SirDIFalot skrev:Skellefteå har fortfarande forwards som Erik Forssell, Oscar Möller, Victor Arvidsson, Mikko Lehtonen och en drös yngre spelare i väntan på genombrott. Dom fyra förstnämnda har ett trackrecord som ingen i vårt lag kommer i närheten av. Men visst, dom kan fortfarande tappa Möller. Men att dom i dagsläget har sämre trupp än DIF?
Du som har bra koll på nhl. Är det inte så att han blir free agent nästa säsong och han kan gå till andra klubbar än Kings då och kan få riktigt bra envägskontrakt. Men regerande mästarna kanske inte kände samma behov.
Han är kylig och väntar en säsong. Tror säkert han fick ett erbjudande från Kings men det var inte tillräckligt bra.
SirDIFalot skrev:Skellefteå har fortfarande forwards som Erik Forssell, Oscar Möller, Victor Arvidsson, Mikko Lehtonen och en drös yngre spelare i väntan på genombrott. Dom fyra förstnämnda har ett trackrecord som ingen i vårt lag kommer i närheten av. Men visst, dom kan fortfarande tappa Möller. Men att dom i dagsläget har sämre trupp än DIF?
Du som har bra koll på nhl. Är det inte så att han blir free agent nästa säsong och han kan gå till andra klubbar än Kings då och kan få riktigt bra envägskontrakt. Men regerande mästarna kanske inte kände samma behov.
Han är kylig och väntar en säsong. Tror säkert han fick ett erbjudande från Kings men det var inte tillräckligt bra.
Just nu är han RFA så han får bara förhandla med Kings i alla fall. Jag vet inte om han blir UFA till nästa säsong. Reglerna ändras lite när man drar till Europa.
Just nu är han RFA så han får bara förhandla med Kings i alla fall. Jag vet inte om han blir UFA till nästa säsong. Reglerna ändras lite när man drar till Europa.
Jo det jag hört men kan inte det där så bra. Att han blir ufa nästa år alltså.
Ja Skellefteå kan alltså ställa upp med en förstakedja som ser ut såhär. Arvidsson-Forsell-Möller. Skulle vilja påstå att det skulle vara shls bästa kedja. Och folk snackar om att vi har bättre lag just nu. Då nämnde jag inte Lehtonen som vann skytteligan för 3 år sen.
Jag tror DIF slutar på 10:e plats, men då tippar jag mer med hjärtat än hjärnan. Vi behöver få in 2 riktiga toppspelare på sista forwardsplatserna annars kommer vi sluta 12:a helt klart.
Visst är det så. Men till kommande säsong har inte Möller någon J.Eriksson eller J.Lindström att luta sig mot. Ingen Bellemare heller.
Ta dessa tre killar och stoppa in i vilket SHL lag som helst så kommer nog deras omgivning att få fina trackrecord med tiden.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Har nu räknat lite på lattjo vad vi tror om DIF nästa år; tagit med röster som inte reggats i själva omröstningen och tagit fram den plats vi alla just nu (inräknat förmodad fullbordad trupp) tror DIF hamnar på efter slutförd grundserie nästa år.
Efter totalt 108 röster blev snittet, lite kusligt på pricken;
Plats 9.
Majoriteten, 30 %, tror på plats 10 medan 28,7 % tror på sista plats. Tredje mest populära tipset är plats 11. Drygt 7% tror på en plats i den övre halvan.
Lite neggigt här på forumet om jag får tycka ngt, men det är väl naturligt. Som jag ser det kan vi ju bara bli positivt överraskade!!
Fortsätt rösta, kul att se om vi kan få upp tron på DIF från plats 9 till seriestarten.
Omöjligt att göra en bra gissning, vi kan komma 2:a eller sist. Tror dock inte laget är redo mentalt för att dominera och ligga 1:a under en längre tid.