Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/3 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Berra

Inlägg av Berra »

Hawaii skrev:
golfarn skrev:DJURGÅRDEN HOCKEY ÄR EN STOR SKAM FÖR SVENSK ELITHOCKEY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan inte admin vara vänligt att sparka ut den här sopskallen? Att ni ens orkar kommentera den här fjanten, helt otroligt.

Tack DIF för en väl kämpande säsong, inget ont om hockeygrabbarna.
Håller helt med. Men det är svårt att blunda för idioti/skadeglädje.
Användarvisningsbild
DIFference
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Pinsamt att så många ska skämma ut sig under och efter matchen. Stenkastning mot polisen på stationen i Linköping. Tåg inställda och ett 60tal gripna. Plus ett antal under matchen, men det var ju LHCare med som betedde sig som skit då.

Skärpning! Polisen har för fan inte gjort något!

Sjukt smart av klubben LHC att placera hemmaklacken med ca 500 pers på en sida, DIF-klacken på minst 1500 man på andra sidan, och familjeläktaren vart? Jo MELLAN!!

Men som sagt, folk ska inte klätta över kravallstängslet ändå. Omogna och pinsamma jävlar med skev uppväxt.

Jag är nöjd med säsongen trots allt. Vi har ett riktigt lågbudgetlag och tar ändå 76 poäng.

FORZA DIF!

PS. White Lions är pinsamma. Sverige sämsta hemamklack. Hörs inte ett skit trots att de är 500 man! Men klart, medelåldern ligger på ca 17 år. Blandat med lite pensionärer. DS.
Senast redigerad av DIFference den 2007-03-02 23:04:54, redigerad totalt 1 gånger.
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

De bästa på matchen var ju trycket asså ! Vilket tryck vi hade ! :D men tyckte djurgårdens powerplay var riktigt usla ! och att 3-2 måler var alldeles för billigt ! aja nu äre brar ladda inför nästa säsong !
Berra

Inlägg av Berra »

DIF_Soldier skrev:
Emil svelander skrev:Vi kommer alltid att förbli både Stockholms Stolthet och Mesta Mästarna. Men den tomhet jag känner nu ska inte någon människa behöva känna. Jag vet ej vart jag ska ta vägen, någon som har nåt tips på vad jag kan göra? Jag kommer inte att palla detta annars. Hade såna fruktansvärda förväntningar på denna jävla match också allt detta. Snälla Djurgårdsvänner, hjälp mig!
Titta på en film. Det gjorde jag förra året.

Annars om du inte kan släppa tanken på DIF så är det som hände för en halvtimme sedan historia.

Nu blickar du framåt och tänker på vilken stor potential nästa års DIF-upplaga kommer se ut, med framförallt stark backbesättning.

MV
D Larsson
M Owuya

någon av
J Gage
T Lassila

BACK
J Marusak
T Johansson
R Jonsson
T Petterson
M Ragnarsson
D Fernholm
med fl.

Sedan har vi förhoppningsvis
FW
P Hörnqvist
D Umicevic
P Thoresen
K Ottosson
N Falk
F Bremberg
M Hanulla
J Ölvestad
M Tjärnqvist
med flera.

GULDLAG RIGHT THERE, BROTHA'!
Ja den laguppställninen får mig att dregla som som Homer Simpson...
espen21

Inlägg av espen21 »

http://www.corren.se/ fy fan för de där idioterna. Var på plats och såg matchen och jag skäms för de där jävla DFG. Järnkaminerna var sjukt bra!
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Snälla tidningar!
Sluta kalla dessa idioter för FANS!
Skriv vad dom är istället: HULIGANER!

Vinner vi är vi bäst, torskar vi grattar vi motsåndaren!
en DIF'are mot idrottsvåld!
Senast redigerad av _Skogis den 2007-03-02 23:28:33, redigerad totalt 1 gånger.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Jag

Inlägg av Jag »

Pinsamt, jävligt pinsamt!!!

Tycker så jävla synd om er hockeyfans som är där för att stötta er klubb.
DMG, DFG rena fittor rent ut sagt, några jävla narkomaner höga som höghus. Ska det behöva gå så långt att spelare ska behöva ta micen 2 gånger för att lugna "fansen"

Jag påstår inte att alla i White Lions är fromma som lamm, men det som hetsar där är också en skam för oss. Tyvärr!

Sen att LHC är jävligt osmarta är också rent jävla skrattretande..Placering på folket är under all kritik.

Nu till det positiva, givetvis att vi vann.
Men när ett 60tal av ert pack åkt i första perioden och det lugnat ner sig en aning på läktaren så visade ni att ni är grymma. Ni hördes riktigt bra!!
Bra jobbat...
Gäst

Inlägg av Gäst »

_Skogis skrev:Snälla tidningar!

en DIF'ar mot idrottsvåld!
Åt helvete med dessa huliganer
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Det sjuka är att DFG också räddar folk, som när vi mötte Linköping för ngt år sedan, och äldre gubbar därifrån hoppade på DIF-fans i tonåren. Då fick de beskydd av DFG.

Men det är förjävligt att höra om myntkastning och folk som står och vevar som småungar mot polis. :evil:

Är jävligt besviken över att säsongen är över, var totalt inställd på slutspel, även om det kändes illa, illa, när vi inte tog 3 poäng mot Lule.

Tyvärr var Lassila alldeles för ojämn idag och Särkijärvi har gjort sitt, får jag verkligen hoppas.

D.I.F.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hoppas också att säcken har gjort sitt nu...
Behövs något nytt nu
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Fy vad illa det känns. Alla känslor som investerats i denna säsong och denna upplaga av DIF-hockey. Man kan förstå hur gnagarpacket kände när blev berövade på sm-guldet i fjuttboll i höstas. Förhoppningsvis kändes det värre för dem. Men allt är inte beckmörkt; vi är bäst i stan, vi har spelare för framtiden, Linkan blir bara bättre och bättre, publiken är på väg tillbaka, klacken på matcherna är fantastisk, Ragge förstärker nästa år och det finns alltid ett hopp om att vinna på 50/50-lotten även om man ligger under inför tredje perioden ;-)

Ja, jag vet, orden klingar tomt en dag som denna. Det känner jag som jag skriver dem. Men om några dagar eller veckor kanske det känns bättre. Nu känns det som att man vill stänga av allt som har med hockey att göra för att inte bli påmind. Men när maj kommer får vi kanske se Linkan i 3Kr och då blir vi glada igen!
Berra

Inlägg av Berra »

_Skogis skrev:Snälla tidningar!

en DIF'are mot idrottsvåld!
Håller helt med föregående talare!!
Användarvisningsbild
_Skogis
Säsongskort: Ja

Inlägg av _Skogis »

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke...
Jag hoppas verkligen på att detta ger en sväng åt rätt håll:
1, Ledningen känner att vindarna blåser åt rätt håll och vågar satsa inför nästa säsong.
2, Om ryktet nu stämmer! Vi spelar de flesta matcherna på Hovet... Årets Sponsorer och Säsongare köper förnyar sina paket.
3, JK och dess följe tar chansen nu när dom fått som dom vill och sluter upp på Hovet.
4, Då vi lirar på Hovet "blir det svårare" att få bra biljetter till matcherna..
5, Toronto går mot förmodan till slutspel och vinner Stanley Cup, Sudden känner att nu får det vara bra och flyttar hem till Roslagen och DIF(ironi)

Detta gör att vi lyfter snittet till över 7000 i början av säsongen... Därför börjar vi närma oss ett snitt på närmare 8000 runt jul/nyår och vips får vi någon trevlig förstärkning till slutspurten av säsongen 2007/2008...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Normal Brynäsare

Inlägg av Normal Brynäsare »

Berra skrev:
Hawaii skrev:
golfarn skrev:DJURGÅRDEN HOCKEY ÄR EN STOR SKAM FÖR SVENSK ELITHOCKEY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan inte admin vara vänligt att sparka ut den här sopskallen? Att ni ens orkar kommentera den här fjanten, helt otroligt.

Tack DIF för en väl kämpande säsong, inget ont om hockeygrabbarna.
Håller helt med. Men det är svårt att blunda för idioti/skadeglädje.
Tänkte att jag skulle kolla in här och se hur ni tog förlusten, vad får man då se? Jo en suporter till mitt älskade Brynäs som skämmer ut sig så in i hellvette. Fruktansvärt pinsamt, varför komma in hit och beté sig på det sättet. Nu kan ju golfarn inte vara mer än 10 år men ändå, SKÄRP DIG!

Sedan måste jag säga att jag för ca 2 veckor sedan hoppades på att vi skulle nå topp två och att DIF skulle nå slutspel. Hade vart grmyt skoj att få möta er. Tänk vilka matcher, mesta mästarna mot näst mesta mästarna och bara 18 mil mellan städerna. Får hoppas på en SM-final mot er nästa år istället. Tyvär blir ju knappast vi långvariga i slutspelet i år, lär väll vara slutspelat om 2 veckor :(
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Har aldrig känt så har i hela mit liv.
Jag känner sån otrolig Tomhet och Slutspels Ångest.
Det känns förjävligt.
Har inte kunnat sova nånting inatt.
Och vet i fan vad jag ska göra idag, nåra tips??

Annars har Djurgårn gjort en skitbra insats efter jul och vill tacka dem för det. Hoppas på ny tränar dou nästa säsong.
Skriv svar