Jag tror stenhårt på KKV. Det är ju exakt dessa ärenden KKV jobbar med och dömer varje dag. Vi kommer snart att få se rättvisa.TobbeONE skrev:Då har alltså konkurrensverkets utredning startat nu...
Diarienummer: 417/2014
Status: Pågående
Upprättat ärende
Ankomstdatum: 2014-05-07
Registreringsdatum: 2014-06-11
Dossiénummer: 311, Hantera tips och klagomål gällande konkurrensärende
Avdelning: Kommunikationsavdelningen
Handläggare: Antonia Wopenka
Avsändare/Mottagare: Konkurrensverket
Ärendemening: Påstått konkurrensproblem - Fördelning av intäkter för Svenska Hockeyligan AB
Noteringar:
Beslutsdatum:
Expedieringsdatum:
klippt från:
http://www.kkv.se/Diariet/arende.asp?id=25095&nav=2
Vågar man hoppas på ett mirakel?
SHL 2014-15
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: SHL 2014-15
Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta för KKV?
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Om du kikar in här: http://www.kkv.se/Diariet/resultat.asp?nav=6ciirree skrev:Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta för KKV?
Så ser du dom 10 senaste "fallen" som är avslutade. Inlämningen på var och ett i den listan är allt ifrån 2012 till för några veckor sedan. Så allt mellan 2 veckor och 2år. Själv kan jag tänka mig att vi får ett beslut inom någon månad eller två.
Re: Sv: SHL 2014-15
Okej tack ska kolla.MarcusDaze skrev:Om du kikar in här: http://www.kkv.se/Diariet/resultat.asp?nav=6ciirree skrev:Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta för KKV?
Så ser du dom 10 senaste "fallen" som är avslutade. Inlämningen på var och ett i den listan är allt ifrån 2012 till för några veckor sedan. Så allt mellan 2 veckor och 2år. Själv kan jag tänka mig att vi får ett beslut inom någon månad eller två.
Aah det vore ju fantastiskt om detta skulle gå igenom.
Någon med Plus som kan lägga upp: "-Han kan bli nästa säsongs artist" ?
SHL 2014-15
Djurgården +++
Här känns det lite svajigt och konstigt. Kanske är det gåvan, fallskärmen, till AIK på sex miljoner kronor som spökar. Men känslan jag får är att det mest är fjärdekedjespelare som värvats till Djurgården, förutom Daniel Fernholm som inte presenterats av Djurgården.
Och så har man hela 25 spelare på kontrakt. Djurgården måste in med spets och kvalité innan serien startar. Annars blir det en jobbig säsong. Mest positivt med silly season och Djurgården är de nya målvakterna Mikael Tellqvist och fotomodellen Mantas Armalis. Det kan bli jackpott.
Nyförvärv:
Erik Nyström, forward, Medevescak Zagreb
Robin Alvarez, forward, Malmö Redhawks
Mantas Armalis, målvakt, Mora IK
David Rundqvist, forward, BIK Karlskoga
Alexander Deilert, back, BIK Karlskoga
Mikael Tellqvist, målvakt, Dinamo Riga
Slava Truhkno, forward, Luleå Hockey
Markus Nordlund, back, Ambri-Piotta
Daniel Fernholm, back, Helsingfors
Förluster:
Adam Reideborn, målvakt, Modo Hockey
David Lidström, back, Södertälje SK
Nils Andersson, back, Malmö Redhawks
Sam Lofqvist, back, klubb ej klar
Tobias Sandberg, målvakt, klubb ej klar
Dustin Johner, forward, klubb ej klar
Edit: detta ska väl till DIF i media tråden..mod får gärna flytta.
Här känns det lite svajigt och konstigt. Kanske är det gåvan, fallskärmen, till AIK på sex miljoner kronor som spökar. Men känslan jag får är att det mest är fjärdekedjespelare som värvats till Djurgården, förutom Daniel Fernholm som inte presenterats av Djurgården.
Och så har man hela 25 spelare på kontrakt. Djurgården måste in med spets och kvalité innan serien startar. Annars blir det en jobbig säsong. Mest positivt med silly season och Djurgården är de nya målvakterna Mikael Tellqvist och fotomodellen Mantas Armalis. Det kan bli jackpott.
Nyförvärv:
Erik Nyström, forward, Medevescak Zagreb
Robin Alvarez, forward, Malmö Redhawks
Mantas Armalis, målvakt, Mora IK
David Rundqvist, forward, BIK Karlskoga
Alexander Deilert, back, BIK Karlskoga
Mikael Tellqvist, målvakt, Dinamo Riga
Slava Truhkno, forward, Luleå Hockey
Markus Nordlund, back, Ambri-Piotta
Daniel Fernholm, back, Helsingfors
Förluster:
Adam Reideborn, målvakt, Modo Hockey
David Lidström, back, Södertälje SK
Nils Andersson, back, Malmö Redhawks
Sam Lofqvist, back, klubb ej klar
Tobias Sandberg, målvakt, klubb ej klar
Dustin Johner, forward, klubb ej klar
Edit: detta ska väl till DIF i media tråden..mod får gärna flytta.
2014-04-07, vad hände?
Tack.
Kan hålla med i den analysen.
Kan hålla med i den analysen.
Fan vad dåligt nästan alla lag värvat. Ok kommer komma några klassvärvningar under sommaren. Känns inte som något lag blivit bättre än förra säsongen.
Närmast är nog lhc och leksand. Tycker frölunda och brynäs har rätt spännande trupper också.
Närmast är nog lhc och leksand. Tycker frölunda och brynäs har rätt spännande trupper också.
-
Brynäs hade sånt grymt flyt med sina värvningar under fjolåret. Nordamerikanerna presterade långt över vad jag hade förväntat mig. Därtill gjorde Thuresson sitt livs säsong. Nu tappar man ju dock den sistnämnda och dessutom han, som kanske var seriens bästa offensiva back (Ryan Gunderson).
Och KKV har också tagit beslut att inte utreda. Jag fick mailet nu idag.
:/KKV skrev:
Skäl för beslutet
En idrottsförening kan i vissa sammanhang, i konkurrensrättshg mening, betraktas som företag. I praxis har till exempel idrottsföreningar som anordnar tävlingar ansetts bedriva ekonomisk verksamhet och har därmed omfattats av konkurrensrättens bestämmelser. I de fall de inte ägnar sig åt verksamhet av ekonomiskt eller kommersiell natur är dock de konkurrensrättsliga bestämmelserna inte tillämpliga på idrottsföreningens agerande. Överenskommelser mellan företag som inte begränsar konkurrensen utan snarare är en förutsättning för att kunna genomföra tävlingar (tih exempel överenskommelser om matchlängd, längden på ett lopp och materialregler) utgör därför i normalfallet inte ett problem. Regler om uppflyttning och nedflyttning inom ett ligasystem är också en naturlig del av idrotten och väcker i normalf allet inte konkurrensrättsliga problem.
Konkurrensverket bedömer i varje enskilt fall om den fråga som anmäls ska granskas närmare. Detta sker med utgångspunkt i myndighetens prioriterings-policy. Vid prioriteringen väger Konkurrensverket in hur allvarligt problemet eller företeelsen är, hur viktigt det är att få ett vägledande avgörande samt om någon annan myndighet eller aktör är bättre lämpad att agera i frågan. I bedömningen vägs även in Konkurrensverkets förutsättningar att utreda och bevisa en överträdelse.
Konkurrensverket finner med anledning av vad som framkommit och mot bakgrund av prioriteringspohcyn inte skäl för att i sak pröva de förhållanden som anmälarna tar upp. Konkurrensverkets beslut att inte utreda saken vidare innebär inte ett ställningstagande till om förfarandet strider mot konkurrensreglerna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Har ni andra som skrivit till KKV också fått beslut via email? Jag fick nåt nyss. Såg ut som att de inte tänker kolla upp ärendet
Bara jag som vill ha tillbaks dessa (och även de röda) tröjjorna till nästa säsong?
Edit: Mod får flytta till den tråden som detta hör till, hittade ingen annan
Edit: Mod får flytta till den tråden som detta hör till, hittade ingen annan

Ajdå, då kom shl undan sålänge inte DIF själva väljer att gå till domstol som jag förstår det?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Fick mailet med.
Det var ju ett jävla helvete alltså...
Har iallafall vidarebefordrat det till Jenny så får väl de avgöra hur/om de vill gå vidare.
Har iallafall vidarebefordrat det till Jenny så får väl de avgöra hur/om de vill gå vidare.
ad majorem DIF gloriam
Re: Sv: SHL 2014-15
Stog det inte i brevet att det inte gick att överklaga?TobbeONE skrev:Fick mailet med.
Så jävla synd!