Rocker skrev:Men alla spelare i ett lag kan ju inte pumpa fram poäng...
Problemet är bara att vi har för få poängplockare och för många "defensiva spelare".
Tror du inte att det kan vara så här: i och med att T. Johansson blev skadad (och resten av backuppsättningen inte var den starkaste) havererade hela vår defensiv. Samtliga spelare har fått gå tillbaka till grunderna och tajta till bakåt. Det är som Ottoson sa "när det inte funkar framåt kan man alltid göra ett bra jobb bakåt".
För mig känns det som att hela vårt spel bygger på att ha en stark defensiv... vi sprutar ju inte in mål direkt.
Håkan Södergren, Ankan Parmström och Calle Johansson dyrkar alla Morten Ask och superlativen haglar vid i princip varje Canalplus sändning.
Men med Anger klar, chans på Hannula (som kanske prioriterar familjen och Stockholm framför rubel), en Engqvist som petat så väl Thörn, Ask som Danielsson så vet bara Gud/Micke Johansson vad som händer. Det har väl inte sedan gulden sett så här ljust ut för Djurgårn Hockey.
Jag tror att Löfberg inte får förlängt och att Dragan ligger löst till (även om jag hoppas han får förlängt) lika löst ligger nog Danielsson (grabben har talang men det finns inte så många platser att spela om). Samtidigt borde Patrik Lundh börja spelas in i laget alt. signas och skolas i Huddinge/Almtuna.
På backsidan har Fernholm varit en katastrof de senaste fyra matcherna men ska få förlängt om möjligt (han åker säkert på camp), Ronnie måste gå mot sin sista säsong men kan säkert göra nytta , Ribbenstrand/Liwing känns för dåliga. Marusak har varit bästa back tillsammans med Jangler (Timmy som har rykte om sig att skita knäck när det börjar dra ihop sig gör en strålande säsong men har liksom Fernholm varit dålig de senaste 5).
Lindman har däremot varit riktigt bra på slutet men faller nog precis som Jiri på prislappen. From-Björk är inskolad genom Almtuna, samma väg borde Eklund få gå med inhopp i eliten. Dennis Persson ska få ytterligare en ordentlig chans till es spel.
Bremberg - Bäcker - Hörnqvist
Johansson - Fernholm
Jag tycker att vi kan försöka få tillbaka Patrik Nilson från Västerås IK.
Han har gjort en helt okej säsong och börjat få igång en hyffsat bra poängproduktion nu, när han har fått lite mera matchträning.
En del snack om att typ Danielsson, Ask osv inte presterat och därför ska bort. Man måste våga se lite längre än så annars blir det ju ständigt 10-12 spelare som byts ut år efter år.
Tycker det känns som att det börjar arta sig sakta men säkert efter några svåra år
Kan bli lite spännande, bara vi lyckas förlänga med Marusak och Otto. Dragan är jag lite tveksam till, men jag vet inte hur vi ska få någon likvärdig spelare annars.
Robert Nilsson lär fortsätta spela i AHL, och inte helt omöjligt NHL. Han blev nyligen tradad till Edmonton. Kronwall kommer fortsätta slita hund i Toronto Marlies och Daniel Tjärnqvist kommer antagligen fortsätta spela 6:e- eller 7:e-back i NHL.
Kan bli lite spännande, bara vi lyckas förlänga med Marusak och Otto. Dragan är jag lite tveksam till, men jag vet inte hur vi ska få någon likvärdig spelare annars.
Jag tror att Dragan kan va bra att ha på en 2:a-kedja, men han behöver spelare som kan ge honom fria utrymmen att spela på hela tiden.
Lindman, Ericsson och Liwing ska bort fort som bara FAN!
Sen är jag väldigt tveksam till om Löfberg ska få vara kvar, visserligen är han ung men han visar inga tecken på att utvecklas...
Vet inte, men skulle det inte vara intressant med spelare som Fedorov i Malmö, säg mej hur i helsike kan MIF hitta dessa spelare?, vi har ju lämmeltåg till Ryssland innom bandyn, till platser som inte finns på kartan, men kulor har dom, i forna Sovjet republiker finns det mycket bra spelare i ligorna, dvs. Ryska ligan, kanske möjlighet att kolla där oxå
Milton Dannberg skrev:Vet inte, men skulle det inte vara intressant med spelare som Fedorov i Malmö, säg mej hur i helsike kan MIF hitta dessa spelare?, vi har ju lämmeltåg till Ryssland innom bandyn, till platser som inte finns på kartan, men kulor har dom, i forna Sovjet republiker finns det mycket bra spelare i ligorna, dvs. Ryska ligan, kanske möjlighet att kolla där oxå
Malmö tar ju typ allt folk från American Hockey League. Mer än hälften av deras nyförvärv är rätt okej spelare men som inte platsar i NHL och har ingen lust att spela i farmarligorna. Vänd blicken ditåt.