Djurgårdens nästa lagkapten
Re: Djurgårdens nästa lagkapten
Kan någon ge mig en bra motivering till varför Hank ska ha ett A? Vi måste väl alla enas om att han inte är någon vidare bra ledare på isen med tanke på alla korkade utvisningar han tar?
Jag tror Jocke kommer få sitt C samt att Honken kommer behålla sitt A.
Efter detta ska Sörensen ha ett A som leder laget genom många poäng. Sen tycker jag vi bör ha en tredje alternerande kapten, antingen Guter eller ett nyförvärv. Vi kan inte ha 50% av kaptenerna spelandes i en fjärdekedja.
Efter detta ska Sörensen ha ett A som leder laget genom många poäng. Sen tycker jag vi bör ha en tredje alternerande kapten, antingen Guter eller ett nyförvärv. Vi kan inte ha 50% av kaptenerna spelandes i en fjärdekedja.
Jag tycker de få utvisningar som Hank "tar" i regel är ganska bra
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Jocke som kapten, absolut.Sjöwall skrev:Kan någon ge mig en bra motivering till varför Hank ska ha ett A? Vi måste väl alla enas om att han inte är någon vidare bra ledare på isen med tanke på alla korkade utvisningar han tar?
Honken som ena assisterande, absolut.
Den andra assisterande bör dock enligt mig vara ett nyförvärv som har erfarenhet från hög nivå och som fortfarande spelar på hög nivå (Jocke och Honken är inte spelare av bra/hög SHL-nivå). En kille från vår blivande förstafemma, en spelare som kommer att leda laget ute på isen när det blåser hårda motvindar.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Sanningen är att vi inte har en aning om vem/vilka som är lämpade för att vara kaptener. Vi ser matcherna. Inte träningarna, är inte med i omklädningsrummet, på spelarmötena, på lagresorna till bortamatcher. Vi har alldeles för lite kött på benen. Även om man såklart skulle kunna dra till med någon gissning vilka som är bra ledare och inte.
Expert.
Att Jocke är en gjuten kapten kommande säsong är väl ganska uppenbart, förutsatt att han vill själv givetvis. Han besitter alla egenskaper för att vara den perfekta kaptenen, och så länge han vill vara kapten finns det ingen som helst anledning att flytta på honom. De assisterande kaptenerna är svårare att säga, där kan det nog bli hur som helst, även om Honken är en bra gissning.SirDIFalot skrev:Sanningen är att vi inte har en aning om vem/vilka som är lämpade för att vara kaptener. Vi ser matcherna. Inte träningarna, är inte med i omklädningsrummet, på spelarmötena, på lagresorna till bortamatcher. Vi har alldeles för lite kött på benen. Även om man såklart skulle kunna dra till med någon gissning vilka som är bra ledare och inte.
Re: Sv: Djurgårdens nästa lagkapten
Jag håller med. Är dock inte så säker på att en sådan spelare kommer värvas. :/Salas skrev:Jocke som kapten, absolut.Sjöwall skrev:Kan någon ge mig en bra motivering till varför Hank ska ha ett A? Vi måste väl alla enas om att han inte är någon vidare bra ledare på isen med tanke på alla korkade utvisningar han tar?
Honken som ena assisterande, absolut.
Den andra assisterande bör dock enligt mig vara ett nyförvärv som har erfarenhet från hög nivå och som fortfarande spelar på hög nivå (Jocke och Honken är inte spelare av bra/hög SHL-nivå). En kille från vår blivande förstafemma, en spelare som kommer att leda laget ute på isen när det blåser hårda motvindar.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Laget börjar ta form, känns rätt enkelt att sätta bokstäverna på tröjorna nu. Ex:
C - Jocke Eriksson
A - Micke Samuelsson
A - Micke Holmqvist
C - Jocke Eriksson
A - Micke Samuelsson
A - Micke Holmqvist
Håller med till 100%. De känns ganska givna som kaptener.Calle skrev:Laget börjar ta form, känns rätt enkelt att sätta bokstäverna på tröjorna nu. Ex:
C - Jocke Eriksson
A - Micke Samuelsson
A - Micke Holmqvist
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Har ingen aning hur han fungerar i gruppen. Men vore kul om de gav Sörensen ett A som ett statement på att man ser honom som en blivande stomspelare som kommer få en stor roll.
Men tror inte dom tar ett A från Hank.
Men tror inte dom tar ett A från Hank.
Expert.
Skrivit det förr tror jag men jag ser gärna:
C: Jocke (självskriven)
A1: Honken
A2: Hank
Sen kan man ha Ar (reserv): Ljungh eller Sörensen.
C: Jocke (självskriven)
A1: Honken
A2: Hank
Sen kan man ha Ar (reserv): Ljungh eller Sörensen.
2014-04-07, vad hände?
"C" Jocke E
"A" Sörensen
"A" Holmqvist
"A" Sörensen
"A" Holmqvist
Förstår inte grejen med att ge Sörensen ett A? Han snackar väl typ inte ens? Har alltid sett honom som en väggstrykare..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Har du hört talas om uttrycket "leading by example"? Sören är en riktig krigare på isen och definitivt förtjänt av ett "A" på bröstet.Andspe skrev:Förstår inte grejen med att ge Sörensen ett A? Han snackar väl typ inte ens? Har alltid sett honom som en väggstrykare..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
C - Jocke
A - Honken
A - Sörensen
A - Honken
A - Sörensen
Varför har Malkin ett "A" i Penguins? Tror inte det är för att han åker fram till domaren och säger russia best))Andspe skrev:Förstår inte grejen med att ge Sörensen ett A? Han snackar väl typ inte ens? Har alltid sett honom som en väggstrykare..