Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Greato skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8989941.ab

Fan, jag hoppades på honom.

Har mega-ångest redan. Hur är det för er?
Börjar komma underfund med att vi kommer att vara ett underdog-lag nästa säsong. Precis som vi var i kvalserien egentligen. Och börjar väl acceptera det mer och mer. Eftersom resten av SHL-klubbarna som drivit igenom fallskärmsbeslutet pissar på oss får vi helt enkelt återgälda tjänsten. "Vi mot dom" har aldrig känts mer aktuellt, på nåt sätt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Inlägg av SirDIFalot »

Klart vi blir en underdog. Men visst hade man väl förväntat sig ett par klassvärvningar. Likt när Rögle gick upp häromåret och fick in Aaltonen, Kukkonen, Gerber och ett par till. Känns oroande när vi har en svagare trupp än vad dom hade.
Expert.
Rix

Inlägg av Rix »

Ja vi är grova underdogs inför nästa säsong, samtidigt kan detta passa oss väldigt bra. Men det är stor skillnad på att vara underdog och ha en något sämre trupp än att ha en trupp som inte platsar i SHL överhuvudtaget. Just nu känns det som DIF ligger närmare det andra alternativet och detta kan tyvärr betyda att vi riskerar att åka ner i HA igen vilket ingen vill se.

Kom igen nu Challe in med 2-3 riktiga spetsspelare och inte bara spelare som vi tror kan ta nästa steg.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Skulle helt klart säga att både Malmö och Västerås har starkare trupper på pappret. Förutom målvaktssidan då.

Man undrar ju hur stor löneförhöjning folk fick när vi gick upp.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

SirDIFalot skrev:Klart vi blir en underdog. Men visst hade man väl förväntat sig ett par klassvärvningar. Likt när Rögle gick upp häromåret och fick in Aaltonen, Kukkonen, Gerber och ett par till. Känns oroande när vi har en svagare trupp än vad dom hade.
Aaltonen kom ju in mitt under säsong så han kan man ju inte väga in i deras lagbygge inför säsong. Tellqvist är vår Gerber och Nordlund/sista backen in kommer väll bli vår Kukkonen.

Antar att vi kommer ha en budget sparad till Januari, så att vi kan värva spets där det visats sig behövas mest, likt 13/14. Bara vi inte kastar ut 700+ /mån för en Aaltonen är jag nöjd.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jerka skrev:
SirDIFalot skrev:Klart vi blir en underdog. Men visst hade man väl förväntat sig ett par klassvärvningar. Likt när Rögle gick upp häromåret och fick in Aaltonen, Kukkonen, Gerber och ett par till. Känns oroande när vi har en svagare trupp än vad dom hade.
Aaltonen kom ju in mitt under säsong så han kan man ju inte väga in i deras lagbygge inför säsong. Tellqvist är vår Gerber och Nordlund/sista backen in kommer väll bli vår Kukkonen.

Antar att vi kommer ha en budget sparad till Januari, så att vi kan värva spets där det visats sig behövas mest, likt 13/14. Bara vi inte kastar ut 700+ /mån för en Aaltonen är jag nöjd.
Jag vet hur mycket Aaltonen kostade. Tycker dock det är märkligt att Rögle hade mer resurser än vi.

Är Tellqvist lika bra som Gerber var då ska vi vara jävligt lyckliga.

Det känns inte som Nordlund och Kukkonen är samma klass direkt. Den sistnämnda spelade OS i Socchi. Den förstnämnda har fått vara med på en landslagsturnering i typ Karjala Cup.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Jim Morrison skrev:
Greato skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8989941.ab

Fan, jag hoppades på honom.

Har mega-ångest redan. Hur är det för er?
Börjar komma underfund med att vi kommer att vara ett underdog-lag nästa säsong. Precis som vi var i kvalserien egentligen. Och börjar väl acceptera det mer och mer. Eftersom resten av SHL-klubbarna som drivit igenom fallskärmsbeslutet pissar på oss får vi helt enkelt återgälda tjänsten. "Vi mot dom" har aldrig känts mer aktuellt, på nåt sätt.
Mmm, den här säsongen blir otroligt tuff, jag är väldigt nöjd bara vi lyckas hänga kvar. Och ja, i år är det verkligen DIF mot rubbet. Allt känns så orättvist men det ska samtidigt bli härligt att stolt, bitter och fylld av hat välkomna alla lag till Hovet.

Obs: jag är verkligen ingen huligan, jag är bara sur på fallskärmens ickefördelning och ska sjunga högt för våra krigare!

På isen ställer jag mitt hopp till Högström och Tellan. Vore trevligt om vi hade lite spets framåt också.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Vikas skrev:Skulle helt klart säga att både Malmö och Västerås har starkare trupper på pappret. Förutom målvaktssidan då.

Man undrar ju hur stor löneförhöjning folk fick när vi gick upp.

Det har dem inte.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Rocky3000 skrev:
SirDIFalot skrev:
Rocky3000 skrev:Något nytt kring Engqvist, Bergfors eller Hersley?
Alltså.. Bergfors och Hersley? Vart har du fått det ifrån?
Då Ante Engqvist nyligen blev avskriven. Är jag nyfiken på om de båda fortfarande är tillgängliga på marknaden, Är de det? Någon som vet?

Om så, är de enligt mitt tycke jävligt schyssta värvningar in i DIF-truppen.

Niclas Bergfors http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045

Patrik Hersley http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1288

Men som alltid har väl du SirDIFalot andra åsikter och kandidater som du tycker passar bättre in i truppen. -Classic

Kan döpa om den här tråden till: SirDIFalot Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat av SirDIFalot och som alltid erhåller rätten att ha sista ordet i allt.
Du tycker alltså det är rimligt att prata om Patrik Hersley? En back som gjorde 24 mål i SHL ifjol så Leksand inte har en chans att behålla honom eftersom han väljer och vrakar bland KHL-bud? Och dessutom har ju Challe sagt att han inte söker efter någon PP-back.

Nu var det egentligen inte namnen jag reagerade på utan att du fler gånger om kommer med såna inlägg som "Något nytt om xxxxxxx?" Det för mig, antyder ju i alla fall att spelare X någon gång kopplats till Djurgården. Inte att det fullständigt orealistiska namn som du föreslagit på egen hand. För att det ska finnas "något nytt" om en spelare så måste det väl funnits något från början. Och Hersley och Bergfors har väl aldrig någonsin kopplats samman med DIF. Men visst vore det supervärvningar utan dess like.
Expert.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Visst tusan kommer vi bli underdogs kommande säsong så det bara skriker om det.

Tycker också att vår forwardsbesättning är bygd för att just spela "underdog hockey" eller krigarhockey.

Tyvärr känns backsidan bygd på totalt motsatt sätt vilket gör mig både förbryllad och oroad.

I övrigt måste verkligen Tellan "rädda" många poäng nästa säsong den saken är klar.

Att den nya Finnen dessutom måste vara en klass PP-back råder det inte heller någon tvekan om.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

http://www.hockeysverige.se/2014/06/03/ ... -pa-honom/

Luleå, vi och tälje ska va intresserade.
Användarvisningsbild
Mattebo

Inlägg av Mattebo »

DIFtomppa skrev:http://www.hockeysverige.se/2014/06/03/ ... -pa-honom/

Luleå, vi och tälje ska va intresserade.
Känns i så fall som att Tälje och vi är större sannolikhet för honom att gå till än Luleå. Spelar nog in mycket var han vill bosätta sig i Sverige.

Jag är kluven i det här. Vet inte vad jag tycker.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Väldigt avundsjuk på Brynäs som får Bengtzen. Visste inte ens att han var tillgänglig. Hade varit mitt förstaval när Challe drar om någon månad eller två.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

Enligt Mrmadhawk så köpte väl Brynäs loss honom från sitt kontrakt ned Karlskrona.
7/4-2014
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

@MrMadhawk: Hör om stor dragkamp om Janmark.
Har tackat nej till 200k i Skellefteå, så de får komma med bättre bud.
HV är tokpå.

Är han verkligen så bra? Eller talangfull.. Snuskigt mkt pengar han nobbat i vilket fall.
7/4-2014
Låst