Dock förstörda långsidor i och med restaurangerna. Men annars väldigt fin.JohanPez skrev:Axa är för övrigt precis en sådan arena jag önskade att vi hade. Tight, ren och lagom modern. Skulle absolut stå ut där en säsong for the greater good.
SHL 2014-15
Re: Sv: SHL 2014-15
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Re: SHL 2014-15
Skulle det vara möjligt, teoretiskt, att få spela i AXA under en säsong?
Vi får inte plats.. Vi hade som snitt förra sessen 6142 och Axa Sport Center tar 6130?ciirree skrev:Skulle det vara möjligt, teoretiskt, att få spela i AXA under en säsong?
Hade vi spelat i HA så hade det varit en annan grej, men vi spelar trots allt i SHL. Så den gränsen lär ju spräckas?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Vi får helt enkelt bygga upp en rink på stadion.
Om någon tror att vi skulle upprätthålla ett normalt publiksnitt om vi skulle spela i Södertälje så... vadfan. Du har inte alla Challe på travbanan.
F.ö så är det bra att vi markerar. Borde undersöka möjligheterna att bygga en arena dock.
F.ö så är det bra att vi markerar. Borde undersöka möjligheterna att bygga en arena dock.
Hade varit grymt att lägga tak och bygga om. Gott om plats att lägga både barer och träningsmöjligheter för laget med gym osv.. Sen vet jag inte hur realistiskt det skulle vara.. Men sjukt ballt hade de i alla fall varit att återuppliva Stadion!bastis7 skrev:Vi får helt enkelt bygga upp en rink på stadion.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Mer troligt att vi börjar spela på månen än att Stadion byggs om, den är väldigt mycket K märkt och går inget att göra alls där.Andspe skrev:Hade varit grymt att lägga tak och bygga om. Gott om plats att lägga både barer och träningsmöjligheter för laget med gym osv.. Sen vet jag inte hur realistiskt det skulle vara.. Men sjukt ballt hade de i alla fall varit att återuppliva Stadion!bastis7 skrev:Vi får helt enkelt bygga upp en rink på stadion.
Men något måste ju göras, vi har inget att förhandla med direkt, Staden och AEG vet att vi inte har något alternativ så de kan göra lite som de vill.

Även om AXA bara tar in runt 6000 ger jag mig faan på att vi hade vunnit ekonomiskt på att spela där genom bättre avtal jämfört med det pissavtal som vi har med AEG.
Fullsatt i alla matcher mer eller mindre hade ju inte heller varit fel.
Fullsatt i alla matcher mer eller mindre hade ju inte heller varit fel.
Flertalet mindre Gefle-föreningar hotar med att lägga ner sin verksamhet om kommunen klubbar igenom sitt miljonprogram till Brynäs.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Kan ju inte vara någon som på allvar tror lata Stockholmare skulle sitta och åka till Södertälje ibland flera gånger i veckan för att se på hemmamatcher?
Scaniarinken är en underbar arena, dock. Men det spelar ju noll roll i sammanhanget.

Scaniarinken är en underbar arena, dock. Men det spelar ju noll roll i sammanhanget.
Jag skulle nog kunna tänka mig att göra den resan men då bor jag ju på rätt sida stan för en sån tur också. Skulle nog tyvärr bli ett ordentligt tapp om man försökte sig på en sån flytt men något måste göras för att få AEG/SGA och politikerna i deras knä att fatta att det här inte är hållbart i längden.-daniel- skrev:Kan ju inte vara någon som på allvar tror lata Stockholmare skulle sitta och åka till Södertälje ibland flera gånger i veckan för att se på hemmamatcher?![]()
Scaniarinken är trevlig men att ta sig därifrån med bil efter match kan ju ta hur lång tid som helst. Urusel planering kring parkeringarna.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
I brist på annan tråd.
Enligt Instagram kör vi med nya tröjor i höst. Jag trodde det var en säsong kvar med dessa iaf men en uppgradering är ju aldrig fel, så länge den är rätt.
Enligt Instagram kör vi med nya tröjor i höst. Jag trodde det var en säsong kvar med dessa iaf men en uppgradering är ju aldrig fel, så länge den är rätt.
Re: Sv: SHL 2014-15
Av sneakpeaken att döma så såg det ut att vara riktigt snygga, men man såg ju bara en liten del.crike skrev:I brist på annan tråd.
Älskar gulddetaljer!!
Jag tyckte dom verkade riktigt risiga men det är ju omöjligt att säga nu. Hoppas på en fin överraskning!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård