SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Salas skrev:Underbart att saiks rånas nu också. Förhoppningsvis lämnar Bellemare och Möller också, då står dom där med Lehtonen som inte kan prestera utan klass bredvid sig. Kan bli en jobbig säsong för saik.
Absolut. Säsong efter säsong har de fått behålla stommen. Nu helt plötsligt drar i stort sett hela den. Svårt att ersätta. Det kommer garanterat att märkas.

Tidigare år har de tappat några juniorer som blommat ut, men nu är det inga duvungar som lämnar.

:D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Alla dynastier skola en gång falla, så även de av fantasier skapade.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Skidlöparn skrev:Alla dynastier skola en gång falla, så även de av fantasier skapade.
Brukar väl kunna hålla runt 3år? Kanske inte något undantag nu heller.
skinza

Inlägg av skinza »

Fortfarande tyst från KKV?
Användarvisningsbild
TobbeONE

Inlägg av TobbeONE »

skinza skrev:Fortfarande tyst från KKV?
Vad jag förstår så får man svar oavsett om de går vidare eller inte.
Kan ha fel där o då får någon gärna rätta mig men det är så jag förstått det.

Första stadiet dvs att utreda huruvida de har ett case eller ej brukar normalt vara avklarat inom en månad men skall definitivt vara klart inom 4 månader enligt deras hemsida.

Eftersom ingen hört något så antar jag att vi är kvar i första stadiet.

Fan vad man går o väntar på det där beslutet alltså.
ad majorem DIF gloriam
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Kommer Arlbrandt bli kvar i LHC tro? Var säker på han skulle till KHL.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

mb81 skrev:Kommer Arlbrandt bli kvar i LHC tro? Var säker på han skulle till KHL.

Ser ut som han stannar! Hjalmarsson sticker väl dock!
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

TobbeONE skrev:
skinza skrev:Fortfarande tyst från KKV?
Vad jag förstår så får man svar oavsett om de går vidare eller inte.
Kan ha fel där o då får någon gärna rätta mig men det är så jag förstått det.

Första stadiet dvs att utreda huruvida de har ett case eller ej brukar normalt vara avklarat inom en månad men skall definitivt vara klart inom 4 månader enligt deras hemsida.

Eftersom ingen hört något så antar jag att vi är kvar i första stadiet.

Fan vad man går o väntar på det där beslutet alltså.
Jag fick bara ett automeddelande att anmälan var mottagen sen har inte jag hört något iaf.

Kod: Markera allt

Subject: Autosvar: Anmälan av Svenska Hockeyligan

Konkurrensverket har tagit emot ditt meddelande.

Vi läser inkommande e-post varje arbetsdag. Om ditt meddelande föranleder ett svar, besvarar vi ditt ärende så snart som möjligt men svarstiden kan variera beroende på vad saken gäller.

I princip all post till Konkurrensverket blir allmän handling. Det innebär bland annat att allmänheten och massmedia normalt har rätt att ta del av innehållet i ditt meddelande.

Mer information om Konkurrensverket finns på http://www.konkurrensverket.se
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

KKV? Är det verkligen värt att sänka den autonomi och särställning idrotten ännu till stor del åtnjuter gentemot samhället i allmänhet och konkurrenslagstiftningen i synnerhet? Vi är Djurgården, vi är ledande producenter på idrottsmarknaden. Vi gynnas inte i längden av att staten börjar gå in och reglera föreningslivet och elitidrottens kartellbildningar, även om dessa 7 miljoner svider just nu. Tillåts vi inte konspirera gentemot spelare, mediebolag, andra ligor, det allmänna och övriga parter förskjuts såklart också makt till dessa grupper ifrån oss.

Vi bör i alla fall vara de sista att klaga då om någon anmäler en Djurgårdsspelare för misshandel efter en brysk tackling.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

sm910 skrev:KKV? Är det verkligen värt att sänka den autonomi och särställning idrotten ännu till stor del åtnjuter gentemot samhället i allmänhet och konkurrenslagstiftningen i synnerhet? Vi är Djurgården, vi är ledande producenter på idrottsmarknaden. Vi gynnas inte i längden av att staten börjar gå in och reglera föreningslivet och elitidrottens kartellbildningar, även om dessa 7 miljoner svider just nu. Tillåts vi inte konspirera gentemot spelare, mediebolag, andra ligor, det allmänna och övriga parter förskjuts såklart också makt till dessa grupper ifrån oss.

Vi bör i alla fall vara de sista att klaga då om någon anmäler en Djurgårdsspelare för misshandel efter en brysk tackling.
Jag tycker det är bra att DIF tar ett solidariskt ansvar. Känns väldigt långsökt att dra en parallell om en brysk tackling när det är Konkurrensverket vi pratar om.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

pulverapa skrev:
sm910 skrev:KKV? Är det verkligen värt att sänka den autonomi och särställning idrotten ännu till stor del åtnjuter gentemot samhället i allmänhet och konkurrenslagstiftningen i synnerhet? Vi är Djurgården, vi är ledande producenter på idrottsmarknaden. Vi gynnas inte i längden av att staten börjar gå in och reglera föreningslivet och elitidrottens kartellbildningar, även om dessa 7 miljoner svider just nu. Tillåts vi inte konspirera gentemot spelare, mediebolag, andra ligor, det allmänna och övriga parter förskjuts såklart också makt till dessa grupper ifrån oss.

Jag tycker det är bra att DIF tar ett solidariskt ansvar. Känns väldigt långsökt att dra en parallell om en brysk tackling när det är Konkurrensverket vi pratar om.
Ja precis, vad?

För min del kan dom lägga ned pajjas-SHL och att man gör en ny liga där klubbarna själva säljer sina egna TV-rättigheter och där man även kan lägga ner dealen med NHL så att dom får börja betala marknadspris för junisar/spelare dom draftar och vill ta över.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Oja det är det.
Sedan kan man bara hoppas att EU går in och stoppar den otillåtna kommunala dopning dessutom.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Brynäs får 25 miljoner fördelat på 5 år av kommunen.

http://www.dragskott.blogspot.se/2014/0 ... n.html?m=1

Hur mycket fick vi nu igen?
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av pulverapa »

ciirree skrev:Brynäs får 25 miljoner fördelat på 5 år av kommunen.

http://www.dragskott.blogspot.se/2014/0 ... n.html?m=1

Hur mycket fick vi nu igen?
Haha kommunen snackar om att de satsar på ungdomar i Gävle och att samarbetet med Unicef var helt avgörande för satsningen i Brynäs. Det kallas kvalificerat skitsnack och förteckning av bidrag som går rätt in i värvningsbudgeten. Fy fan vad jag spyr på SHL, Svenska ishockeyförbundet, Stockholms Stad, AEG och alla andra lag i den här serien.
Senast redigerad av pulverapa den 2014-06-03 16:10:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Och nu blev man på dåligt humör igen. Jag ska fan isolera mig ifrån nätet.
Avskaffa tre mot tre.
Låst