Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

difanda skrev:Alltså, är det bara jag som blir sjukt orolig över att en skadebenägen 37 åring ryktas till DIF? Har gärna helt fel och hoppas (om han värvas) att han är superbra men det låter inte lovande alls!
Många är oroliga men många är också positiva dock.
Användarvisningsbild
Hompa1891
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Hompa1891 »

Såhär är det. Gör kung Charles bedömningen att M.Samuelsson är tillräckligt bra för SHL så kommer han att vara det.
LETS ALL DO THE CHIBSA
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Hompa1891 skrev:Såhär är det. Gör kung Charles bedömningen att M.Samuelsson är tillräckligt bra för SHL så kommer han att vara det.
Det är hans skadehistorik som får folk att tvivla, så även jag.
Spela fult
difanda

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av difanda »

ciirree skrev:
difanda skrev:Alltså, är det bara jag som blir sjukt orolig över att en skadebenägen 37 åring ryktas till DIF? Har gärna helt fel och hoppas (om han värvas) att han är superbra men det låter inte lovande alls!
Många är oroliga men många är också positiva dock.
Får verkligen hålla tummarna, det enda positiva som jag ser det är rutinen men den kan fås på annat håll med utan skador.
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

På tal om Sammes skador så var han för visso skadad för några år sen, men denna säsongen är det inte skador som satt stopp, även om han suttit på "skadelistan" så är det inte hela sanningen. Varför han suttit där kanske Babkock har en aning om.
Samme är fortfarande hungrig och är en av dom mest vältränade hockeyspelarna som finns. Det vore dumt att inte se vad han kan, är tämligen säker på att om han inte håller så är han smart nog att inse det själv.
fillefilander

Inlägg av fillefilander »

1979 skrev:Från Twitter:

Johan Svensson ?@MrMadhawk 16 min
Fick ett sms att Challe Berglund äter lunch med Micke Samuelsson på Vidbynäs Golfklubb idag. Gör vad ni vill med infon.
Som jag tipsade om för säkert 2 månader sen, inte golfen alltså. Utan DIF + Samme :D
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38325

Denna back är kanske något? Vet att vi inte ska ha in fler backar ifall Fernholm kommer, men endå? Enligt hööken så är det flera SHL klubbar som är intresserade..
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

DIFtomppa skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38325

Denna back är kanske något? Vet att vi inte ska ha in fler backar ifall Fernholm kommer, men endå? Enligt hööken så är det flera SHL klubbar som är intresserade..
Ben Youds
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Andy Strickland ?@andystrickland 1m
Things are silent on the Douglas Murray front #NHL #crickets
Expert.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Dogge Murray på Hovet i höst. Det enda som egentligen är viktigt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

Ganska coolt ändå att något som sas för fyra år sedan, är lika högaktuellt nu! Fast i ett annat lag sammanhang. Då var det i Tre Kronor som saken gällde, nu är det i Djurgårdens blivande SHL-trupp som håller på att utformas för fullt.

Med tanke på att Dogge har stöttat Micke förut kan det leda till att Dogge återvänder hem till oss om Micke kritar på. Vem vet? Det kanske är den sista pusselbiten han behöver för att ansluta.
Bild
Highwind

Inlägg av Highwind »

Vill Dogge hit måste vi lösa det. Han är den stora och tuffa backen med defensiv styrka, som vi behöver. Med ledarfigurer som Samuelsson, Eriksson, Murray och Tellqvist kommer våra unga spelare införlivas i DIF-kulturen. Den kulturen som behövs om vi ska upp till toppen igen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Känns ändå lite sisådär att värva så många stora namn som stjärnorna med ingen ens nära sin prime.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Att som nykomling ens fundera på att tacka nej till Micke Samuelsson, en spelare som för bara någon säsong sedan gjorde 45-50 poäng i NHL, är fan helt sjukt. Vilken värld lever ni i?
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Mäklaren skrev:Att som nykomling ens fundera på att tacka nej till Micke Samuelsson, en spelare som för bara någon säsong sedan gjorde 45-50 poäng i NHL, är fan helt sjukt. Vilken värld lever ni i?
Den riktiga världen där Mikael Samuelsson är 37 år gammal och har varit otroligt skadad under slutet av sin karriär. Som nykomling vill man väl inte ha den chansningen som sin spets? Har du följt hans karriär nu i slutet eller gillar du hans namn bara?

Med det sagt så har jag ju sagt var jag står i frågan. Eftersom vår trupp redan är fylld av chansningar så kan vi lika gärna ha en till. Men jag förstår oron till 100% och det gör väl du också egentligen?
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-07-04 10:42:47, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Låst