Va sysslar supportrarna med??!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
gojken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av gojken »

Idag är man inte stolt över dessa idioter som förstör. Man skäms så det knakar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

gojken skrev:Idag är man inte stolt över dessa idioter som förstör. Man skäms så det knakar.

Ja hur dessa kan ha mage att kalla sig Djurgårdare förstår jag inte
Lägg ner ert jävla skit
JJ
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Till de som så pinsamt beter sig så jäkla illa och dessutom utnyttjar tillfället med fullständigt inkompetent matcharrangör (klackarna nästan bredvid varandra :evil: ) -
HIT THE ROAD AND NEVER COME BACK!!!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Det rättfärdigar inget, men var inte de två största anledningarna till att det blev stökigt:

A. Kasst arrangemang från LHC:s sida.
B. Att vissa sk LHC supportrar gjorde allt de kunde för att starta bråk.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
JJ
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Andy skrev:Det rättfärdigar inget, men var inte de två största anledningarna till att det blev stökigt:

Du har både en och två poänger - men visar man ryggrad och ignorerar istället för att utnyttjar detta/dessa och fokuserar på att heja fram vårt älskade Djurgården istället så vinner man så jäkla mycket mer!
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
emil_e89

Inlägg av emil_e89 »

Andy skrev:Det rättfärdigar inget, men var inte de två största anledningarna till att det blev stökigt:

Återigen, kan inte ni inse att det va Djurgårdarna som var problemet i gårdagens match, ni såg väll knappast några LHC-fans klättra över kravllstängsel och misshandla oskyldiga på väg till tåget och på resecentrum.
Jag vill påpeka att inte alla DIF:are betedde sig illa men det var en för stor del som gjorde det för att inte dra alla över en kant.
Om ni inte kallar de som agerade på detta vis Djurgårdare så är jag ledsena att medela att ni hade knappt 500 supportrar där, så många va det som betedde sig så pinsamt illa att nu dagen efter hela hockeysverige skrattar åt ert pinsamma beteende.
MAP

Inlägg av MAP »

Emil,

Hur fan orkar du ens komma in hit och sprida en massa dynga? 2 hetsiga klackar som är placerade precis bredvid varandra, hur kan det inte bli bråk? Hade dom tänkt till lite när dom byggde hallen så hade det kunnat undvikas.
LHC är arrangör och ytterst ansvariga för händelsen.
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Ska vi betala för vad " suportrara " gjorde?
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
kungK2

Inlägg av kungK2 »

Att det skulle bli stök är ju inget man blev förvånad över även om det var olyckligt. Sen vilka som startade det hela eller betedde sig värst osv beror väl på vem man frågar antar jag.

I vilket fall som helst måste det ju finnas en hel del tv-bilder och annat så att säkerhetsansvariga och polis kan vidta lämpliga åtgärder mot de som förtjänar det.

Som någon påpekade, att Jimpa ska behöva säga till folk att tagga ner är ju inte riktigt klokt.

Hur löjligt det nu än må vara för vissa så är det fan sånt här som kan få potentiella nyförvärv att backa, sponsorer att tänka om osv.

Grymt bra jobb av de allra flesta, precis som vanligt, JK har det bästa bortaföljet i det här landet men tyvärr händer sånt här ibland.
Användarvisningsbild
DIFference

Inlägg av DIFference »

De som rev stängsel och tog/försökte ta sig över till LHC-klacken kan inte kallas Djurgårdssupportrar. Punkt slut. Inte heller de som kastar sten mot kravallpolis och förstör stora delar av Linköpings Station.

Man skäms över att vara Djurgårdare en dags om denna. Inte pga att laget missar slutspel, inte pga den enormt feta och högljudda klacken vi hade, utan pga dessa jävla idioter som förstör för alla andra Djurgårdare!

Och visst hetsade vissa i LHC-klacken, men det gjorde Djurgårdare också. Men att skrika ut hat under en match hör lite till. Att göra slag i saken är bara sjukt.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Det Jimmie sa igår, vägde tungt! Att dessa idioter inte förstår vad Ölve menar, är bara konstigt och beklagligt.

Att LHC-spelaren sedan gjorde likadant var bara löjligt. Inte att han sa till sina supporters, men hans ord vägde inte lika tungt, han pratade inte på ett sådant sätt. Ölvestad inledde båda gångerna med "Boys, nu lägger vi av me det här"

Jag blev rörd och jag hoppas verkligen att de som inte förstår vad han menade, ställer sig till ett annat lag. Ni är inte värda att vara en del av Djurgården.
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

emil_e89 skrev:

Återigen, kan inte ni inse att det va Djurgårdarna som var problemet i gårdagens match, ni såg väll knappast några LHC-fans klättra över kravllstängsel och misshandla oskyldiga på väg till tåget och på resecentrum.
Jag vill påpeka att inte alla DIF:are betedde sig illa men det var en för stor del som gjorde det för att inte dra alla över en kant.
Om ni inte kallar de som agerade på detta vis Djurgårdare så är jag ledsena att medela att ni hade knappt 500 supportrar där, så många va det som betedde sig så pinsamt illa att nu dagen efter hela hockeysverige skrattar åt ert pinsamma beteende.

Jag håller med dig i stort, men en fråga: Vad anser du om de LHC-gubbar som hoppade på småbarn runt Globen för några år sen?
Jag anser det värre, om man ska tala klarspråk. De fick REJÄLT med stryk sedan och det anser jag vara rätt åt dom.

Sedan, att delvis skylla på placering är jävligt dåligt. Vi är DIF och ska ALDRIG agera som snorvalpar! Om det kommer in ett gäng råttor och vevar så kan man försvara sig, men att kasta mynt och sten, skrämma barnfamiljer och försöka spöa LHC-supportrar på läktaren är SKAMLIGT.
:evil:
pekka21

Re: pinsamt?

Inlägg av pekka21 »

lu skrev:
Lilly skrev:Kan någon berätta för mig varför jag skulle vilja ta med min 4-årig grabb på hockey och se sånt skit?

Motivera gärna det....
Dramatiska Lilly!

Jag ser inga som helst problem med att ta med barn på en hockeymatch. I alla fall inte när Djurgården Hockey står som arrangör. Har gjort det ett flertal gånger och det har varit samma glädje och nöjda miner varje gång.

Du glömmer en viktig sak när du kommer in här och hetsar och det är att det inte var Djurgården Hockey som stod som arrangör för matchen. Det var ditt LHC. Jag besökte tidigare denna säsong en match i er arena och var förundrad över hur den kunde vara så galet byggd. Jag frågade några ordningsvakter hur dom tänkt när klackarna var placerade grannar med varandra och sedan dessutom en yta för barnfamiljer där emellan. Vakterna svarade "- Ja du, den här arenan är en katastrof ur säkerhetsperspektiv."

Visst, det ska inte behöva spåra ur för det men vid denna match så VISSTE säkerhetspersonal hur många av Djurgårdens supportrar som skulle dyka upp och ÄNDÅ väntar man till andra perioden innan man gör en tydlig avgränsning klackarna emellan. Mycket hade kunnat förhindras redan där om LHC hade gjort sitt jobb och tänkt till lite.

Ja, det var ett fåtal av alla tillresta som betedde sig illa och säkerligen var det ungefär samma antal av LHC-anhängare som inte var mycket bättre och då du läser tidningar noga så borde du veta att LHC-anhängare dragit ner ett gäng kolsvarta rubriker under säsongen även dom.

Mitt råd till dig är att kontakta kansliet till den förening du supportar och ställer dom frågor du har där istället. Är det säkert att ta med ett barn till Cloetta Center? Jag vet av erfarenhet att det är lugna fisken att ta med sig barn till Globen/Hovet då Djurgården lirar match.

Helt ärligt så kan jag inte minnas när det var stökigt på en match på Globen/Hovet senast. Det måste var riktigt många år sedan.

Kan bara hålla med i det d skriver, finns absolut inga problem för någon att ta med sitt barn på Djurgårns matcher.

Det är lite lattjo att jämföra alla andras nya arenor kontra Djurgårns att DIF ligger långt före alla andra att placera klackarna.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
djurgårdarn3

Skämdes som aldrig förr!

Inlägg av djurgårdarn3 »

det är som vanligt inom svensk hockey... det är alltid stockholmsagen som får ta all skit (DIF-AIK-HIF) fast nästan alltid e det personer som åker på matcher för att slåss jag ser inet nöje i det att betala för att få komma in på en arena och slåss där och sedan bli utslängd och fast av polis (idiotiskt)
jag är nöjd med vad Djurgården presterat denna säsongen och tror att vi inom kort kommer att vara ett av topplagen i Elitserien igen om...
supportrarna om jag kan kalla dom så jag tkr inte dom e värda det men...
dom måste för f*n lära sig...välja mellan hockey och fight.
vill dom slåss så kan dom gra det utan DIF:s logotype på bröstet då är man inte djurgårdare.

besviken Djurgårdare
Skriv svar