Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/3 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
golfarn

Inlägg av golfarn »

JAG ÄLSKAR BRYNÄS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Inte så mycket att göra åt. Måste säga att Linköping var det bättre laget idag. Framför allt var deras PP bra samt deras BP. Våra diton var USLA. LHC gled in med pucken i vår zoon medan vi knappt kom in i deras. Denna match förlorar vi helt klart pga brister i PP / Boxplay det kunde t o m min mamma se som normalt sett inte ens tittar på idrott. Har man spelare som Dragan, Bremberg, Otto, Ölvestad skall man inte ha några problem att etablera tryck i PP. Än värre var det att Säcken ideligen lät samma två formationer få chansen trots att de inte presterade något alls.

Med det spelet vi presterade idag i PP / Boxplay förtjänar vi helt enkelt ingen plats i slutspelet. Att vi sedan bränner 3-4 rena frilägen gör inte saken bättre direkt. Tyvärr saknar vi målskyttar och det märks väldigt tydligt i matcher som denna.

Linköpings 3-2 mål är förövrigt en ren katastrof. Killen glider ju igenom med knapp styrfart och någon måste missat kapitalt i markeringen.

Nu kan bara hoppas på en sak och det är att äckemodo med arroganta tomten Lückner ryker omedelbums... Ärligt talat känner jag nästan samma sak om HV71... FBK skall i detta fall ha lite cred som faktiskt valt att inte slänga sig som småflickor!
Användarvisningsbild
shma

Inlägg av shma »

Bannad tror jag. Skrikande kritik ala "Ni spelar som horungar allihopa" godtas. Konstruktiv kritik som stämmer relativt ofta uppskattades inte.
Bild
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

golfarn skrev:JAG ÄLSKAR BRYNÄS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hehe.
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Jan Carlsson

Inlägg av Jan Carlsson »

ojojoj , där sänkte golfarn sin egen lilla sketna jolle----
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Om alla lag i elitserien hade gjort vad man rimligen kan förvänta sig av dem de sista fem omgångarna så hade DIF varit i slutspel. Men samtidigt är det som Tompa och Säcken sa, det är framförallt vår usla novembermånad som avgjort vår placering.

I mitt huvud är det särskilt dessa matcher som smärtar lite extra:
- Skellefteå hemma i Globen tidigt i höstas. Uselt.
- HV hemma på Hovet där domare Andersson (tror jag det var) rånar DIF på åtminstone en poäng i slutminuten.
- Malmö hemma i höstas. Uselt.
- Skellefteå borta för några veckor sedan. Övertag i spel och skott men förlust i slutminuterna.
- Malmö borta för ett par veckor sedan.

Hoppas på guld för LHC nu så kan Musse, Jocke och Holmqvist med gott samvete återvända till DIF nästa säsong och ta guld med oss då.
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

golfarn skrev:JAG ÄLSKAR BRYNÄS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja brynäs får ta semester väldigt snart dom med!
Synd att vi inte mötte dom idag
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hank skrev:Om alla lag i elitserien hade gjort vad man rimligen kan förvänta sig av dem de sista fem omgångarna så hade DIF varit i slutspel. Men samtidigt är det som Tompa och Säcken sa, det är framförallt vår usla novembermånad som avgjort vår placering.

I mitt huvud är det särskilt dessa matcher som smärtar lite extra:
- Skellefteå hemma i Globen tidigt i höstas. Uselt.
- HV hemma på Hovet där domare Andersson (tror jag det var) rånar DIF på åtminstone en poäng i slutminuten.
- Malmö hemma i höstas. Uselt.
- Skellefteå borta för några veckor sedan. Övertag i spel och skott men förlust i slutminuterna.
- Malmö borta för ett par veckor sedan.

Hoppas på guld för LHC nu så kan Musse, Jocke och Holmqvist med gott samvete återvända till DIF nästa säsong och ta guld med oss då.

Det var Lärking som rånade oss på poängen
Användarvisningsbild
mforce
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Skyll inte på lärking. Slaka gjorde en bra match. Vi en sämre.
såja

Inlägg av såja »

in med er på LHCforum nu istället det var en jävla altivitet där för ett dygn sen från er huvudstadsbor. Hallå..... Hallåååå... näe, det ekar tomt helt plötsligt....
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

såja skrev:in med er på LHCforum nu istället det var en jävla altivitet där för ett dygn sen från er huvudstadsbor. Hallå..... Hallåååå... näe, det ekar tomt helt plötsligt....
Ja publik mässigt va det ett jävla tryck från cluben! hahaha Så jävla sämst!!
Berra

Inlägg av Berra »

golfaren, borde du vara tyst. Ni har inte vunnit på 14 matcher och kommer åka ut om 12-14 dagar ungefär!
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Jag skyller inte på Lärking (inte Andersson heller för den delen). Säger bara att de tappade poängen i den matchen mot HV smärtar lite extra eftersom vi hade hämtat upp 0-3 och sedan fullkomligen pissat på HV i sista perioden.

Vi har bara oss själva att skylla. Men det känns ursomhelst skönt att slippa kvalserien.
Jan Carlsson

Inlägg av Jan Carlsson »

altivitet????
Jag förstår tyvärr inte språket.....
golfarn

Inlägg av golfarn »

JAG SKÄMMS ÖVER ATT BO I DETTA LANDET MED DENNA APSTAD!!!!!! SKÄMMS ÖVER ER ERA PINSAMMA 08OR!!!!
Skriv svar