SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AlexanderDIF

Re: SHL 2014-15

Inlägg av AlexanderDIF »

Bra för växjö, och målvakt på uppgång och en första spade som kan stå i ett par säsonger, och inte nån gammal gubbe som Norrena och Gerber, jag tror Växjö kan bli riktigt vassa i år.
2år är torpets kontrakt på

Skickas från min iPhone via Tapatalk
1891
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Gävle kommun avbryter sitt förtäckta miljonbidrag till Brynäs. Så ja.

Skönt att alla nötter som försvarade det hela motbevisades när förnuftet segrade.
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

pulverapa skrev:Gävle kommun avbryter sitt förtäckta miljonbidrag till Brynäs. Så ja.

Skönt att alla nötter som försvarade det hela motbevisades när förnuftet segrade.
Inte riktigt sant, det skickas tillbaka till nämnden som jag förstått det för vidare utredning.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Klepis till Färjestad. Avundsjuk.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mattebo »

Jim Morrison skrev:Klepis till Färjestad. Avundsjuk.
Ja! Någon som honom hade vi verkligen behövt.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Vad gissar vi på att han har för lön? 400k?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Vikas skrev:
Vad gissar vi på att han har för lön? 400k?
Det är väl ett standardpris på en förstacenter i SHL anno 2014.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Berglund har signat 3 år med Blues. Så vi kan skriva av det där bisarra ryktet om Skellefteå.

3.7 miljoner dollar per år.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Trodde vi skulle få den bomben. Berglund till SAIK alltså. Rätt logiskt att det inte blev så ändå, men säkert ingen rök utan eld i alla fall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Det är sinnessjukt att en så anonym spelare som Berglund (med nhl-mått mätta) tjänar så mycket som 3.7 milj dollar per år..
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9132224.ab

Om jag hoppades innan att Skellefteå skulle misslyckas denna säsongen, så hoppas jag att dom misslyckas fullkomligt just nu. Deras så kallade "trogna" publik visar sitt rätte tryne, jävla medgångspack. Dom ska köpa säsongskort som aldrig förr och stå upp för sitt lag efter allt som klubben gjort för dom.
Nej, jag spyr... Blev förbannad när jag läste det, kräks på supportrar som bara ska vara med när det är medvind.
ciirree

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9132224.ab

Om jag hoppades innan att Skellefteå skulle misslyckas denna säsongen, så hoppas jag att dom misslyckas fullkomligt just nu. Deras så kallade "trogna" publik visar sitt rätte tryne, jävla medgångspack. Dom ska köpa säsongskort som aldrig förr och stå upp för sitt lag efter allt som klubben gjort för dom.
Nej, jag spyr... Blev förbannad när jag läste det, kräks på supportrar som bara ska vara med när det är medvind.
Sjukt dåligt gjort.
Sånt kan man spy över alltså.
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Citatet "..det har gjort kunder osäkra" får mig att le och dunka mig själv i ryggen lite.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

ciirree skrev:

Sjukt dåligt gjort.
Ska ni spy så lättvindigt, så hoppas jag ni har en tålig och uthållig magmun. Om vi kollar grundseriesnitt, vilket torde vara närmsta substitut till säsongskortssiffor, är vi inte mycket bättre själva. När vi var i en relativt liknande situation efter våra två sm-guld kring millennieskiftet, tappade 806 åskådare i grundseriesnitt mellan säsongerna 00/01 och 01/02. Och då slutade vi ändå 3:a i serien 01/02. I snitt 5 senaste säsongerna så tappar sm-vinnaren 181 åskådare från guldsäsongsserie till påföljande grundserie, ingen säsong har publiken ökat. Rätt allmängiltigt fenomen alltså - mättnad, kräsenhet och medgång är faktorer oavsett vad vi romantiserar om trogna supportror.

Hur intressant det nu är att diskutera fluktuationer kring marginalsupportrar... De faktiskt aktiva supportrarna i Skellefteå, dvs de där trofastheten är en dygd och dogm, har rätt garanterat fixat säsongskort till i år också.
ciirree

Inlägg av ciirree »

sm910 skrev:
ciirree skrev:

Sjukt dåligt gjort.
Ska ni spy så lättvindigt, så hoppas jag ni har en tålig och uthållig magmun. Om vi kollar grundseriesnitt, vilket torde vara närmsta substitut till säsongskortssiffor, är vi inte mycket bättre själva. När vi var i en relativt liknande situation efter våra två sm-guld kring millennieskiftet, tappade 806 åskådare i grundseriesnitt mellan säsongerna 00/01 och 01/02. Och då slutade vi ändå 3:a i serien 01/02. I snitt 5 senaste säsongerna så tappar sm-vinnaren 181 åskådare från guldsäsongsserie till påföljande grundserie, ingen säsong har publiken ökat. Rätt allmängiltigt fenomen alltså - mättnad, kräsenhet och medgång är faktorer oavsett vad vi romantiserar om trogna supportror.

Hur intressant det nu är att diskutera fluktuationer kring marginalsupportrar... De faktiskt aktiva supportrarna i Skellefteå, dvs de där trofastheten är en dygd och dogm, har rätt garanterat fixat säsongskort till i år också.
Lustigt att du nämner detta och inte alla som förlängde sina säsongskort året vi åkte ur och fick spela matcher i Ljungby, Karlskoga och Tingsryd.
Där snackar vi trogna supportrar.

Sen kan du inte heller dra slutsatsen att de 806 st inte förlängde pga mätthet eller kräsenhet.
Vissa kanske fick det där efterlängtade tredje barnet och insåg att det inte fanns tid just denna säsong. Andra fick ett nytt jobb på en annan plats, eller så kanske man förlorade sitt jobb och inte hade råd.
Men när man berättar i media att vissa hörde av sig och tackade nej pga att en viss spelare lämnat, då spyr jag. Absolut.
Låst