Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Skönt att det blev Fernholm istället för Murray, jag har inget emot Murray men jag tror inte riktigt att hans tuffa spelstil passar i SHL.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Det går ju att vända på argumentet till något positivt - Murray kanske skulle kunna ge något till SHL. Jag utgår ifrån att en majoritet av potentiella hockeyfans vill att spelarna faktiskt får användning av alla skydden någon gång. Det är ju liksom det som är unikt med hockey. För de som avskyr den fysiska dimensionen så finns det ju en myriad av alternativ att vända sig till, dessutom.klintan85 skrev:Skönt att det blev Fernholm istället för Murray, jag har inget emot Murray men jag tror inte riktigt att hans tuffa spelstil passar i SHL.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Hade tagit Murray alla veckans dagar framför Fernholm.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fördelen med Fernholm är ju att han i alla fall kan röra sig, om vi jämför honom med Murray alltså. Murray var ju inte särskilt rörlig i sin prime, då kan ni tänka er nu efter hans förfall.
Expert.
- Jim Morrison
På stor rink dessutom. Ska han in ska det vara i en Hal Gill roll om någon minns/såg Montreal i slutspelet 09/10. Långsammaste spelaren i ligan fick stopp på nästan alla storstjärnor för han spelade reducerat och mest framför egen kasse i boxplay bara.SirDIFalot skrev:Fördelen med Fernholm är ju att han i alla fall kan röra sig, om vi jämför honom med Murray alltså. Murray var ju inte särskilt rörlig i sin prime, då kan ni tänka er nu efter hans förfall.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Det var liknande snack om Murray innan han kom till oss under lockouten, att han skulle dra på sig utvisningar hit och dit. Men som han själv sa i en intervju
"– Jag är här för att spela hockey och inte för att clowna runt. Jag får säkert äta upp mina ord om det brister för mig någon gång, men det är sånt som kan hända när det är hockeymatch. Det är mycket aggressioner och det kan hända något med någon spelare. Man har instinkter. Det har man ju. Så man kan aldrig lova något som man inte behöver hålla. Men jag är inte här för att visa att jag kan slåss."
Tyckte han visade under lockouten att han höll hög nivå. Ja, han är inte speciellt snabb, men han står alltid på rätt plats och gör sällan bort sig.
"– Jag är här för att spela hockey och inte för att clowna runt. Jag får säkert äta upp mina ord om det brister för mig någon gång, men det är sånt som kan hända när det är hockeymatch. Det är mycket aggressioner och det kan hända något med någon spelare. Man har instinkter. Det har man ju. Så man kan aldrig lova något som man inte behöver hålla. Men jag är inte här för att visa att jag kan slåss."
Tyckte han visade under lockouten att han höll hög nivå. Ja, han är inte speciellt snabb, men han står alltid på rätt plats och gör sällan bort sig.
Fick höra idag att utöver Fernholm så är två tunga nyförvärv till fwdssidan klara. Dem kommer dock inte att presenteras först i augusti. Skatteskäl är tänkbar anledning som slog mig.
Var ju redan snack under VM bland annat från ros att någon mer var klar när Tellan(har jag för mig) blev klar. Galenhöken hintar också om att en forward skulle vara klar. Så låter inte omöjligt. Var har du hört det?haak skrev:Fick höra idag att utöver Fernholm så är två tunga nyförvärv till fwdssidan klara. Dem kommer dock inte att presenteras först i augusti. Skatteskäl är tänkbar anledning som slog mig.
-
Precis och det med att folk klagar på att Murray inte kan röra på sig går också att vända på, det är ingen som kan flytta på han heller, så jävla värdefullt i tex boxplay när motståndarna alltid vill ha en spelare som täcker målvakt, Murray kan enkelt rensa framför eget mål och ge fri sikt till målvakten, om vi nu är underdogs nästa säsong så kommer vi spela mer i egen zon än i motståndarens zon.sensei skrev:Det går ju att vända på argumentet till något positivt - Murray kanske skulle kunna ge något till SHL. Jag utgår ifrån att en majoritet av potentiella hockeyfans vill att spelarna faktiskt får användning av alla skydden någon gång. Det är ju liksom det som är unikt med hockey. För de som avskyr den fysiska dimensionen så finns det ju en myriad av alternativ att vända sig till, dessutom.klintan85 skrev:Skönt att det blev Fernholm istället för Murray, jag har inget emot Murray men jag tror inte riktigt att hans tuffa spelstil passar i SHL.
Samt att det ger också en extreme fear factor att ha en sån spelare som kan tackla motståndarna medvetslösa.
Vi kommer inte vinna matcher i vinter genom att göra fler mål, vi kommer vinna genom att släppa in mindre mål än motståndarna
Ha en killen som Murray att kunna använda i t ex BP hade varit guld.olympusPr1me skrev:Precis och det med att folk klagar på att Murray inte kan röra på sig går också att vända på, det är ingen som kan flytta på han heller, så jävla värdefullt i tex boxplay när motståndarna alltid vill ha en spelare som täcker målvakt, Murray kan enkelt rensa framför eget mål och ge fri sikt till målvakten, om vi nu är underdogs nästa säsong så kommer vi spela mer i egen zon än i motståndarens zon.sensei skrev:Det går ju att vända på argumentet till något positivt - Murray kanske skulle kunna ge något till SHL. Jag utgår ifrån att en majoritet av potentiella hockeyfans vill att spelarna faktiskt får användning av alla skydden någon gång. Det är ju liksom det som är unikt med hockey. För de som avskyr den fysiska dimensionen så finns det ju en myriad av alternativ att vända sig till, dessutom.klintan85 skrev:Skönt att det blev Fernholm istället för Murray, jag har inget emot Murray men jag tror inte riktigt att hans tuffa spelstil passar i SHL.
Samt att det ger också en extreme fear factor att ha en sån spelare som kan tackla motståndarna medvetslösa.
Vi kommer inte vinna matcher i vinter genom att göra fler mål, vi kommer vinna genom att släppa in mindre mål än motståndarna
Han ensam hade kunnat hålla rent för Tellqvist. Vem i dagens backbesättning klarar av att flytta på en tung motståndarforward?
Om Fernholm nu skrivit på så har vi ju 104kg fördelat på 194cmKall-El skrev:Ha en killen som Murray att kunna använda i t ex BP hade varit guld.olympusPr1me skrev:Precis och det med att folk klagar på att Murray inte kan röra på sig går också att vända på, det är ingen som kan flytta på han heller, så jävla värdefullt i tex boxplay när motståndarna alltid vill ha en spelare som täcker målvakt, Murray kan enkelt rensa framför eget mål och ge fri sikt till målvakten, om vi nu är underdogs nästa säsong så kommer vi spela mer i egen zon än i motståndarens zon.sensei skrev:Det går ju att vända på argumentet till något positivt - Murray kanske skulle kunna ge något till SHL. Jag utgår ifrån att en majoritet av potentiella hockeyfans vill att spelarna faktiskt får användning av alla skydden någon gång. Det är ju liksom det som är unikt med hockey. För de som avskyr den fysiska dimensionen så finns det ju en myriad av alternativ att vända sig till, dessutom.klintan85 skrev:Skönt att det blev Fernholm istället för Murray, jag har inget emot Murray men jag tror inte riktigt att hans tuffa spelstil passar i SHL.
Han ensam hade kunnat hålla rent för Tellqvist. Vem i dagens backbesättning klarar av att flytta på en tung motståndarforward?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Bergfors och Ante in, då mår man gött!
undrar om det blir någon mer transatlantisk spelare eller vilka som är tänkta att komma in.
Jag hoppas att det är någon som är runt 25-30 och inte någon gammal avdankad som redan har börjat planerat för pensionen och som spelar en säsong och sen lägger av.
Jag hoppas att det är någon som är runt 25-30 och inte någon gammal avdankad som redan har börjat planerat för pensionen och som spelar en säsong och sen lägger av.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säger man inte B får man inte säga A. Så är det.haak skrev:Fick höra idag att utöver Fernholm så är två tunga nyförvärv till fwdssidan klara. Dem kommer dock inte att presenteras först i augusti. Skatteskäl är tänkbar anledning som slog mig.
- KoffeAmilon
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Satt och läste diskussionen om Murray och kom att tänka på detta, fart är inte allt!