Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Det vi kan hoppas på är att truppen kör på av fart och fläkt precis som förra säsongen. Fullt fart hela tiden, stenhårt hemjobb sen håll tummarna. Det kommer behövas.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

@djurgrdssnack Tog ett snack med en Brynäsare som säger att DIF gör ett riktigt kap ifall han är skadefri! "Landslagsklass" om han e skadefri. #difhockey

får hoppas de då..
Olon

Inlägg av Olon »

Det man kan hoppas på är att det står mellan Lauritzen/Samuelsson till en av de två platserna, och inte till båda. Vi skulle verkligen behöva en center till förstakedjan...
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Prestationsbaserat kontrakt? Vilket trams, han kommer ju aldrig acceptera ett sånt kontrakt. Han vill ha ett kontrakt som liknar alla andra standardkontrakt (där jag antar att det ingår viss form av prestationslön).
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

DIFtomppa skrev:@djurgrdssnack Tog ett snack med en Brynäsare som säger att DIF gör ett riktigt kap ifall han är skadefri! "Landslagsklass" om han e skadefri. #difhockey

får hoppas de då..
Jag kan nästan sätta en månadslön på att den där djurgrdssnack är samma människa som silly-tweetarn (eller vad han hette).

Lauritzen var landslagsklass för några säsonger sen. Men har gått ner sig i Brynäs jämfört med hur han var när han hade sin topp. Får han en nytändning så är han ett tillskott men inte för en ledande förstafemma.
2014-04-07, vad hände?
ciirree

Inlägg av ciirree »

De flesta vet ju vad Lauritzen besitter om han hittar tillbaka till då han var som bäst i Brynäs.
Problemet är väl bara att han varit skadad en hel del plus att han förmodligen ska vara en av våra förstakedjaspelare.

Nu har vi alltså två spelare som ryktas hit, båda skadebenägna och båda förmodligen tänkta som ledande forwards. Känns väl sådär.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

pulverapa skrev:Prestationsbaserat kontrakt? Vilket trams, han kommer ju aldrig acceptera ett sånt kontrakt. Han vill ha ett kontrakt som liknar alla andra standardkontrakt (där jag antar att det ingår viss form av prestationslön).
Exakt, annars skulle var o varannan SHL spelare ha ett sådant kontrakt om dom så hade haft så mycket som en förkylning tidigare,,,
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
TB_xD

Inlägg av TB_xD »

Kanske har nämns tidigare (ber om ursäkt i så fall), men enligt en källa från M.Samuelssons hemstad, Mariefred, är han klar så vida inte en NHL klubb kommer med bud.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

TB_xD skrev:Kanske har nämns tidigare (ber om ursäkt i så fall), men enligt en källa från M.Samuelssons hemstad, Mariefred, är han klar så vida inte en NHL klubb kommer med bud.
Många som säger att han är klar men detaljer återstår.
Dessa detaljer tar väldigt lång tid.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

TB_xD skrev:Kanske har nämns tidigare (ber om ursäkt i så fall), men enligt en källa från M.Samuelssons hemstad, Mariefred, är han klar så vida inte en NHL klubb kommer med bud.
Haha, påminner om när Micke Nylander hade en NHL-klausul i sitt kontrakt med Södertälje. Liksom... It's over dude.
Expert.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
Haha, påminner om när Micke Nylander hade en NHL-klausul i sitt kontrakt med Södertälje. Liksom... It's over dude.
Haha Micke Nylander och hans ego.
Jag höll på att krypa ihop och skratta mig till koma när hans "klausul" den säsongen kom på tal.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

ciirree skrev: Haha Micke Nylander och hans ego.
Jag höll på att krypa ihop och skratta mig till koma när hans "klausul" den säsongen kom på tal.
Sen är ju Nyllet Gnagare, helt plötsligt blev det inte så konstigt med den där klausulen :wink:
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Calle Ridderwall till HV71.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Jim Morrison skrev:Calle Ridderwall till HV71.
Rent spontant är ju känslan typ fan han skulle vi haft,, men men bara inse att vi är förpassade till att ta andra o tredjehands sortering på spelarna vi kommer få,,,
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Låst