Va sysslar supportrarna med??!!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

ni supportrar ???????? DET ÄR FAAN INGA SUPPORTRAR SOM SKÄMMER UT SIG, DET ÄR IDIOTER SOM ÄR DUMMAI HUVET OCH BORDE ÅKA I FÄNGELSE!!!!! :o
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Utskämda!

Inlägg av mforce »

whywhy skrev:Vi i hockeynorrland är härdade. I många år har AIK och Djurgårdsanhängare skämt ut sig, så att ni skämde ut er ikväll i Linköping var inte överaskande snarare VÄNTAT!

Men nu slipper vi er på läktarn i slutspelet och vem vet...Djurgårn kanske hamnar i träsket liksom AIK gjort...
Välkommen till Djurgårdens hockeyforum! Det dyker alltid upp någon positiv när det går dåligt för oss och tycker om att spotta på oss. Det var inte överraskande snarare VÄNTAT! Det är särskilt roligt när det är skoterraggare som tycker att de har hittat en fin poäng! Återigen välkommen. Ska bli intressant att läsa fler djuplodande analyser från dig.

För övrigt är det inte många i detta forum som sanktionerar supportervåld.
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Re: Utskämda!

Inlägg av _Skogis »

whywhy skrev:Vi i hockeynorrland är härdade. I många år har AIK och Djurgårdsanhängare skämt ut sig, så att ni skämde ut er ikväll i Linköping var inte överaskande snarare VÄNTAT!

Men nu slipper vi er på läktarn i slutspelet och vem vet...Djurgårn kanske hamnar i träsket liksom AIK gjort...
Tycker riktigt illa om de huliganer i DIF kläder som gjort bort sig mellan Sthlm och Linköping tor under dagen..

Det som är nästan lika tragiskt är såna som du som kommer hit och spyr galla...

Var glad för att Lule eller lägg Modo tar sig till slutspel om du nu håller på dessa..
Annars är du välkommen ner till Hovet och yttra dina synpunkter under matcherna mot AIK eller Hammarby nästa säsong, om du håller på "she left you"... För någon kvalserie lär dom aldrig överleva..
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
whywhy

Inlägg av whywhy »

Jag är medveten om att de allra flesta av er i detta forum är hockeykunniga och människor som inte ställer till bråk. Jag har sett elithockey regelbundet i över trettio år runt om i landet och det är oftast AIK- och Djurgårdsanhängare som ställer till bråk. På senare märks även Malmö, Linköping och Frölundaanhängare, märk väl att jag inte använder ordet fans.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Jo visst är det många som ser chansen att ha lite "kul" i samband med stora idrottsevenemang och som dessutom kallar sig djurgårdare osv. Kan också förstå att man ute i landet tröttnar på storstadskidsens framfart. Som om det inte vore nog att det gick åt pipan i hockeyn, ska de idioterna hålla på också...
Lycka till Luleå, ni har ett bra lag i år.
Användarvisningsbild
the fridge

Inlägg av the fridge »

http://expressen.se/index.jsp?a=901133

Fan, vad jobbigt det där känns.... Den här kvällen har varit hjärtskärande nog ändå. Inte minst för våra DIF-kämpars skull hade jag önskat mig ett bättre beteende från klacken under den här viktiga matchen! Hoppas att spelarna fattar att det inte är riktiga fans som beter sig så där- vill inte att det är den bilden de ska ta med sig under tiden fram tills säsongsstart.

Jimmie - med det största djurgårdshjärtat av alla- fick två gånger avbryta sin koncentration på matchen för att be dessa idioter (och jag håller med; de är INTE fans) att sansa sig.

Ligger själv hemma i influensa, så jag kunde inte åka till chokladasken. Satt här i min Gud-tröja (#25) och vrålade halsen ur mig framför TV:n. Tappade fullständigt hakan när de visade bråket på läktaren.... mitt under brinnande ödesmatchen med intensiv, nervsågande hockey står de idioterna vända åt andra hållet, fulla som ägg och ägnar inte en blick åt spelet... :oops:. Dags att medge att det inte är hockeyn som lockar....? Kanske byta till kickboxning eller tv-sändningar från ryska duman?

PS! till whywhy; vi riktiga djurgårdsfans accepterar inte sådan idioti som huliganerna visat upp ikväll - kärleken till laget och till spelet räcker gott och väl! Mao var din kommentar överflödig och dessutom stank den otäckt av skadeglädje; ska vi vända på generaliserandet och utgå ifrån att alla i "hockeynorrland" är småsinta och fördomsfulla? DS.

[/url]
Lilly

pinsamt?

Inlägg av Lilly »

Såg matchen på TV. Som tur var så man slapp se eländet. Och då menar jag inte att DIF förlorade utan lyckades förnedra sig själva på ett sådant sätt som skedde.

inte nog med kravaller på läktaren, utan egna spelare ska behöva gå in och berätta för VUXNA människor hur man uppför sig civilicerat.

Men det tog ju inte slut i CC. Pricken över i i pinsamhet var väl i alla fall när dessa "vuxna" började bråka INTERNT på tåget som dom blev placerade på efter som dom inte på ett civilicerat sätt ta sig tillbaka till STHLM.

Jösses.... får man verkligen skämma ut sig så i en DIF-tröja?

Matchen var ju bra, beroende på vad man ville ha för resultat förståss.

Höll rejält på DIF en gång i tiden men efter fadäser som denna så håller jag mig hellre till CLUBEN LHC.

Jo visst. Ingen rök utan eld och det komemr alltid finnas idioter som håller på sina lag och som uppför sig som just idioter men det här var väl lite väl magstarkt? Kan någon berätta för mig varför jag skulle vilja ta med min 4-årig grabb på hockey och se sånt skit?

Motivera gärna det....
det är bättre att komma 15 minuter för sent i det här livet än 15 minuter för tidigt till nästa...
DJ The real one..

Inlägg av DJ The real one.. »

Verkligen tröttsamt att läsa alla fisförnäma, pissnödiga, sportsmanchip inlägg. Hur förväntas de åskådare på JK´s sektion som får mynt, loskor och annat i skallen reagera?! Bara ta det eller? För att fina DIF får ni sparka och spotta på och det gör ingenting... Då skulle det finnas anledning att skämmas! Uppenbart att slöddret i Linköping var triggade inför storbesöket och absolut ville provocera fram något. Med tanke på placeringen så undrar man ju om inte till och med ledningen var lite peppade på ideén. *ironi*
Div. 2 Djurgår´n ändå!
Viktor_B

Mycket snack

Inlägg av Viktor_B »

Djurgården som äntligen fick med sig publik och började spela bra, lirade som krattor i Linköping. Två missade frilägen och bland det sämsta powerplay man någonsin skådat inom ishockey.
När man lirar för så mycket och har så många med sig (1000 man!), så förlorar man inte.
Det får man bara inte göra.
Många klagar på supportrarna, för att ett 20-tal började bråka på läktaren. När sedan matchen drar igen igen är det ett jävla bråk på isen med knytnävar och skit som far. Spelarna agerade lika fult dem (både i dif som i lhc).
Stort tack till Linkan och Ölvestad med flera.
Ronnie Petterson vill jag inte hälsa nått speciellt till..
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Re: Mycket snack

Inlägg av Bautabröl »

*tomt*
Senast redigerad av Bautabröl den 2007-03-03 22:33:19, redigerad totalt 1 gånger.
the_antichrist

Inlägg av the_antichrist »

Man skäms som Djurgårdare när det finns idioter som drar ner DIF i skiten. Och dom bryr sig inte vad som händer med DIF.
Var där och såg idioterna.
Hoppas att dom får tag i dom så man kan slippa dom i fortsättningen.
Viktor_B

Inlägg av Viktor_B »

Frågan är om man inte skämms lika mycket över Djurgårdens insats denna match?
Användarvisningsbild
emil_e89

Inlägg av emil_e89 »

DJ The real one.. skrev:Verkligen tröttsamt att läsa alla fisförnäma, pissnödiga, sportsmanchip inlägg. Hur förväntas de åskådare på JK´s sektion som får mynt, loskor och annat i skallen reagera?! Bara ta det eller? För att fina DIF får ni sparka och spotta på och det gör ingenting... Då skulle det finnas anledning att skämmas! Uppenbart att slöddret i Linköping var triggade inför storbesöket och absolut ville provocera fram något. Med tanke på placeringen så undrar man ju om inte till och med ledningen var lite peppade på ideén. *ironi*
Skönt att se att det finns många här på forumet som inser att det är rent ut sagt jävligt pinsamt beteende av Djurgårdsklacken den här matchen mot oss.
För att jag inte ska få skit för det så påpekar jag redan nu att det fanns några få i våran egen klack som skötte sig riktigt pinsamt med men att påstå att vi började kasta mynt och skit är rent bullshit.
Jag stod själv på LHC-stå som vanligt och jag har aldrig fått ta så mycket skit och objekt kastade mot mig som jag fick idag.

Jävligt stor eloge till er att ni lyckas samla så mycket folk och jag tycker att det är grymt kul att det kommer så mycket motståndarfolk hit ner och jag ser väldigt gärna att ni kommer tillbaka.
Men med ett helt annat uppförande än det ni visade upp ikväll.
Jag är Linköpingsfan i hjärtat och det står jag för men jag är ytterst objektiv när jag säger detta, vi i LHC-klacken skötte oss väldigt bra ikväll och(säg vad ni vill men) Djurgårdsfansen skämde ut sig precis som det står i tidningarna.

Lycka till nu så ses vi nästa säsong igen, väl mött i CC!
Lilly

Re: som förekom på

Inlägg av Lilly »

FUCK YOU!!!

DU VET INTE ETT JÄVLA PISS AV VAD SOM FÖREKOM PÅ TÅGET UTAN TAR ALLT IFRÅN VAD AFTONHORAN.SE OCH SKITJÄVLAEXPRESSEN.SE SKRIVER.

DRA ÅT HELVETE OCH HÅLL DU PÅ LHC I FORTSÄTTNINGEN, SKÖNT ATT SLIPPA DIG DIN JÄVLA MEDGÅNGARE!!![/quote]

Fast det här var nog ännu mer pinsamt. Nej jag vet inte ett dugg om vad som "hände" på tåget men faktum är och bilder talar FÖR att polis fick sätta en massa folk på tåg som sen skulle överföras till buss men pga bråk och säkerhetsrisker så körde tåget vidare i stället för att göra som planerat? Menar du att det är normalt civiliserat beteende när sådana åtgärder får vidtagas?
Varför kunde inte folk ta sig hem utan att kasta sten på polisen och skada folk som kanske inte ens hade med saken att göra.

DIF borde ha tagit poäng och gått vidare men gjorde inte det. Tråkigt men det kommer nya säsonger och nya tag! Hoppas som sagt att man överhuvudtaget vågar ta med grabben på DIF-hockey när inställningen är som den är. :-( Katastrofalt illa.
det är bättre att komma 15 minuter för sent i det här livet än 15 minuter för tidigt till nästa...
Användarvisningsbild
lu

Re: pinsamt?

Inlägg av lu »

Lilly skrev:Kan någon berätta för mig varför jag skulle vilja ta med min 4-årig grabb på hockey och se sånt skit?

Motivera gärna det....
Dramatiska Lilly!

Jag ser inga som helst problem med att ta med barn på en hockeymatch. I alla fall inte när Djurgården Hockey står som arrangör. Har gjort det ett flertal gånger och det har varit samma glädje och nöjda miner varje gång.

Du glömmer en viktig sak när du kommer in här och hetsar och det är att det inte var Djurgården Hockey som stod som arrangör för matchen. Det var ditt LHC. Jag besökte tidigare denna säsong en match i er arena och var förundrad över hur den kunde vara så galet byggd. Jag frågade några ordningsvakter hur dom tänkt när klackarna var placerade grannar med varandra och sedan dessutom en yta för barnfamiljer där emellan. Vakterna svarade "- Ja du, den här arenan är en katastrof ur säkerhetsperspektiv."

Visst, det ska inte behöva spåra ur för det men vid denna match så VISSTE säkerhetspersonal hur många av Djurgårdens supportrar som skulle dyka upp och ÄNDÅ väntar man till andra perioden innan man gör en tydlig avgränsning klackarna emellan. Mycket hade kunnat förhindras redan där om LHC hade gjort sitt jobb och tänkt till lite.

Ja, det var ett fåtal av alla tillresta som betedde sig illa och säkerligen var det ungefär samma antal av LHC-anhängare som inte var mycket bättre och då du läser tidningar noga så borde du veta att LHC-anhängare dragit ner ett gäng kolsvarta rubriker under säsongen även dom.

Mitt råd till dig är att kontakta kansliet till den förening du supportar och ställer dom frågor du har där istället. Är det säkert att ta med ett barn till Cloetta Center? Jag vet av erfarenhet att det är lugna fisken att ta med sig barn till Globen/Hovet då Djurgården lirar match.

Helt ärligt så kan jag inte minnas när det var stökigt på en match på Globen/Hovet senast. Det måste var riktigt många år sedan.
Skriv svar