När dom intervjuade Nashvilles europascout på draften så lät det som att Arvidsson skulle bli kvar i SAIK.mb81 skrev:Arvidsson kanske drar till Nashville dessutom. Men stannar han är jag rätt säker på 35+ poäng. Han kommer få stort ansvar i pp.
SHL 2014-15
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2014-15
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Helt enig med dig Salas.Salas skrev:Viktor Arvidsson gjorde 40 poäng ifjol. Jag blir inte ett dugg förvånad om han stannar under 25 poäng den här säsongen.SirDIFalot skrev:Dom har ju ett 10-15 tal spelare kvar som levererat bra i SHL
Alla spelare som har varit bra, har varit bra i sin omgivning. Inte direkt svårt att spela med killar som Holloway, Möller, Bellemare m.fl. Alla som varit godkända/bra tidigare, lär alla sänka sig minst ett snäpp den här säsongen i sin nya spelomgivning. En fullt naturlig utveckling.
Lättare att vara bra och glänsa i en fantastisk omgivning. Lättare att värva när man har bra spelare som lockar till sig nya lekkamrater. Lättare att komma upp som junior i ett självspelande piano.
Någon som kommer ihåg spelare som Tomas Alm? Jonas Finn Olsson? Marcus Kristoffersson? Patrik Nilson? Christian Sjögren?
De lirade alla med oss guldsäsongen 00/01. Vi hyllades för vår spelide och fantastiska förmåga att hitta spelare som passade perfekt in i vårt sätt att lira.
Till vintern får vi se hur fantastiskt detta Saik verkligen är. Nu när dessa hyllade "utfyllnadssapelare" ska axla rollen som ledande.
Lyckas de däremot perfekt med 4-5 skickliga spetsvärvningar, tar upp nya juniorer som briljerar och går till final igen ska jag vara den förste som bockar och bugar och erkänner att jag trodde fel.
Men just nu känner jag bara.....MOHAHAHAHAHAAAAA

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jonas Finn Olsson. Vilken hjälte.BOMBOM BOUCHARD skrev:Helt enig med dig Salas.Salas skrev:Viktor Arvidsson gjorde 40 poäng ifjol. Jag blir inte ett dugg förvånad om han stannar under 25 poäng den här säsongen.SirDIFalot skrev:Dom har ju ett 10-15 tal spelare kvar som levererat bra i SHL
Alla spelare som har varit bra, har varit bra i sin omgivning. Inte direkt svårt att spela med killar som Holloway, Möller, Bellemare m.fl. Alla som varit godkända/bra tidigare, lär alla sänka sig minst ett snäpp den här säsongen i sin nya spelomgivning. En fullt naturlig utveckling.
Lättare att vara bra och glänsa i en fantastisk omgivning. Lättare att värva när man har bra spelare som lockar till sig nya lekkamrater. Lättare att komma upp som junior i ett självspelande piano.
Någon som kommer ihåg spelare som Tomas Alm? Jonas Finn Olsson? Marcus Kristoffersson? Patrik Nilson? Christian Sjögren?
De lirade alla med oss guldsäsongen 00/01. Vi hyllades för vår spelide och fantastiska förmåga att hitta spelare som passade perfekt in i vårt sätt att lira.
Till vintern får vi se hur fantastiskt detta Saik verkligen är. Nu när dessa hyllade "utfyllnadssapelare" ska axla rollen som ledande.
Lyckas de däremot perfekt med 4-5 skickliga spetsvärvningar, tar upp nya juniorer som briljerar och går till final igen ska jag vara den förste som bockar och bugar och erkänner att jag trodde fel.
Men just nu känner jag bara.....MOHAHAHAHAHAAAAA
Hatar när folk ska ranka SHL lagen och inte tar med att vi förlorat 6 mille till AIK.
SHL tog 6 miljoner från en nykomling, det ska fan finnas som en fotnot på alla rankningar. Pajasjournalist.
Wennerholm:
"12. Djurgården
Kommentar: Det är en ung satsning från Djurgården och ingen miljonrullning. Jag tror det är klokt även om det är långt till de bästa".
Sant, men som jag menar så glömmer han att nämna varför vi tvingas satsa ungt.
SHL tog 6 miljoner från en nykomling, det ska fan finnas som en fotnot på alla rankningar. Pajasjournalist.
Wennerholm:
"12. Djurgården
Kommentar: Det är en ung satsning från Djurgården och ingen miljonrullning. Jag tror det är klokt även om det är långt till de bästa".
- Jim Morrison
Tycker du han har fel med rankingen? Spela roll vad motiveringen är.ciirree skrev:Hatar när folk ska ranka SHL lagen och inte tar med att vi förlorat 6 mille till AIK.
Wennerholm:
"12. Djurgården
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det som är mest pajas i den artikeln är ju snarare att han hävdar att typ ALLA lag ska lyfta sig från förra säsongen och gå bättre... han har ju inte vågat tippa ett skit utan läser man piss-artikeln låter det som alla ska komma top3!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Luleå som topplag?
Tycker de ser riktigt lökiga ut.
Tycker de ser riktigt lökiga ut.
Re: Sv: SHL 2014-15
Nej han har inte fel. Men han nämner inte att vi TVINGAS satsa ungt.Jim Morrison skrev:Tycker du han har fel med rankingen? Spela roll vad motiveringen är.ciirree skrev:Hatar när folk ska ranka SHL lagen och inte tar med att vi förlorat 6 mille till AIK.
Wennerholm:
"12. Djurgården
Det spelar stor roll eftersom det SHL tog från oss kan vara skillnad på en sistaplats och mittenplacering exempelvis.
Fråga dig själv istället. Om vi slutar toksist och blir nerflyttade igen - kommer du inte ens nämna dessa 6 mille då?
EDIT: Jag hade ju inte skrivit samma sak om de tog 200.000. Dessa 6 mille gör stor skillnad.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
28 miljoner kan väl omöjligt vara mindre än vad aik hade första åren tillbaka i Elitserien? Dom fyllde på med etablerade namn ändå.
Expert.
De fick 28 miljoner från Svenska Hockeyligan plus från sponsorer osv. De hade nog 34 miljoner.SirDIFalot skrev:28 miljoner kan väl omöjligt vara mindre än vad aik hade första åren tillbaka i Elitserien? Dom fyllde på med etablerade namn ändå.
Det är väl klart som fan att de antagligen hade större budget än oss då de fick hela sin pott från Svenska Hockeyligan medan vi var tvungna att ge bort 6 miljoner till dem.
Vi fick ge bort typ 20% av vår totala budget, det gör skillnad.
Första året hade de ju ett lag som enligt alla experter skulle komma toksist. Inga stjärnor alls skulle jag påstå då. Sista året kasta de ut 42 mille. Så de skulle ha råd med Ramstedt, Pirnes och massa ahl-lirare. Hahaha.
- Jim Morrison
Tvingas satsa ungt... Jag tror dom flesta känner till vår situation, låter mest som att letar en ursäkt. Typ att alla ska lida med oss.ciirree skrev:Nej han har inte fel. Men han nämner inte att vi TVINGAS satsa ungt.Jim Morrison skrev:Tycker du han har fel med rankingen? Spela roll vad motiveringen är.ciirree skrev:Hatar när folk ska ranka SHL lagen och inte tar med att vi förlorat 6 mille till AIK.
Wennerholm:
"12. Djurgården
Det spelar stor roll eftersom det SHL tog från oss kan vara skillnad på en sistaplats och mittenplacering exempelvis.
Fråga dig själv istället. Om vi slutar toksist och blir nerflyttade igen - kommer du inte ens nämna dessa 6 mille då?
EDIT: Jag hade ju inte skrivit samma sak om de tog 200.000. Dessa 6 mille gör stor skillnad.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låter som att du ser detta som inget problem alls. Du tycker alltså att det inte gör nåt att de tog 6 mille?Jim Morrison skrev:Tvingas satsa ungt... Jag tror dom flesta känner till vår situation, låter mest som att letar en ursäkt. Typ att alla ska lida med oss.ciirree skrev:Nej han har inte fel. Men han nämner inte att vi TVINGAS satsa ungt.Jim Morrison skrev:Tycker du han har fel med rankingen? Spela roll vad motiveringen är.ciirree skrev:Hatar när folk ska ranka SHL lagen och inte tar med att vi förlorat 6 mille till AIK.
Wennerholm:
"12. Djurgården
Spelar NOLL roll att de flesta vet vår situation, 6 mille kan vara skillnad på succe och nedflyttning.
- Jim Morrison
Jag avskyr hela fallskärmsgrejen. Trodde du reagera på att Wennerholm inte nämnde det i sin tabelltippning.
Helt ärligt så var det det jag reagerade på. Jag tror många vet varför vi värvat som vi gjort. Och det kanske inte bör tjatas hela tiden men det måste uppmärksammas när ett lag dras ifrån 6 mille, det KAN som sagt vara skillnaden mellan degradering och slutspel.Jim Morrison skrev:Jag avskyr hela fallskärmsgrejen. Trodde du reagera på att Wennerholm inte nämnde det i sin tabelltippning.
Vi hade ju knappast värvat Truchno och Deilert (typ) om vi hade haft dessa pengar.