SHL 2014-15
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 2014-15
Tycker DIF borde föra en dialog med tex Nacka kommun, med t-bane station inplanerad blir det inte mycket längre resa än till Hovet, iaf inte om dom skulle bygga nåt vid Danvikstull. Med tanke på vad vi som klubb drar in i intäkter skulle nog Nacka inte tacka nej till lite extra folk i kommunen och skulle nog vara med på att bygga en arena. I detta fall räcker det nog med att föra en dialog med en grannkommun, märker Stockholms stad att det finns en risk att deras största hyresgäst kan lämna Hovat får dom nog kalla fötter och blir mer medgörliga.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
http://www.djurgardshjalpen.com/
Om jag inte räknat bort mig totalt så drog vi in 632.000 per match inklusive kioskförsäljning och hyreskostnaden. Publiksnitt 6450 inkl kvalserien.
Det är 98kr netto per besökare med biljett och försäljning.
Djurgården hockey behöver folk som kan förhandla. Avgå alla!
Det är 98kr netto per besökare med biljett och försäljning.

- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vilka djurgårdare ni är då...SirDIFalot skrev:Samma.android skrev:Hade inte gått på en match i AXA.

-----------------
Nää men seriöst. Varför inte? Slackers.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
-
När man kollar bilder på ÖIP och på hockeyhallen Danicahallen brevid , funderar man varför inte kan rusta upp den och spela där. Vet ju att Brinken spelar där, men det är bara deras ungdomslag. Tror inte dom har något a-lag men kan ha fel.
Tror nog att dom skulle bli nöjda över att DIF kom och rustade upp den hallen för 6-7000 .
Tror det skulle gynna båda lagen om man kunna göra Danicahallen till en godkänd hemmaplan för DIF. Vet inte vem som äger hallen om det är KDF eller Stockholms Stad men jag tror nog att det skulle kunna gå.
http://www.stockholm.se/Web/Core/Pages/ ... c32086ee59
Tror nog att dom skulle bli nöjda över att DIF kom och rustade upp den hallen för 6-7000 .
Tror det skulle gynna båda lagen om man kunna göra Danicahallen till en godkänd hemmaplan för DIF. Vet inte vem som äger hallen om det är KDF eller Stockholms Stad men jag tror nog att det skulle kunna gå.
http://www.stockholm.se/Web/Core/Pages/ ... c32086ee59
Karel måste avgå
Börjar gnällas (med rätta) bland övriga föreningar i Gävle ang kommundopningen:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9076164.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 9076164.ab
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Det är omöjligt att "rusta upp" Danicahallen. För att få plats med läktare så måste man riva ner allt och börja om.
-
Om alla parter skulle vara nöjda med det och DIF hitta en lösning med klubben där då är det väl bara att köra. Det är ju bättre än att spela i tälje som en del verka vilja.Enbom skrev:Det är omöjligt att "rusta upp" Danicahallen. För att få plats med läktare så måste man riva ner allt och börja om.
Karel måste avgå
Det är ingen som vill spela där, men det var ett förslag till att sätta press på de bestämmande.DIF_Söderort skrev:Om alla parter skulle vara nöjda med det och DIF hitta en lösning med klubben där då är det väl bara att köra. Det är ju bättre än att spela i tälje som en del verka vilja.Enbom skrev:Det är omöjligt att "rusta upp" Danicahallen. För att få plats med läktare så måste man riva ner allt och börja om.
Jag hade köpt årskort o gått varje match o hatat varje sekund, dock tror jag på att hopplösa situationer löses med drastiska åtgärder, AEG har hovet till 2038(?) detta problem kommer inte försvinna av sig själv och så länge vi betalar hyra skiter dom i oss,,,SirDIFalot skrev:Samma.android skrev:Hade inte gått på en match i AXA.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Precis det måste göras något radikalt här annars kommer inget hända och vi kommer fortsätta att utnyttjas både av hockeyligan och av AEG.Sotarn skrev:Jag hade köpt årskort o gått varje match o hatat varje sekund, dock tror jag på att hopplösa situationer löses med drastiska åtgärder, AEG har hovet till 2038(?) detta problem kommer inte försvinna av sig själv och så länge vi betalar hyra skiter dom i oss,,,SirDIFalot skrev:Samma.android skrev:Hade inte gått på en match i AXA.
- SirDIFalot
Johan Svensson ?@MrMadhawk 1m
Avslöjar: Kazan rycker i Oscar Möller. Kan bli affär.
Avslöjar: Kazan rycker i Oscar Möller. Kan bli affär.
Expert.
Det vore så fantastiskt roligt om Möller lämnade också. Det är dags för Skellefteå att länsas en gång för alla.
För några veckor sedan var man livrädd för att möta Skellefteå, nu är det snarare ett av de lagen man helst möter. Dom kommer få det tufft den här säsongen, när spelare som producerat i grym omgivning, helt plötsligt har samma förväntningar på sig utan grymma medspelare i överflöd.
Blir Skellefteå ett bottenlag? Ja, det är nog mycket möjligt.
För några veckor sedan var man livrädd för att möta Skellefteå, nu är det snarare ett av de lagen man helst möter. Dom kommer få det tufft den här säsongen, när spelare som producerat i grym omgivning, helt plötsligt har samma förväntningar på sig utan grymma medspelare i överflöd.
Dock har de ju oerhört mycket pengar att värva ersättare för, så bara för att de i dagsläget står utan sina topp2-lines så betyder det inte att de inte kan värva ihop ett bra lag.Salas skrev:Det vore så fantastiskt roligt om Möller lämnade också. Det är dags för Skellefteå att länsas en gång för alla.
Blir väl bara svårare för oss (och andra lag) att konkurrera om de relativt få spetsspelare som finns kvar på marknaden.
Cristopher Nilstorp klar för Växjö. Bra värvning där!