Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Ptja, med tanke på vad som värvats tidigare ser jag detta som en någorlunda stabil värvning iallafall.
Spela fult
ciirree

Inlägg av ciirree »

Skapligt "stora" backar vi kommer ha om Fernholm ansluter, lägg därtill AOM. Då har vi 5 stycken över 190.

Jag tror Fernholm kan bidra med det som Challe beskriver. Rutin, erfarenhet av SHL och är ett bra komplement till våra unga backar.
Jag hade varit orolig om våra unga backar inte såg lovande ut. Men samtliga ynglingar vi har, Englund, Norell, Arnesson, AOM ska bli riktigt häftigt att se, därav känns Nordlund och Fernholm helt okej ut, just nu. Upp till bevis!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Fernholm är en rätt vettig värvning sett till vilken spelartyp vi behöver, men jag har svårt att se han gå in och vara en ledande första back.

Med tanke på hur övriga värvningar sett ut hade i alla fall jag hoppats på något skarpare.

Skall man vara lite hård är detta spelaren som borde signats istället för Deilert.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Med en målvakt i kassen som håller HÖG klass i KHL (1.86 insläppta i snitt 13/14), och ett par defensiva pjäser på backsidan i Fernholm, AOM, Englund, Holm och Arnesson, samt de som kanske är tänka att spela PP, typ Högström, Norell(?), Deilert så kan det nog bli ett rätt bra år.
Utöver juniorbackarna tror jag killar som Falk och Holm fortfarande har enorm potential att utvecklas till toppbackar. Även om jag vet att forumet överlag är ganska tveksamt inställda till Falk.

Helt klart tycker jag backsidan ser bättre ut än forwardsidan. Får vi in en klasscenter och en bra forward till så tycker jag det ser riktigt bra ut. Nåja, bra i alla fall...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

1962FenderStrat skrev:Med en målvakt i kassen som håller HÖG klass i KHL (1.86 insläppta i snitt 13/14), och ett par defensiva pjäser på backsidan i Fernholm, AOM, Englund, Holm och Arnesson, samt de som kanske är tänka att spela PP, typ Högström, Norell(?), Deilert så kan det nog bli ett rätt bra år.
Utöver juniorbackarna tror jag killar som Falk och Holm fortfarande har enorm potential att utvecklas till toppbackar. Även om jag vet att forumet överlag är ganska tveksamt inställda till Falk.

Helt klart tycker jag backsidan ser bättre ut än forwardsidan. Får vi in en klasscenter och en bra forward till så tycker jag det ser riktigt bra ut. Nåja, bra i alla fall...
Problemet är väl vilken nivå Fernholm kan tänkas hålla just nu?

En defensiv back som är tuff och småstygg behövdes onekligen, men samme back får ju inte vara för långsam och trög heller för då är risken överhängande att han blir ett rundningsmärke istället.

Har tyvärr svårt att se Fernholm gå in och vara en dominant SHL-back och det är väl det som han är värvad som. Lite grand som Ossi gjorde när vi gick igenom vårt stålbad ekonomiskt. ( Ossi för övrigt den enda Finnen med lite klass som spelat för DIF. ) Hade Fernholm istället varit signad för att bidra med lite rutin i backpar två eller tre hade saken legat i ett helt annat ljus.

Kort sagt det kommer bli en sjuhelvetes press på backar som Holm, Deilert och Högström. Detta är inga junisar som det kan accepteras en del misstag från utan de måste verkligen in och leverera på SHL-nivå.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Aja, bara att inse nu.
Årets Silly blir den osexigaste sedan 05-06

Men det är inte oväntat på nåt sätt.
Fernholm kände jag på mig skulle dyka upp, trodde dock det skulle ske i ett tidigare läge.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Staten

Inlägg av Staten »

Ändå bättre än vad jag hade vågat hoppas på. Han har ändå varit återkommande i tre kronor ett par år och är en erfaren och stabil back. Vad vi behöver. Jag tror inte motivationen kommer vara ett problem på ett kokande hovet.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

Staten skrev:Ändå bättre än vad jag hade vågat hoppas på. Han har ändå varit återkommande i tre kronor ett par år och är en erfaren och stabil back. Vad vi behöver. Jag tror inte motivationen kommer vara ett problem på ett kokande hovet.
Bara inte Hovet kokar emot honom. Stort snark om den där ramsan hörs i höst.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Mattebo skrev:
Staten skrev:Ändå bättre än vad jag hade vågat hoppas på. Han har ändå varit återkommande i tre kronor ett par år och är en erfaren och stabil back. Vad vi behöver. Jag tror inte motivationen kommer vara ett problem på ett kokande hovet.

vilken ramsa?
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

1962FenderStrat skrev:
Mattebo skrev:

vilken ramsa?
Den som indikerar på att Ferna inte jobbar som modern hockeyspelare, utan har ett mycket äldre yrke. Kanske det första i historien.
Rix

Inlägg av Rix »

Mattebo skrev:
1962FenderStrat skrev:
Mattebo skrev:

vilken ramsa?
Den som indikerar på att Ferna inte jobbar som modern hockeyspelare, utan har ett mycket äldre yrke. Kanske det första i historien.
För att förtydliga för er som mot förmodan inte förstår: "Daniel Fernholm, en hora, en hora". Håller med dig Mattebo, det var en bättre värvning än vad jag trodde också och han har erfarenheten. Nu när han spelar i DIF kan man hoppas folk kan glömma det som har hänt och istället bemöta han som alla andra spelare i laget.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Stabilaste värvningen efter Tellan.

Att vi värvat mediokert innan ska inte Fernholm lastas för.

Säger bara Deilert, räcker så.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Stabilaste värvningen efter Tellan.

Att vi värvat mediokert innan ska inte Fernholm lastas för.

Säger bara Deilert, räcker så.....
Precis så.
Spela fult
inikaklet

Inlägg av inikaklet »

Den forward/center det pratas om kan mycket väl vara Sebastian Lauritzen, då han ska ha varit på läkarundersökning hos DIF nyligen, efter en misslyckad sådan i Linköping. Chansning så det skriker om det med tanke på skadehistoriken, om detta skulle mynna ut i ett kontrakt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

inikaklet skrev:Den forward/center det pratas om kan mycket väl vara Sebastian Lauritzen, då han ska ha varit på läkarundersökning hos DIF nyligen, efter en misslyckad sådan i Linköping. Chansning så det skriker om det med tanke på skadehistoriken, om detta skulle mynna ut i ett kontrakt.
Enligt..?

Är det egna källor så får du nog ursäkta att ingen tror på dig. Det är inte direkt första gången folk kommer in och sprider falska rykten med sitt första inlägg på forumet.
Expert.
Låst