Haha. Menade inte att han är ett helgon men sett till meriter och Challes motivering är det ju honom vi ska luta oss tillbaka på. Hoppas att han håller måttet!pulverapa skrev:Shit, hade helt glömt bort att vi värvat Nordlund. Känner mig lite lugnare nu.
Säsongen 14/15
Re: Sv: Säsongen 14/15
Jag var inte ironisk alltså. Jag tror på honom.ciirree skrev:Haha. Menade inte att han är ett helgon men sett till meriter och Challes motivering är det ju honom vi ska luta oss tillbaka på. Hoppas att han håller måttet!pulverapa skrev:Shit, hade helt glömt bort att vi värvat Nordlund. Känner mig lite lugnare nu.

Jaha. Haha.pulverapa skrev:Jag var inte ironisk alltså. Jag tror på honom.ciirree skrev:Haha. Menade inte att han är ett helgon men sett till meriter och Challes motivering är det ju honom vi ska luta oss tillbaka på. Hoppas att han håller måttet!pulverapa skrev:Shit, hade helt glömt bort att vi värvat Nordlund. Känner mig lite lugnare nu.
Ja vi får se. Fernholm in så skulle det kännas helt okej på backsidan

- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Jim Morrison
Re: Säsongen 14/15
Jag med. Tror han kommer bli jäkligt bra inom några år. Vet inte hur bra han blir redan nästa säsong, men han har något extra, det tror jag.DIF_Soldier skrev:Jag tror på Heinerö.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Många säger att Falk tränar hårdast i sommarenkäten. Har för mig att många sa Ljungh(eller var det Lidström de sa då, kan ha blandat ihop) förra året. Hoppas Falk får en Ljunghutveckling då!
Hörde det också.mb81 skrev:Många säger att Falk tränar hårdast i sommarenkäten. Har för mig att många sa Ljungh(eller var det Lidström de sa då, kan ha blandat ihop) förra året. Hoppas Falk får en Ljunghutveckling då!
Man brukar alltid ha i åtanke prestationen året innan men man glömmer ju att dem kan utvecklas under sommaren ganska mycket.
Vi får nog hålla tummarna väldigt hårt knutna för att väldigt många av våra spelare utvecklats väldigt mycket över sommaren.
DIFs förstakedja till säsongen. Sebastian Lauritzen - Joakim Eriksson - Mikael Samuelsson.
Mikael Samuelsson, 37: Skadebenägen, platsade inte i ett Red Wings som slog rekord i skadade spelare och som gjorde sin sämsta säsong på bra länge. Håller han sig skadefri borde han kunna prestera på en lägre nivå i nån säsong till.
Joakim Eriksson, 38: Ett halvår äldre än Samuelsson. Inte lika skadebenägen men åldern börjar ta ut sin rätt? Jämn och bra spelare med spelförståelse men känns inte som en förstacenter i Elitserien (vägar skirva shl).
Sebastian Lauritzen, 30: Kedjans yngling vilket inte märks sett till skadehistoriken. Klarade inte läkarundersökningen hos Örebro, ett tecken? Dock bra om han får vara skadefri.
Fakta:
Snittålder: 35
Snittvikt: 89,7
Snittläng: 183,3
Snittantalet matcher förra säsongen: 35,3 (Det känns rätt oroveckande)
Snittmål: 6,3 eller 0,18 mål per match.
Snittassist: 11,6 eller 0,33 per match.
Snittpoäng: 18 eller 0,5 per match.
Nu säger det här ingenting egentligen då det för det första inte är säkert att det blir förstakedjan och för det andra är statistik så det ska tas med ebn nypa salt. Dock är det oroande att de tre snittade så få matcher förra säsongen vilket tyder på en skadebenägnad kedja/spelare.
Ps:
Jag har segt på jobbet så här i semestertider om ni undrar.
Ds.
Mikael Samuelsson, 37: Skadebenägen, platsade inte i ett Red Wings som slog rekord i skadade spelare och som gjorde sin sämsta säsong på bra länge. Håller han sig skadefri borde han kunna prestera på en lägre nivå i nån säsong till.
Joakim Eriksson, 38: Ett halvår äldre än Samuelsson. Inte lika skadebenägen men åldern börjar ta ut sin rätt? Jämn och bra spelare med spelförståelse men känns inte som en förstacenter i Elitserien (vägar skirva shl).
Sebastian Lauritzen, 30: Kedjans yngling vilket inte märks sett till skadehistoriken. Klarade inte läkarundersökningen hos Örebro, ett tecken? Dock bra om han får vara skadefri.
Fakta:
Nu säger det här ingenting egentligen då det för det första inte är säkert att det blir förstakedjan och för det andra är statistik så det ska tas med ebn nypa salt. Dock är det oroande att de tre snittade så få matcher förra säsongen vilket tyder på en skadebenägnad kedja/spelare.
Ps:
Ds.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Penguins var mer skadedrabbade än Red WingsSteef skrev:DIFs förstakedja till säsongen. Sebastian Lauritzen - Joakim Eriksson - Mikael Samuelsson.
Fakta:
Ps:
Ds.

jaja men rekord för att vara Red WingsSjöwall skrev:Penguins var mer skadedrabbade än Red WingsSteef skrev:DIFs förstakedja till säsongen. Sebastian Lauritzen - Joakim Eriksson - Mikael Samuelsson.
Fakta:
Ps:
Ds.

Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Jag tror faktiskt Samuelsson har en del kvar att ge i SHL om han är skadefri. Lauritzen med, men det är just att dem ska vara ledande kedjan som oroar mig, ja, och att skadorna kommer tillbaka förstås.
Jag har tänkt lite på hur man kommer formera kedjorna om man värvar både Lauritzen och Samuelsson.
Skulle helst se Sörensen få chansen i första. Sörensen - J.Eriksson - Samuelsson
På alla centrar vi har att välja på är J.Eriksson den mest kapabla på förhand känns det som, även om man skulle vilja ha in en mer given förstacenter.
Sen sätta Lauritzen i andrakedjan. Lauritzen - Trukhno - Guter
Frågan är sen, vill man spräcka Saviano - Ljungh - Heinerö som faktiskt funkade bra ihop i HA?
Håller dem för SHL spel?
Jag hade gärna sett att man petar Ahlén, lånar ut honom. Då kan man sätta in Alvarez med Honken - H.Eriksson, på det sättet får man tyngden och spelet med kroppen som Ahlén är bra på. Men Alvarez är en MYCKET bättre skridskoåkare och har ett bättre skott, kan faktiskt göra en del poäng också, i HA iaf. Känslan är att Ahlén är för seg för SHL.
Då har man kvar Nyström och Rundqvist, känslan där är att Rundqvist är närmare spel i SHL än den förstnämnda.
Hur tänker ni?
Skulle helst se Sörensen få chansen i första. Sörensen - J.Eriksson - Samuelsson
På alla centrar vi har att välja på är J.Eriksson den mest kapabla på förhand känns det som, även om man skulle vilja ha in en mer given förstacenter.
Sen sätta Lauritzen i andrakedjan. Lauritzen - Trukhno - Guter
Frågan är sen, vill man spräcka Saviano - Ljungh - Heinerö som faktiskt funkade bra ihop i HA?
Håller dem för SHL spel?
Jag hade gärna sett att man petar Ahlén, lånar ut honom. Då kan man sätta in Alvarez med Honken - H.Eriksson, på det sättet får man tyngden och spelet med kroppen som Ahlén är bra på. Men Alvarez är en MYCKET bättre skridskoåkare och har ett bättre skott, kan faktiskt göra en del poäng också, i HA iaf. Känslan är att Ahlén är för seg för SHL.
Då har man kvar Nyström och Rundqvist, känslan där är att Rundqvist är närmare spel i SHL än den förstnämnda.
Hur tänker ni?
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Rundqvist tror jag man kommer satsa på från start, Trukhno ska inte gå som center, tycker jag.
Verken Ahlén eller Hank är för sega för SHL, går lika snabbt i HA, däremot är spelkvalitén högre och där tappar både Hank och Ahlén vilket gör att dom måste sköta sin roll som brunkare till 100% om dom ska tillföra något i SHL, båda måste bli lite elakare helt enkelt.
Jag tro inte vi kommer ha någon direkt "förstakedja" att luta oss emot, vi kommer vara ett hårt jobbande lag där förstacentern lika gärna kan vara fjärdecenter.
Sörensen - Rundqvist - Samuelsson
Lauritzen - Eriksson - Trukhno
Alvarez - Ljungh - Saviano
Hank - Honken - Ahlén
Guter
Heinerö
Nyström
I have no idea.
Verken Ahlén eller Hank är för sega för SHL, går lika snabbt i HA, däremot är spelkvalitén högre och där tappar både Hank och Ahlén vilket gör att dom måste sköta sin roll som brunkare till 100% om dom ska tillföra något i SHL, båda måste bli lite elakare helt enkelt.
Jag tro inte vi kommer ha någon direkt "förstakedja" att luta oss emot, vi kommer vara ett hårt jobbande lag där förstacentern lika gärna kan vara fjärdecenter.
Sörensen - Rundqvist - Samuelsson
Lauritzen - Eriksson - Trukhno
Alvarez - Ljungh - Saviano
Hank - Honken - Ahlén
Guter
Heinerö
Nyström
I have no idea.
Spela fult
Sant om SHL och HA, fel av mig.
Men ska man ha nån av dem så ser jag hellre Hank än Ahlen.
Jag tror också Rundqvist får chansen från start och kör man Trukhno som FW så finns ju plats för Rundqvist.
Bra tänk.
Men ska man ha nån av dem så ser jag hellre Hank än Ahlen.
Jag tror också Rundqvist får chansen från start och kör man Trukhno som FW så finns ju plats för Rundqvist.
Bra tänk.