Retro kanske, men knappast särskilt mycket Djurgården? Kransar kan Hammarby få hålla på med stället, jag var mest glad att jag inte behövde pilla med sådana detaljer som en del andra när man skulle rita i lågstadiet.Lee Harvey Oswald skrev:Jag är säkert blind nu på ålderns höst, men jag ser fan ingen "krans".
Menar ni linjen runt DIF-skölden och Stockholms Stolthet?
En krans hade ju annars varit retro-snyggt
Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?
Re: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?
Angående den förskräckliga röda biten i botten, amerikansk mall eller ej, så känns det i alla fall passande med texten "xtended" där...
Förstår inte riktigt grejen. DIF sparar in på allt möjligt. Sätt en snygg design på tröjorna och kör med det i 10-20 år. Vi säljer ändå inga matchtröjor i hockeyn så vad är fördelen med att förnya sig hela tiden?
Larv att hålla på med ny design varje år.
Årets tröjor är fulare än förra säsongen.
Född till sportchef.
Re: Sv: Matchtröja 14/15 - Vad tycker fansen?
Återigen, vi har en leverantör som antagligen har NHL-mallar och i takt med utvecklingen där borta så får vi anpassa oss därefter. Deras sortiment byts säkerligen ut efter 2-3 år så vi måste helt enkelt byta design. I år har vi tydligen valt Nashvilles tröjor.android skrev:Förstår inte riktigt grejen. DIF sparar in på allt möjligt. Sätt en snygg design på tröjorna och kör med det i 10-20 år. Vi säljer ändå inga matchtröjor i hockeyn så vad är fördelen med att förnya sig hela tiden?
Vi har fortfarande Reebok/CCM som leverantör.136_Djurgårdare skrev:Är inte tröjorna lite mer "pösiga" i år också? Vi har ju inte RBK Edge i år som är väldigt slimade. Någon som vet varför vi bytt leverantör?
I så fall gjordes hafsverket för tre år sedan. För så länge har Nashville kört med designen.Lee Harvey Oswald skrev: Den är godkänd, blåfärgen är fin men som många redan påpekat är det röda kladdet nertill ett hafsverk, lite
-vad gör vi nertill då....? äh det här får duga
Se bild:
http://hockeygearhq.com/wpGear/wp-conte ... e-away.jpg
Byt leverantör till samma som Montreal och kör på deras då. Dom har väl haft i princip samma ett bra tag nu?pulverapa skrev:Återigen, vi har en leverantör som antagligen har NHL-mallar och i takt med utvecklingen där borta så får vi anpassa oss därefter. Deras sortiment byts säkerligen ut efter 2-3 år så vi måste helt enkelt byta design. I år har vi tydligen valt Nashvilles tröjor.android skrev:Förstår inte riktigt grejen. DIF sparar in på allt möjligt. Sätt en snygg design på tröjorna och kör med det i 10-20 år. Vi säljer ändå inga matchtröjor i hockeyn så vad är fördelen med att förnya sig hela tiden?
Född till sportchef.
Jag gillar deras tröjor. Har alltid velat se en DIF-design på de tröjorna. Någon som är duktig i photoshop?android skrev:Byt leverantör till samma som Montreal och kör på deras då. Dom har väl haft i princip samma ett bra tag nu?pulverapa skrev:Återigen, vi har en leverantör som antagligen har NHL-mallar och i takt med utvecklingen där borta så får vi anpassa oss därefter. Deras sortiment byts säkerligen ut efter 2-3 år så vi måste helt enkelt byta design. I år har vi tydligen valt Nashvilles tröjor.android skrev:Förstår inte riktigt grejen. DIF sparar in på allt möjligt. Sätt en snygg design på tröjorna och kör med det i 10-20 år. Vi säljer ändå inga matchtröjor i hockeyn så vad är fördelen med att förnya sig hela tiden?
Alla NHL-lag har samma leverantör. Så om DIF hade velat ha Montreal-designen så hade det varit möjligt. Vet inte om jag tycker det är så snyggt.android skrev:Byt leverantör till samma som Montreal och kör på deras då. Dom har väl haft i princip samma ett bra tag nu?pulverapa skrev:Återigen, vi har en leverantör som antagligen har NHL-mallar och i takt med utvecklingen där borta så får vi anpassa oss därefter. Deras sortiment byts säkerligen ut efter 2-3 år så vi måste helt enkelt byta design. I år har vi tydligen valt Nashvilles tröjor.android skrev:Förstår inte riktigt grejen. DIF sparar in på allt möjligt. Sätt en snygg design på tröjorna och kör med det i 10-20 år. Vi säljer ändå inga matchtröjor i hockeyn så vad är fördelen med att förnya sig hela tiden?

Hahahaha, läckert! 

Det jag tycker stör lite är att loggan sitter så långt ner och den röda färgen längst ner börjar för högt upp. Det gör att tröjan blir "skuren" precis under loggan och mitt på magen. Ser ut som korta magtröjor.
Hade det röda (eller blåa på bortatröjan) börjat lite längre ned hade tröjan sett mycket snyggare ut tror jag.
Tycker även att det är för lite röda detaljer på bortastället. Ser konstigt ut när man bara har en udda färgklick på ett ställe när övriga tröjan går i vitt och blått. Skulle vart mer rött eller inget alls.
Helt ok tröja men inte mer. Ska bli intressant att se med reklam på, men får nog säga att våra tidigare tröjor var snyggare.
Hade det röda (eller blåa på bortatröjan) börjat lite längre ned hade tröjan sett mycket snyggare ut tror jag.
Tycker även att det är för lite röda detaljer på bortastället. Ser konstigt ut när man bara har en udda färgklick på ett ställe när övriga tröjan går i vitt och blått. Skulle vart mer rött eller inget alls.
Helt ok tröja men inte mer. Ska bli intressant att se med reklam på, men får nog säga att våra tidigare tröjor var snyggare.
Avgå Jocke.
- ANTECKNINGSBLOCK
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Nyare version av denna hade varit top notch, så jävla snygg!!

ciirree skrev:Nyare version av denna hade varit top notch, så jävla snygg!!
Precis den tröjan borde man jobba utifrån ja!
Snyggaste hockeytröjan någonsin.
Då är Minnesotas gamla bortatröja lämplig.Kall-El skrev:ciirree skrev:Nyare version av denna hade varit top notch, så jävla snygg!!
Precis den tröjan borde man jobba utifrån ja!
Snyggaste hockeytröjan någonsin.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Varför, varför, varför är folk så kära i röda tröjor?
Expert.
Var du inte med under finalsäsongen? Det var ju ngt magiskt med de röda tröjorna då som gav "vinst varje gång" på Hovet. Det satte sig i huvudet på spelarna kändes det som. De blå testades - inget bra - de röda kom tillbaka = vinst. Det hela ledde ju till att hela hovet sedan satt med röda tröjor i slutspelet där, grymma minnen. Kanske därför röda tröjor är lite favorit? Men de blå är fina de med, smaken är som baken.SirDIFalot skrev:Varför, varför, varför är folk så kära i röda tröjor?