Tobbe350 skrev:@MrMadhawk: Hör om stor dragkamp om Janmark.
Har tackat nej till 200k i Skellefteå, så de får komma med bättre bud.
HV är tokpå.
Är han verkligen så bra? Eller talangfull.. Snuskigt mkt pengar han nobbat i vilket fall.
Han är ju bra, eller det var han ju iaf i AIK.
Men han är en snorvalp. Han attityd är skrämmande vidrig ibland.
Som han sa en gång under kvalserien då han menade att det är inte hela världen om AIK åker ur, han får anbud endå.
När en spelare säger så rakt ut i media, då har han problem. Enligt mig.
Känns i så fall som att Tälje och vi är större sannolikhet för honom att gå till än Luleå. Spelar nog in mycket var han vill bosätta sig i Sverige.
Jag är kluven i det här. Vet inte vad jag tycker.
Jag har faktiskt ingen koll på honom alls, men om han är skadefri och spelar för en låg lön kan det vara bra att ha honom i laget i en "pappa"-roll. Tidigare läste jag att han och Jocke var väldigt bra vänner och ville avsluta karriären med varandra, och både Jocke och Timmy kändes som riktigt viktiga pappa-figurer i laget förra säsongen. Timmy var kanske inte så bra på isen som man hade hoppats, men om jag minns rätt så var det skillnad på DIF med Timmy eller utan Timmy.
Jocke verkar vara en riktigt klok och ödmjuk person, och eftersom vi har så många unga och orutinerade spelare så känns en spelare som han otroligt värdefull. Jag tror faktiskt det kan vara bra med en till liknande person i laget, jag är rätt orolig för att vi har lite för många yngre spelare som kanske inte kommer palla trycket och då kan det vara bra med 3 äldre herrar (Jocke, Honken, Samuelsson) som kan hålla dem lugna och fokuserade. Enligt EP har vi det näst yngsta laget i serien för tillfället, det känns som det bara kan gå åt helvete men hjärtat säger mig att vi kan överraska.
Jag tror Challe snålar för att SHL-pamparna ska vrida och vända på sig lite av rädsla för att vi trillar ur igen. Det kommer leda till att de river upp beslutet att ta sex miljoner ifrån oss. När beslutet är upprivet så kommer vi landa flera starka pjäser som Challe har haft bakom kulisserna hela tiden.
fidyekcoh skrev:Jakobs lär ha varit riktigt dyr. Malmö, Västerås, ssk verkar ha likvärdig budget som oss. Kommunerna pumpar in pengar.
Om vi har en budget på 28 miljoner som Challe säger så finns det inget lag i Allsvenskan som har i närheten av vår budget. Aik ligger väl närmaste på 17-18 mille om dom kom upp i dom siffrorna som dom hade ambition att göra.
fidyekcoh skrev:Jakobs lär ha varit riktigt dyr. Malmö, Västerås, ssk verkar ha likvärdig budget som oss. Kommunerna pumpar in pengar.
Om vi har en budget på 28 miljoner som Challe säger så finns det inget lag i Allsvenskan som har i närheten av vår budget. Aik ligger väl närmaste på 17-18 mille om dom kom upp i dom siffrorna som dom hade ambition att göra.
Hm ja känns märkligt. Vi värderar inte Jakobs, Nisse, johner lika mycket. Vi ersätter med förmodligen billigare spelare som trukno och Nordgren. Rimmar illa om vi inte får in några supernamn. Två till ska ju in.
Hm ja känns märkligt. Vi värderar inte Jakobs, Nisse, johner lika mycket. Vi ersätter med förmodligen billigare spelare som trukno och Nordgren. Rimmar illa om vi inte får in några supernamn. Två till ska ju in.
Håller med, hur mycket jag än räknar högt så måste det om det nu är 28 millar finnas en jävla massa deg över, såvida nu inte varje nuvarande spelare samtliga har värdens bästa agent. Borde finnas minst 8-10 millar kvar.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Oron för att vårt nya SHL-lag inte håller måttet (ännu) är naturlig, hotet känns överhängande att vi ska harva i nedre botten och tvingas till kval i bäst av sju mot Malmö eller kanske SSK. Usch.
Men jag tänker såhär. Vad hade jag valt först? Ett guldtippat lag a la säsongen 11/12? Som sedan floppar totalt, aldrig blir ett lag och sedan åker ur - eller det lag vi nu har med stommen kvar med viss tillagd spets? Inget svårt val för mig iaf.
Vilja slår klass, den gamla klyschan, tror det är helt rätt att mer bygga för framtiden och inte värva in en massa tunga dyra profiler som ska göra jobbet. Den läxan har vi lärt oss nu. Kolla Leksand förra säsongen, riktigt nära slutspel första året utan väldigt många sylvassa spelare. Men ett par till spetsspelare a la Ante och kanske Murray för att göra det kul vore ju bra. Men det är ju på G!
Jag tror på slutspel nästa år. Oddsen är emot mig såklart, just därför händer det.