Okej att vi alla här är Djurgårdare, men handen på hjärtat, vilket lag har sämre trupp än oss just nu?Don66-2 skrev:Jisses...avd. anti-jinx eller? Vi blir ett mittenlag, vi är varken sämst eller bäst.
Omröstning: Hur klarar sig DIF första året tillbaka i SHL?
- Jim Morrison
Re: Omröstning: Hur klarar sig DIF första året tillbaka i SH
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Finns inget annat än en tolfteplats. Vi har helt klart den sämsta truppen.
Skellefteå just nu t.ex.Jim Morrison skrev:Okej att vi alla här är Djurgårdare, men handen på hjärtat, vilket lag har sämre trupp än oss just nu?Don66-2 skrev:Jisses...avd. anti-jinx eller? Vi blir ett mittenlag, vi är varken sämst eller bäst.
Några viktiga fakta:
1. Truppen är inte spikad ännu.
2. Vi har helt klart seriens bästa målvaktspar just nu.
3. SHL är inte SÅ jävla mycket bättre än topplagen i AS som många verkar tro - med undantag för ett par lag som brukar sticka ut.
4. Vi har redan sett att man kommer långt med en bra byggd grupp, hårt arbete och bra coachning.
5. Vi har spelartyper som jag tror får mera ytor i SHL och därför kommer att prestera bättre än i AS, t.ex. Sörensen, Saviano, Guter och även Rundqvist och Alvarez.
Kan fortsätta men dessa punkter tror JAG stenhårt på.
- Jim Morrison
Skellefteå har precis vunnit 2 sm guld i följd och lider således av konsekvenserna. Dom har inte värvat typ en enda ersättare ännu och jag kan ändå tycka att deras lag just nu är bättre än vårt. Vad talar för att spelare får MER ytor i SHL än AS?Don66-2 skrev:Skellefteå just nu t.ex.Jim Morrison skrev:Okej att vi alla här är Djurgårdare, men handen på hjärtat, vilket lag har sämre trupp än oss just nu?Don66-2 skrev:Jisses...avd. anti-jinx eller? Vi blir ett mittenlag, vi är varken sämst eller bäst.
Några viktiga fakta:
3. SHL är inte SÅ jävla mycket bättre än topplagen i AS som många verkar tro - med undantag för ett par lag som brukar sticka ut.
4. Vi har redan sett att man kommer långt med en bra byggd grupp, hårt arbete och bra coachning.
5. Vi har spelartyper som jag tror får mera ytor i SHL och därför kommer att prestera bättre än i AS, t.ex. Sörensen, Saviano, Guter och även Rundqvist och Alvarez.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Självklart kommer dom att värva ersättare men just NU är dom sämre än oss på papperet - det var bara en gliring till att ingen har värvat klart ännu, gäller även oss.Jim Morrison skrev:Skellefteå har precis vunnit 2 sm guld i följd och lider således av konsekvenserna. Dom har inte värvat typ en enda ersättare ännu och jag kan ändå tycka att deras lag just nu är bättre än vårt. Vad talar för att spelare får MER ytor i SHL än AS?Don66-2 skrev:Skellefteå just nu t.ex.Jim Morrison skrev:Okej att vi alla här är Djurgårdare, men handen på hjärtat, vilket lag har sämre trupp än oss just nu?Don66-2 skrev:Jisses...avd. anti-jinx eller? Vi blir ett mittenlag, vi är varken sämst eller bäst.
Några viktiga fakta:
Skillnaden mellan SHL kontra AS är ju just ytorna, det spelas betydligt mer disciplinerat i SHL och ingen lämnar sin roll, i AS är det lite mer Rock'n roll, man checkar högt o.s.v.
Ett praktexempel på detta är ju att vår käre Linkan försvann i AS eftersom han inte fick några ytor.
Givetvis upp till var och en hur man vill sia om kommande säsong men jag tycker nog att det är lite väl negativa tongångar på vissa. Vi har taskig ekonomi så det kommer inte att ske några stjärnvärvningar utan laget kommer att bestå av hårt arbete, hög skridskoåkning och rollspelare - och DÄR har jag fullt förtroende för Challe.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skellefteå har fortfarande forwards som Erik Forssell, Oscar Möller, Victor Arvidsson, Mikko Lehtonen och en drös yngre spelare i väntan på genombrott. Dom fyra förstnämnda har ett trackrecord som ingen i vårt lag kommer i närheten av. Men visst, dom kan fortfarande tappa Möller. Men att dom i dagsläget har sämre trupp än DIF?
Expert.
Alla andra lag har ~dubbla våran budget = alla andra lag har bättre lag än oss.
Papper papper etc etc. Vi får hoppas på enorma kliv hos våra spelare helt enkelt.
Papper papper etc etc. Vi får hoppas på enorma kliv hos våra spelare helt enkelt.
- SirDIFalot
Vikas skrev:Alla andra lag har ~dubbla våran budget = alla andra lag har bättre lag än oss.

Expert.
Re: Sv: Omröstning: Hur klarar sig DIF första året tillbaka
vi hade ju onödigt bra lag när vi åkte ut så det med att bättre lag kostar mer är verkligen inte sanningen. Vi kommer sluta 8aVikas skrev:Alla andra lag har ~dubbla våran budget = alla andra lag har bättre lag än oss.
Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Vi har såklart sämst trupp. Men alla lag i shl har blivit sämre än föregående år på det så väl kända pappret. Nu är ju inte trupperna spikade men svårt se något lag få en bättre trupp än året innan. Skillnaderna är väl inte jättestora längre mellan toppen av ha och botten av shl.
Trupperna i lag som Leksand, Örebro och Modo är inget som skrämmer mig.
Trupperna i lag som Leksand, Örebro och Modo är inget som skrämmer mig.
Problemet är ju bara det att vi inte uppfyller det målet, inte ens nära.Don66-2 skrev:Skellefteå just nu t.ex.Jim Morrison skrev:Okej att vi alla här är Djurgårdare, men handen på hjärtat, vilket lag har sämre trupp än oss just nu?Don66-2 skrev:Jisses...avd. anti-jinx eller? Vi blir ett mittenlag, vi är varken sämst eller bäst.
Några viktiga fakta:
Den enda lagdel som känns bra byggd är målvaktssidan allt annat känns idiotsvagt.
För att vi skall hamna allt annat än på någon av de två sistaplatserna måste det minimum in 2 toppbackar och 2 toppcentrar.
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är klart att det blir guld!
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vi blir 12:a utifrån hur det ser ut nu. Vi är ett i grunden AS-lag som med liten marginal tog oss till kvalserien. Väl där hade vi återigen marginalerna på vår sida.
Nu har vi förstärkt (?) laget med mestadels allsvensk-kvalité. Bara målvaktssidan är i mina ögon bättre nu.
Kan våra juniorer ta kliv som de under silversäsongen så kan vi väl komma någon plats högre upp. Sedan måste ju även övriga göra en toppsäsong.....
Usch och jippi, ser med viss rädsla ändå fram emot säsongsstart. Just nu har alla lag lika många poäng eller nåt sån´t.
Nu har vi förstärkt (?) laget med mestadels allsvensk-kvalité. Bara målvaktssidan är i mina ögon bättre nu.
Kan våra juniorer ta kliv som de under silversäsongen så kan vi väl komma någon plats högre upp. Sedan måste ju även övriga göra en toppsäsong.....
Usch och jippi, ser med viss rädsla ändå fram emot säsongsstart. Just nu har alla lag lika många poäng eller nåt sån´t.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Johan Svensson ?@MrMadhawk 24s
Besked från Claes Elefalk nu: "Inget NHL 14/15 för Oscar Möller." skriver han till mig. Kvar i Skellefteå alltså.
Surt, tur att vi har ett försprång mot Skellefteå på pappret dock. Starkare trupp i dagsläget.
Besked från Claes Elefalk nu: "Inget NHL 14/15 för Oscar Möller." skriver han till mig. Kvar i Skellefteå alltså.
Surt, tur att vi har ett försprång mot Skellefteå på pappret dock. Starkare trupp i dagsläget.
Expert.
7 enkelt
"Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför. "