Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

-daniel- skrev: Om vi fortfarande tar för givet att en förstacenter skall in så ser jag inte alls det som fel val att satsa på en etablerad vinge som Videll. Han har ett bra skott, helt OK (på gränsen till riktigt bra i sina bästa stunder) spelsinne samt att han är stark i kroppen. Tycker du vi har ett överflöd av spelare med hans spelstil redan?

Nu vet ju dock både du & jag och alla andra att vi inte kommer ta in Videll och en toppcenter så vi kan likväl stänga diskussionen.
Håller med om allt, och om att vi förmodligen kan stänga diskussionen om det hela. Videll i PP hade dock varit en stor tillgång för oss.

Hur är det med Vidells kontrakt? Kan han spela i annan klubb i KHL eller innebär detta att han låses bort från ligan men kan gå någon annanstans i Europa?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Har funderat i en vecka nu och kommit fram till att jag föredrar Wikegård som sportchef.

Håller tummarna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

sensei skrev:Har funderat i en vecka nu och kommit fram till att jag föredrar Wikegård som sportchef.

Håller tummarna.
Motivera?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

MarcusDaze skrev:
sensei skrev:Har funderat i en vecka nu och kommit fram till att jag föredrar Wikegård som sportchef.

Håller tummarna.
Motivera?
Tror du kan bli besviken på svaret, risk för flum.

Jag tror det handlar mycket om personliga preferenser helt enkelt. Om vi tänker oss att vi väljer mellan Garpen och Wikegård så är det trots allt så att jag nästan alltid håller med Wikegård i hans videoblogg. Jag tror också att Wikegård är mer redo för jobbet, han har ruskigt erfarenheten och expertrollen tror jag är jäkligt utvecklande. Att se cirkusen från distans ger perspektiv.

Sen kommer vi till kontaktnätet, men det är svårt för en utomstående att bedöma. Dock ger magkänslan ändå Wikegård en liten fördel även där.

Slutligen kan man titta på DIF-dokumentärens utmärka möte med Wikegård. Det ger merkänsla, snacka om en kille man gärna tar en AW med. Men desto viktigare är resonemangen han för fram något som jag tycker är riktigt träffsäkra och vad jag vill att DIF skall stå för i framtiden, på ledningsnivå.

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Garpen pratar ju en del om hur bra backar som kan hantera pucken är och verkar inte gilla tunga backar som spelar fysiskt. Väldigt modern i sitt hockeytänk. Därmed kanske inte så förvånade att Sensei föredrar Wikegård hockeyn :)
Expert.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

sensei skrev:
MarcusDaze skrev:

Håller tummarna.
Motivera?
Tror du kan bli besviken på svaret, risk för flum.

Jag tror det handlar mycket om personliga preferenser helt enkelt. Om vi tänker oss att vi väljer mellan Garpen och Wikegård så är det trots allt så att jag nästan alltid håller med Wikegård i hans videoblogg. Jag tror också att Wikegård är mer redo för jobbet, han har ruskigt erfarenheten och expertrollen tror jag är jäkligt utvecklande. Att se cirkusen från distans ger perspektiv.

Sen kommer vi till kontaktnätet, men det är svårt för en utomstående att bedöma. Dock ger magkänslan ändå Wikegård en liten fördel även där.

Slutligen kan man titta på DIF-dokumentärens utmärka möte med Wikegård. Det ger merkänsla, snacka om en kille man gärna tar en AW med. Men desto viktigare är resonemangen han för fram något som jag tycker är riktigt träffsäkra och vad jag vill att DIF skall stå för i framtiden, på ledningsnivå.

Jag håller med dig på alla punkter.
Jag är ju dock en av få som vill ha in både Garpen och Wikegård.
Vill framförallt ha Garpens breda kontaktnät!
AirQ

Inlägg av AirQ »

Sen är väll frågan också hur många broar styrelsen brände hos Garpen vid senaste incidenten.
Är han långsiktig så är har jag svårt att se att han vill jobba för en styrelse som tidigare jobbat emot honom.

Wikegård har väll en hel del vettiga åsikter, dock känns han mer vettig i ett bås än sportchef i mina ögon.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Det viktigaste är att ha en sportchef som är proaktiv och inte reaktiv.

Typ som detta citat från Challe;

Ni har 16 kontrakterade forwards, men hur många känner du är bra nog att regelbundet spela i en första- eller andralina i SHL?

– Det visar sig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jim Morrison skrev:Det viktigaste är att ha en sportchef som är proaktiv och inte reaktiv.

Ni har 16 kontrakterade forwards, men hur många känner du är bra nog att regelbundet spela i en första- eller andralina i SHL?

– Det visar sig.
Fast det där har ju bara med hans attityd mot media att göra, inget annat.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
Jim Morrison skrev:Det viktigaste är att ha en sportchef som är proaktiv och inte reaktiv.

– Det visar sig.
Fast det där har ju bara med hans attityd mot media att göra, inget annat.
Tror ärligt talat att det är lite av hans lagmentalitet ändå. Det visar sig vilka som tar steget och inte. Värva billigt med uppsida. Säger inte att det är fel väg att gå, men det känns inte som rätt väg att gå heller när man ska försöka etablera sig i högsta ligan igen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Det är tråkigt att han inte är mer öppen med att det här är ett budgetbygge istället för att lölja sig och dra dryga one-liners.

Det som stör mig är att från början skulle vi ha in en ny förstakedja med toppspelare, sen står han i en intervju och svamlar om att vi kanske till och med är klara på forwardssidan efter att tagit in Trukhno. "Varför ska vi ta in nya spelare när vi redan har bra spelare", vilket jävla skitsnack. Säg som det är istället, vi har en pissig budget. Det är ingen hemlighet.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Det har tydligen sagts nu på sista träningen innan semestern att "flera spelare kan komma/är påväg in". Så av att tolka från Säcken så kan det fortfarande bli ett par.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Debacle skrev:Det har tydligen sagts nu på sista träningen innan semestern att "flera spelare kan komma/är påväg in". Så av att tolka från Säcken så kan det fortfarande bli ett par.
Det är klart att fler spelare ska komma in. Det har ju Challe sagt själv.
Expert.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:
Debacle skrev:Det har tydligen sagts nu på sista träningen innan semestern att "flera spelare kan komma/är påväg in". Så av att tolka från Säcken så kan det fortfarande bli ett par.
Det är klart att fler spelare ska komma in. Det har ju Challe sagt själv.
Ja. Frågan är om det blir toppspelare från Allsvenskan eller om vi får in nån som vi vet klarar SHL spel #intetaggad
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Saku Koivu http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2669 är fri på marknaden.

Källa: http://hbl.fi/sport/2014-06-20/621376/s ... -i-anaheim

Oj, oj vad coolt om vi kunde få hit han! Avsluta sin karriär med ett SM-Guld vore inte illa! :D
Bild
Låst