Så kan fansen bli aktieägare i DIF Hockey

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
KennyF
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Så kan fansen bli aktieägare i DIF Hockey

Inlägg av KennyF »

För det kapital som bildas i insamlingen FairPaly kan fansen köpa AEG:s aktiepost och få nio procent av aktiekapitalet i DIF Hockey. Fansen bildar en förening typ DiF- fans och blir den näst störste aktieägaren. Så bildades Barcelona en gång i tiden och har nu 50000 medlemmar. Så skaffar fansen makt
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Så kan fansen bli aktieägare i DIF Hockey

Inlägg av Fricke »

Skitsmart. Då hamnar pengarna hos AEG istället för hos DIF.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

KennyF skrev:För det kapital som bildas i insamlingen FairPaly kan fansen köpa AEG:s aktiepost och få nio procent av aktiekapitalet i DIF Hockey. Fansen bildar en förening typ DiF- fans och blir den näst störste aktieägaren. Så bildades Barcelona en gång i tiden och har nu 50000 medlemmar. Så skaffar fansen makt
Jag gillar den tanken, men ställer mig lite tveksam till att vi skulle komma upp i de summor som krävs.
KennyF

Inlägg av KennyF »

Kall-El skrev:
KennyF skrev:För det kapital som bildas i insamlingen FairPaly kan fansen köpa AEG:s aktiepost och få nio procent av aktiekapitalet i DIF Hockey. Fansen bildar en förening typ DiF- fans och blir den näst störste aktieägaren. Så bildades Barcelona en gång i tiden och har nu 50000 medlemmar. Så skaffar fansen makt
Jag gillar den tanken, men ställer mig lite tveksam till att vi skulle komma upp i de summor som krävs.
Och vad tror du att det krävs för summor. Bidrag kan komma från oväntat håll
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Ingen aning, men med tanke på hur AEG suger ut DIF med hyreskostander kan jag inte tänka mig att de skulle sälja billigt.
KennyF

Inlägg av KennyF »

Kall-El skrev:Ingen aning, men med tanke på hur AEG suger ut DIF med hyreskostander kan jag inte tänka mig att de skulle sälja billigt.
Hyreskontrakt är en sak, aktieinnehav en annan. DIF kan fortfarande hyra av AEG, vad aktierna har för värde vet jag inte. Men med tanke på det stora underskottet har de i alla fall inte ökat i värde. Som kontrollpost är den värdelös.Om vi äger den gemensamt skulle vi skriva idrottshistoria. Kapitalet får ju inte äga idrottsföreningar, men fans skulle kunna...
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kall-El skrev:Ingen aning, men med tanke på hur AEG suger ut DIF med hyreskostander kan jag inte tänka mig att de skulle sälja billigt.
Äsch, skit i deras begagnade aktier. Eftersom dom inte deltar i emissionerna är det isåfall bara att späda ut dem. De är de sista som ska ha pengar.

Sent from my iPhone using Tapatalk
KennyF

Inlägg av KennyF »

Ja men tanken var ju att DIF-fans skulle träda in i deras ställe. AEG är ointressant. Fansupplägg däremot skulle skriva idrottshistoria.
Skriv svar