Daniel Fernholm till DIF
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Daniel Fernholm till DIF
Den obligatoriska tråden.
Hoppas inte att du kommer hem för att "varva ner och avsluta i DIF".
Jag är försiktigt positiv till denna värvning.
Hoppas inte att du kommer hem för att "varva ner och avsluta i DIF".
Jag är försiktigt positiv till denna värvning.
Re: Välkommen Daniel Fernholm
"Bland Djurgårdsfansen är man kluvna till om Fernholm är välkommen tillbaka till klubben eller inte. Och varför han gick till Linköping 2007 vill han inte berätta.
Bloggen har dock hört, från andra håll, att det var den hockey – med för lite toppning av laget och för mycket ”sossehockey” som Hans Särkijärvi stod för som fick Fernholm att lämna Djurgården för Linköping. Och som sedan fick honom att vända blickarna österut när det blev klart att Särkijärvi skulle ta över LHC.
Det ska aldrig ha varit osämja personerna emellan, tvärtom. Det var bara ”Säckens” hockeyfilosofi som inte funkade för Fernholm, uppger källor för bloggen."
Ur Marie Hallmans blogg.
Och nu återföras de igen, Danne och Hasse. Nja jag är tveksam.
Bloggen har dock hört, från andra håll, att det var den hockey – med för lite toppning av laget och för mycket ”sossehockey” som Hans Särkijärvi stod för som fick Fernholm att lämna Djurgården för Linköping. Och som sedan fick honom att vända blickarna österut när det blev klart att Särkijärvi skulle ta över LHC.
Det ska aldrig ha varit osämja personerna emellan, tvärtom. Det var bara ”Säckens” hockeyfilosofi som inte funkade för Fernholm, uppger källor för bloggen."
Ur Marie Hallmans blogg.
Och nu återföras de igen, Danne och Hasse. Nja jag är tveksam.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Varför inte, forumiter?
Alltså, jag är riktigt glad för att du är tillbaka!
Välkommen!

Alltså, jag är riktigt glad för att du är tillbaka!
Välkommen!
Senast redigerad av minalman den 2014-06-12 19:04:36, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bara han inte är svindyr så...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Välkommen! Tror att Fernholm kan vara en bra värvning.
Avskaffa tre mot tre.
- diftobbe89
Bra värvning. Kanske inte det sexiga namn många ville se, men med mycket förtroende så tror jag han kan bli riktigt bra.
Är jävligt kluven till detta. Vet inte om man ska spy eller hurra.
Tja, klar uppgradering om man tänker på att han ersätter lillLidas. Visa oss att du kan och vill än! Kommer ihåg hur jävla utbuad han vart när han spelade på Hovet i plasts fula dräkter, tyvärr är det jag tänker på när det gäller Daniel.
Måste nog säga att jag är lite besviken på denna värvning.
Hade hoppats på något bättre helt enkelt med tanke på hur övriga signingar sett ut denna sommar.
Frågan är ju också vilken nivå Fernholm håller just nu.
Är helt enkelt tveksam till om han kan ta det defensiva ansvar samt ledaransvar som kommer krävas av honom?
Detta är spelarna som borde anslutit istället för Deilert i mitt tycke. ( Och därmed också då lämnat ytterligare en backplats öppen till lagbygget. )
Hade hoppats på något bättre helt enkelt med tanke på hur övriga signingar sett ut denna sommar.
Frågan är ju också vilken nivå Fernholm håller just nu.
Är helt enkelt tveksam till om han kan ta det defensiva ansvar samt ledaransvar som kommer krävas av honom?
Detta är spelarna som borde anslutit istället för Deilert i mitt tycke. ( Och därmed också då lämnat ytterligare en backplats öppen till lagbygget. )
Ska jag under några omständigheter acceptera Fernholm i DIF igen så måste han visa upp betydligt mer än vad jag tror han har i sig. Har svårt att se honom vara lika framträdande som Kronwall/Ossi/Ragge/Tjärna etc.
Vilken käftsmäll mot klubbens fans.
Vilken käftsmäll mot klubbens fans.
Avgå Jocke.
Landslagsback som är i en bra ålder, inte för gammal men ändå stor erfarenhet som VILL spela för DIF i detta läge är i mina ögon en bra värvning! Om han nu vill tjäna pengar skulle han INTE spela för DIF.....
Visst han stack iväg för ex antal år sedan, men kom igen hur många har och skulle inte det? Det är ändå ett jobb!! Vem hade ni förväntat er?! Niklas Kronwall??
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=67
Visst han stack iväg för ex antal år sedan, men kom igen hur många har och skulle inte det? Det är ändå ett jobb!! Vem hade ni förväntat er?! Niklas Kronwall??
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=67
Dogge
Välkommen! Känns rätt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- Jim Morrison
Ska du vara vår ledande back har du jävligt mycket att bevisa. Och inget jävla gnäll om Säckens hockeyfilosofi om det går dåligt denna gången. Du är förmodligen bäst betald av alla backar och det är bäst att du lever upp till det. Särskilt med den historian du sitter på inom DIF och övergångsdebaclet för några år sedan.
Oerhört skeptisk, som sagt. En back på nedgång i sin karriär ska komma in vårt första år tillbaka i SHL och vara framträdande, inte minst sagt ledande.
Oerhört skeptisk, som sagt. En back på nedgång i sin karriär ska komma in vårt första år tillbaka i SHL och vara framträdande, inte minst sagt ledande.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Re: Daniel Fernholm till DIF (enligt Ros)
Någon moderator har ändrat rubriken på denna tråd. Kan det vara så att Ros svamlar?