Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av seppuko »

Krüger var för jäkla bra sista året här. Det kommer Arne vara med :-)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Jerka skrev:
Axel_K skrev:
-daniel- skrev:Men vänta nu, hur kan någon vara förvånad att han skriver kontrakt med Boston? Lika stor sannolikhet nu att han skall spela i DIF kommande säsong som innan.
Det var väl i princip klart att han skulle skriva på för Boston och bli utlånad till oss? Det är vad jag trott sedan sillyn började i alla fall! C

Hur mycket är det DIF fått in från NHL hittills denna säsong? Fyra mille?
Wennberg 1.2, Åberg 1.2 och Arnesson 1.6, right?
Kan ha fel nu, men vi har än så länge inte fått en krona, och kommer inte få nångonting innan nyår.

Har för mig att John Terry här på forumet skrev att, för de första 10 svenska spelarna som signas av NHL får svenska klubbarna "orginalavgiften" 1,6 miljoner, medan varje spelare därefter genererar mer pengar (kommer inte ihåg summan). Allt detta summeras till en stor pot.

Så säg att 20 spelare signas, så kommer 10 stycken generera 1.6 mille och 10 stycken generera säg 2 mille. (1,6*10 + 2,0*10)/20 = 1.8 mille per spelare.

Men denna "pot" på antalet spelare som signas av NHL summeras efter 2014. Alltså kommer vi inte få pengarna förrän inför nästa säsong, alternativt till slutspurten 14/15.

ÅTERIGEN, KAN HA FEL

Förövrigt så går väll dessa pengar till juniorverksamheten?
Vad jag har hört så ska pengarna komma när transferfönstret stänger.
Stog samma sak i SB häromdagen:

"När värvningsfönstret stänger så läggs alla summor ihop och delas mellan klubbarna beroende hur länge en spelare varit där inför övergången."
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Jo precis så är det! Fast vi skulle ändå kunna budgetera med dessa pengar när spelarna skrivit på kontraktet, men de pengarna kanske går till juniorverksamheten?
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Generellt sätt tycker nog jag att NHL-pengar borde gå till ungdomssatsningen, fast å andra sidan får den in extra pengar betyder ju det att klubben borde få mer pengar över från den ordinarie budgeten. Pengar som rimligtvis borde kunna användas till att förbättra truppen t ex.

Det vore ju t ex väldigt konstigt om inte tre försäljningar till NHL med enkelhelt skulle innebära att en spelare av god SHL-klass extra borde kunna signas. För inte tusan kan vi ha budgeterat med att få in pengar från tre spelarövergångar till NHL? Jag menar nog att det till och med borde räcka till två om man undviker de allra mest flashiga namnen.

Dock oroar jag mig fortfarande för hur stora utgifter damsektionen har dragit på sig. Skulle vilja se dessa utgifter specificerade samtidigt som man också fick se vilka intäkter samma sektion gjort. Kort sagt; Jag är mycket oroad över att denna satsning kommer kosta mycket mer pengar än vad den har potential att dra in. Signingarna av toppnamn, kostnaden för hyra av isytor samt inte minst hyreskostnad for matchspel och de personer som anställts för att sköta laget får mig att tro att herrbudgeten kommer tvingas bekosta en stor del av ovan nämnda kalas, vilket också skulle kunna förklara varför värvningarna till herrlaget sett ut som de gjort hittills.

Tappet på 6-7 miljoner från TV-rättigheterna har helt enkelt gjort detta så mycket tydligare än vad styrelsen från början hade kunnat ana.

Precis som alltid, vill man undvika att denna typ a rykten sprider sig så finns det en bra medicin och det är att gå ut med uppgifter som bevisar motsatsen.....
mb81

Inlägg av mb81 »

Micke Samuelsson kan vara på ingång. Blir det inte DIF/SHL så lägger han av enligt materrialspelare på twitter.
Klart det finns potential i killen men han har ju varit skadad i typ två år och är 37. Väldigt skeptisk.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev:Micke Samuelsson kan vara på ingång. Blir det inte DIF/SHL så lägger han av enligt materrialspelare på twitter.
Klart det finns potential i killen men han har ju varit skadad i typ två år och är 37. Väldigt skeptisk.
Och Patrik Berglund ryktas till SAIK. Skilda världar...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

ciirree skrev:
Jerka skrev:
Axel_K skrev:
-daniel- skrev:Men vänta nu, hur kan någon vara förvånad att han skriver kontrakt med Boston? Lika stor sannolikhet nu att han skall spela i DIF kommande säsong som innan.
Det var väl i princip klart att han skulle skriva på för Boston och bli utlånad till oss? Det är vad jag trott sedan sillyn började i alla fall! C

Hur mycket är det DIF fått in från NHL hittills denna säsong? Fyra mille?
Wennberg 1.2, Åberg 1.2 och Arnesson 1.6, right?
Kan ha fel nu, men vi har än så länge inte fått en krona, och kommer inte få nångonting innan nyår.

Har för mig att John Terry här på forumet skrev att, för de första 10 svenska spelarna som signas av NHL får svenska klubbarna "orginalavgiften" 1,6 miljoner, medan varje spelare därefter genererar mer pengar (kommer inte ihåg summan). Allt detta summeras till en stor pot.

Så säg att 20 spelare signas, så kommer 10 stycken generera 1.6 mille och 10 stycken generera säg 2 mille. (1,6*10 + 2,0*10)/20 = 1.8 mille per spelare.

Men denna "pot" på antalet spelare som signas av NHL summeras efter 2014. Alltså kommer vi inte få pengarna förrän inför nästa säsong, alternativt till slutspurten 14/15.

ÅTERIGEN, KAN HA FEL

Förövrigt så går väll dessa pengar till juniorverksamheten?
Vad jag har hört så ska pengarna komma när transferfönstret stänger.
Stog samma sak i SB häromdagen:

"När värvningsfönstret stänger så läggs alla summor ihop och delas mellan klubbarna beroende hur länge en spelare varit där inför övergången."
Okej, låter fullt rimligt så det stämmer nog.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Kommer mikael samuelsson, så tror garanterat att der kommer in ytterliggare en forward in.
ciirree

Inlägg av ciirree »

robin_dif skrev:Kommer mikael samuelsson, så tror garanterat att der kommer in ytterliggare en forward in.
Asså vad tänker Challe med. Om det stämmer.
Man måste kunna skilja på tiden.
Visst hade jag sagt HELL YEAH till Dominik Hasek för 10 år sedan, men i år? Inte en chans.
Samma visa med Andrew Raycroft i Björklöven.
Sen har vi Tellan då, men han visade iaf så sent som förra säsongen att han fortfarande kan. Medans Samuelsson varit skadad 3/4 av tiden typ vadå, senaste 2 åren?

EDIT: Fail, kom precis på att Hasek va lika gammal som Micke för 10 år sedan. Haha.
Men ni fattar vad jag menar. Jag gillar det inte iaf.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Morwin skrev:Kanske dax att ollas eller Englund får en plats i a laget istället för Arne :)

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Challe räknade ju upp AOM i DIF-TV intervjun, jag tyckte det lät som han pratade om vilken ordinarie som helst.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Magnutz skrev:Hur som helst. Jag HATAR att de stjäl våra unga killar och att de gör vår liga sämre.
Ja det är väldigt tråkigt att Elitserien/SHL gick med på att skriva ett sådant puckat avtal där NHL kan dammsuga våran liga på billiga lovande spelare som dom kan ta över och testa, enbart ge 2-vägskontrakt och skicka ned i farmarlaget om dom vill. Ja och framstå som snälla då om dom lånar ut spelaren till klubben i Sverige.

Borde vara som i fotbollen att dom får slanta upp marknadsvärde om inte spelaren går som "Boosman". Tänk vilket tillskott svensk hockey hade fått. Är ju många svenska talanger som är/blivit ledande i NHL och fler svenska lag skulle nog satsa mer i sina ungdomsled.
mb81

Inlägg av mb81 »

Henke_F skrev:
Morwin skrev:Kanske dax att ollas eller Englund får en plats i a laget istället för Arne :)

Challe räknade ju upp AOM i DIF-TV intervjun, jag tyckte det lät som han pratade om vilken ordinarie som helst.
Skulle ju vara trevligt om vi fick info om Englund och AOM. Liljendahl och Lindberg står ju med som spelare till nästa säsong och de är väl en bra bit längre från att få spela.
ciirree

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
Henke_F skrev:

Skulle ju vara trevligt om vi fick info om Englund och AOM. Liljendahl och Lindberg står ju med som spelare till nästa säsong och de är väl en bra bit längre från att få spela.
Oavsett hur bra Englund och AOM spelade i allsvenskan så skulle de nog inte dominera i SHL på direkten.
Jag tror att de får börja agera sjunde. Englund först på tur så klart.
mb81

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
Henke_F skrev:

Oavsett hur bra Englund och AOM spelade i allsvenskan så skulle de nog inte dominera i SHL på direkten.
Jag tror att de får börja agera sjunde. Englund först på tur så klart.
Såklart. Men att de får fortsatt borde väl iaf komma upp på spelarlistan eller hemsidan. Englund och AOM är väl de två största backtalangerna sen Kronwall?
Manijock

Inlägg av Manijock »

Har absolut inget emot om Samuelsson kommer in. En rutinerad spelare i en ung trupp, som dessutom har en kraftig uppåtsida om det slår väl ut. MEN då ska han ses som en spelare utöver den som redan ska in(den som Challe pratade om i intervjun). En joker helt enkelt! På tok för kaxigt att chansa med honom som den sista forwarden in med hans skadehistorik. Så bara att gräva efter externa finansiärer eller något liknande om man vill ha in Micke. Men vår ordinarie budget för sista backen och sista forwarden rör ni inte...

Kan väl även anta att om Samuelsson nu står mellan DIF/Lägga av, så kan han inte kräva en så särsklit saftig lön dock?
Låst