minalman skrev:Det blir väl så när man ser höjdpunkter från andra matcher. Två fullträffar under en treårsperiod blir ju mer ihågkomna om man bara ser höjdpunkter, men det blir annorlunda när man ser spelarna trettio gånger nittio en hel säsong.
minalman skrev:Det blir väl så när man ser höjdpunkter från andra matcher. Två fullträffar under en treårsperiod blir ju mer ihågkomna om man bara ser höjdpunkter, men det blir annorlunda när man ser spelarna trettio gånger nittio en hel säsong.
Usch, den där matchen ville jag inte se. Snyggt mål med högern, absolut, men att Igboananike får göra mål för gnaget i 96e när det ska vara slut vid 94 är något man vill glömma.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Manijock skrev:Svårt att släppa detta med Faltsetas frisparksfot... Jamen visst, blir glad om karln ens träffar kortsidan. Han kan skjuta hur hårt han vill, han har inte bra skott för det. Fruktansvärd avslutare, och ändå fortsätter man att prata om hans fina högerfot. Lika otroligt som när Backe berömde Tibbling för sitt avslut. Jisses, lite kan man väl begära av experter?
Kan förstå att man får den uppfattningen om man ser DIF fotboll lite sporadiskt och aldrig några andra allsvenska matcher typ. I alla fall om man såg matchen idag.
Men det är faktiskt inget snack om att han har en väldigt bra högerfot.
DIF Fotboll ser jag betydligt mer än sporadiskt. Detta utan att ens ha sett en tendens på att han skulle ha en "fantastisk" högerfot. Övriga lag följer jag inte, och kanske allra minst Gefle. Han skjuter hårt och snett(därav också min liknelse med Åberg). Att även en nackad höna kan hitta ett korn det har vi sett prov på tidigare. Tibblings drömmål mot Syrianska ifjol exempelvis. Säger dock inte att Tibbling är dålig, bara att han har ett katastrofdåligt avslut och en kyla som en donkpaj.
Manijock skrev:Svårt att släppa detta med Faltsetas frisparksfot... Jamen visst, blir glad om karln ens träffar kortsidan. Han kan skjuta hur hårt han vill, han har inte bra skott för det. Fruktansvärd avslutare, och ändå fortsätter man att prata om hans fina högerfot. Lika otroligt som när Backe berömde Tibbling för sitt avslut. Jisses, lite kan man väl begära av experter?
Kan förstå att man får den uppfattningen om man ser DIF fotboll lite sporadiskt och aldrig några andra allsvenska matcher typ. I alla fall om man såg matchen idag.
DIF Fotboll ser jag betydligt mer än sporadiskt. Detta utan att ens ha sett en tendens på att han skulle ha en "fantastisk" högerfot. Övriga lag följer jag inte, och kanske allra minst Gefle. Han skjuter hårt och snett(därav också min liknelse med Åberg). Att även en nackad höna kan hitta ett korn det har vi sett prov på tidigare. Tibblings drömmål mot Syrianska ifjol exempelvis. Säger dock inte att Tibbling är dålig, bara att han har ett katastrofdåligt avslut och en kyla som en donkpaj.
Faltsetas är dock dålig på alla fronter.
Jag tror du tänker på Tibblings drömmål mot Gais, inte den fjösaren som Garaca och tappade in ifjol som var en kandidat till årets tavla.
Håller inte med om Faltsetas. Tycker dessutom han är vår viktigaste och bästa spelare nu när Erton lämnat.
Man är utomlands i en vecka och när man kommer hem så är halva Djurgården veck. Hur blir det nu med den där promo-reklamfilmen, vi har två? Den borde nog klippas om till vi har....ingen!
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Faltsetas är dock dålig på alla fronter.
Jag tror du tänker på Tibblings drömmål mot Gais, inte den fjösaren som Garaca och tappade in ifjol som var en kandidat till årets tavla.
Håller inte med om Faltsetas. Tycker dessutom han är vår viktigaste och bästa spelare nu när Erton lämnat.
Precis den, Gais var det jaa. Ett fantastiskt mål!
Skulle nog säga att Jawo bör vara viktig, men har inte styrkan att stå i strålkastarljuset. På något märkligt sätt blir Bergström en ensam nyckelspelare nu fram tills Stenman får komma in.
Enbom skrev:Fan. Ersätter en av Allsvenskans bästa anfallare med en kille som gjort mindre mål än PH. Känns bra det här.
Såg ut som Sören Larsen i Superettan när han nästan bar upp Ängelholm på egen hand. Inte fått det att funka i Kalmar.
Jag gillar att Boa insett vilken ekonomisk verklighet vi lever i. Helt rätt att gå efter spelare som visat sig ha stor potential men inte fått ut det och nu finns tillgängliga till ett billigt pris.
Extra intressant när man vet vad Pelle fått ut av anfallare med sämre meriter i Gefle.
(Jag tror för övrigt att han ersättare Prijovic och inte Erton)
Över 12.000 sålda till matchtröjans dag på måndag! Ni vill inte missa denna mycket speciella match och vi ska tillsammans stå för en grym positiv läktarkultur på måndag!
Bara två dagar kvar och jag är helt galet taggad.
Ta på er matchtröjan så ses vi där! Alla ska med!