Det som förundrat mig mest är att Saik lyckats behålla den viktiga stommen år efter år. De har kunnat ligga i serietopp och har mycket tack vare det haft större lätthet att kunna knyta till sig spets till de luckor som uppstått efter säsongerna.
I år har så till sist Lindström, Bellemare och Eriksson lämnat. Och nu är det upp till bevis hur överlägsen organisation de har.
Visst, föreningen har gjort mycket bra. Men de har fått oförtjänt mycket beröm också.
Tror inte att alla tycker det är lika spännande att gå till Saik längre och vi kan nu vara med om ett tronskifte. Saik lämnar över stafettpinnen till Frölunda? Det är min gissning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Dagsbötern var ju 380 kr á 30 dagar? 11.400 kr.
Om inte jag minns fel så går man väl efter vad personen tjänar när de räknar ut dagsbötern?
Känns inte jätterätt att få 11 K i böter om man tjänar 380.000
Dagsböter baseras på din årsinkomst, bötesbeloppet (Hur många dagar) beräknas på genom andra variabler, såsom brottets dignitet osv. Hinner inte förklara mycket bättre nu men har han 380:- á 30 dagar har han med all sannorlikhet en årsinkomst på 380,000:- om han nu inte dragit en luring och delgivit fel årsinkomst.
Jag har mina aningar om vem det kan vara om det är en Djurgårdare.
Om inte jag minns fel så går man väl efter vad personen tjänar när de räknar ut dagsbötern?
Dagsböter baseras på din årsinkomst, bötesbeloppet (Hur många dagar) beräknas på genom andra variabler, såsom brottets dignitet osv. Hinner inte förklara mycket bättre nu men har han 380:- á 30 dagar har han med all sannorlikhet en årsinkomst på 380,000:- om han nu inte dragit en luring och delgivit fel årsinkomst.
Aha okej!
Då fattar jag tack.
Jag har sett några stycken skrivit samma sak på nätet (vem dem tror och att det är en Djurgårdare), men vem i DIF tjänade så mycket förra året egentligen. Känns lite väl mkt för HA.
Behöver inte alls vara en djurgårdare (eller råtta för den delen, vilket egentligen utesluts med tanke på sm-medaljer). Kan ju vara vem som helst i SHL, många stockholmare som är ute i landet och härjar, samt många som åker hit när säsongen är slut.
Jepe skrev:Behöver inte alls vara en djurgårdare (eller råtta för den delen, vilket egentligen utesluts med tanke på sm-medaljer). Kan ju vara vem som helst i SHL, många stockholmare som är ute i landet och härjar, samt många som åker hit när säsongen är slut.
Nej iofs. Du har rätt!
"...utesluts med tanke på sm-medaljer" haha Touché
Tänk också på att det kan vara en mindre känd juniorspelare det handlar om då aftonblaskan inte specificerar något närmare. "SM-medalj" och "landslagsspel" kan mycket väl handla om J20 eller J18.
Aha okej!
Då fattar jag tack.
Jag har sett några stycken skrivit samma sak på nätet (vem dem tror och att det är en Djurgårdare), men vem i DIF tjänade så mycket förra året egentligen. Känns lite väl mkt för HA.
*edit
380,000:-/12 = Ca 32,000:-/månaden, så det är ingen jätte lön han lyfter.
Ser man till all fakta är det tämligen lätt att räkna ut vem det skulle kunna tänkas vara i Djurgården.