Manijock skrev:Har absolut inget emot om Samuelsson kommer in. En rutinerad spelare i en ung trupp, som dessutom har en kraftig uppåtsida om det slår väl ut. MEN då ska han ses som en spelare utöver den som redan ska in(den som Challe pratade om i intervjun). En joker helt enkelt! På tok för kaxigt att chansa med honom som den sista forwarden in med hans skadehistorik. Så bara att gräva efter externa finansiärer eller något liknande om man vill ha in Micke. Men vår ordinarie budget för sista backen och sista forwarden rör ni inte...
Kan väl även anta att om Samuelsson nu står mellan DIF/Lägga av, så kan han inte kräva en så särsklit saftig lön dock?
Instämmer till fullo.
Kan man få in Samuelsson som en billig "pappa till laget" ser jag inget fel med detta alls.
Vår trupp behöver lite rutin och hårdhet från NHL.
Däremot får man absolut inte göra Samuelsson till sista forward in det funkar inte.
Med tanke på all deg killen borde dragit in "over there" borde det avgörande för hans del inte vara lönen utan möjligheten att få spela inför Sveriges bästa fans samt lira en säsong med sin polare Jocke E.
En billig Micke tror jag skulle kunna göra stora nytta för laget inte bara under matcher men också under träningar.
Men ni glömmr ju det faktum att han är skadad typ hela tiden. Spelade 22-25 matcher hela förra säsongen.
Nu vet jag inte vad han har för skada men sånt brukar inte bara försvinna när man är i den åldern.
Jag håller mig till Nej tack. Pappa till laget har vi redan i Jocke E, Micke Holmqvist och Tellan.
Kolla bara Bremberg. Senaste 3 åren har han spelat halva säsonger. Han var ju skadad varannan match när han var hos oss sist, sånt är ju bara frustrerande. Kan tänka mig att det inte är lätt för tränarna att ha en sån kille i laget heller.
Senast redigerad av ciirree den 2014-05-31 12:10:03, redigerad totalt 1 gånger.
Skrev det i ett tidigare skede, men kan ta det igen. Om man tar in Samuelsson ska det vara på ett tryout-kontrakt eller väldigt väldigt billigt. Och som ni säger, det lär nog bli så om det är antingen DIF/Jocke eller lägga av. Tror Jocke går i god för Micke också och hans ord väger nog tungt. Jag är absolut för en liten chansning. Om inget annat så är den värvningen bra mycket "roligare" än dom vi gjort hittills i alla fall...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev:Skrev det i ett tidigare skede, men kan ta det igen. Om man tar in Samuelsson ska det vara på ett tryout-kontrakt eller väldigt väldigt billigt. Och som ni säger, det lär nog bli så om det är antingen DIF/Jocke eller lägga av. Tror Jocke går i god för Micke också och hans ord väger nog tungt. Jag är absolut för en liten chansning. Om inget annat så är den värvningen bra mycket "roligare" än dom vi gjort hittills i alla fall...
Lite så ja.
Det enda jag är emot egentligen är hans skador.
Får man skriva Try-out som bara gäller försäsongsmatcher så absolut. Kommer dock bli lika tråkigt om han spelar bra men är borta halva tiden sen när säsongen drar igång.
Arnesson är klart talangfull. Men jag har svårt att förstå varför det är så superviktigt att han behålls. Han var ganska misstagsbenägen redan på allsvensk nivå och känns väldigt grön fortfarande. Det känns långt ifrån givet att han håller på SHL-nivå. På Allsvensk nivå tycker jag mer han tog en tröja utan att göra bort sig, typ.
SirDIFalot skrev:Arnesson är klart talangfull. Men jag har svårt att förstå varför det är så superviktigt att han behålls. Han var ganska misstagsbenägen redan på allsvensk nivå och känns väldigt grön fortfarande. Det känns långt ifrån givet att han håller på SHL-nivå. På Allsvensk nivå tycker jag mer han tog en tröja utan att göra bort sig, typ.
Kan mer eller mindre lova att Arnesson kommer göra bort sig mindre och agera säkrare i egen zon och spela mer rejält där än någon av Holm, Deilert, Högström och finnen i alla fall.
SirDIFalot skrev:Arnesson är klart talangfull. Men jag har svårt att förstå varför det är så superviktigt att han behålls. Han var ganska misstagsbenägen redan på allsvensk nivå och känns väldigt grön fortfarande. Det känns långt ifrån givet att han håller på SHL-nivå. På Allsvensk nivå tycker jag mer han tog en tröja utan att göra bort sig, typ.
Kan mer eller mindre lova att Arnesson kommer göra bort sig mindre och agera säkrare i egen zon och spela mer rejält där än någon av Holm, Deilert, Högström och finnen i alla fall.
Hur kan du lova nåt sånt? Man slutar aldrig förvånas.
Ni som ser in i framtiden. Tar vi SM-guld?
Hur kan du lova nåt sånt? Man slutar aldrig förvånas.
Ni som ser in i framtiden. Tar vi SM-guld?
SM-GULD!!!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Utan att ens ha sett finnen än?
Haha han är ju finne, du vet vad Kall-El tycker om finnar i DIF. Dömda att misslyckas redan från början.
Haha han är ju finne, du vet vad Kall-El tycker om finnar i DIF. Dömda att misslyckas redan från början.
Ja, och är man bra på offensiv blå så är man ju automatiskt dålig i egen zon.
Rätta mig om jag har fel men vi har väl bara haft typ en finsk spelare i Djurgården sedan Mika Strömberg. Och det är väl Tero Konttinen som spelade 5-6 matcher på ett korttidskontrakt när vi hade lite backskador.
Ja, och är man bra på offensiv blå så är man ju automatiskt dålig i egen zon.
Rätta mig om jag har fel men vi har väl bara haft typ en finsk spelare i Djurgården sedan Mika Strömberg. Och det är väl Tero Konttinen som spelade 5-6 matcher på ett korttidskontrakt när vi hade lite backskador.
Jäkla rubriker överallt om "toppspelare till DIF" så rör det sig om damhockeyn. Underligt ändå att de kan värva så pass etablerade spelare till en lägre division.
Har de nallat av herr-sidans pengar? Skulle ju förklara vår till synes allsvenska budget...