Markus Nordlund till DIF

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
bastis7
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Markus Nordlund till DIF

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:En defensiv back behöver inte vara seg. Micke Magnusson t ex var kung defensiv och stenhård, men kunde fortfarande åka grillor. Ossi var också hård och tuff och defensivt stenhård, men kunde åka skridskor.

Kort sagt det finns defensiva backar som är stenhårda i kroppen och kan åka skridskor.

Finns för övrigt inget värre än stora backar som inte utnyttjar sin storlek fysiskt eller som blir tvärvirrig i egen zon...
Och en puckskicklig back behöver inte vara dålig defensivt heller.

Det är väl Deilert ett exempel på!
ciirree

Re: Sv: Markus Nordlund till DIF

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:En defensiv back behöver inte vara seg. Micke Magnusson t ex var kung defensiv och stenhård, men kunde fortfarande åka grillor. Ossi var också hård och tuff och defensivt stenhård, men kunde åka skridskor.

Kort sagt det finns defensiva backar som är stenhårda i kroppen och kan åka skridskor.

Finns för övrigt inget värre än stora backar som inte utnyttjar sin storlek fysiskt eller som blir tvärvirrig i egen zon...
Och en puckskicklig back behöver inte vara dålig defensivt heller.

Det är väl Deilert ett exempel på!
Touché
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

På tal om Micke Magnusson, min absoluta favoritspelare, bra smak Kall-El.

Har någon gammal vit matchtröja med #29 Magnusson från -00 hängandes i garderoben, fina tider de.

Deilert blir förövrigt den backen som kommer få störst problem med omställningen från HA till SHL, Sanna mina ord.
Spela fult
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

diftobbe89 skrev:Deilert blir förövrigt den backen som kommer få störst problem med omställningen från HA till SHL, Sanna mina ord.
Tror Deilert kan göra det bra ifrån sig, jag är övertygad om att Nils skulle ha större problem än Deilert som ändå gjort 50-60 matcher i SHL för några år sedan och verkar ha gjort två bra allsvenska säsonger om man kollar Eliteprospects. Att han hade -15 i Asplöven säsongen 12/13 förvånar mig inte eftersom laget släppte in flest mål i hela serien tillsammans med Karlskrona som då var överlägset sist det året. Jag håller tummarna för att Nordlund blir så bra som vi hoppades Sam skulle vara.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Cirith Ungol skrev:
diftobbe89 skrev:Deilert blir förövrigt den backen som kommer få störst problem med omställningen från HA till SHL, Sanna mina ord.
Tror Deilert kan göra det bra ifrån sig, jag är övertygad om att Nils skulle ha större problem än Deilert som ändå gjort 50-60 matcher i SHL för några år sedan och verkar ha gjort två bra allsvenska säsonger om man kollar Eliteprospects. Att han hade -15 i Asplöven säsongen 12/13 förvånar mig inte eftersom laget släppte in flest mål i hela serien tillsammans med Karlskrona som då var överlägset sist det året. Jag håller tummarna för att Nordlund blir så bra som vi hoppades Sam skulle vara.
Var inte jätte sugen på verken Deilert eller Nils när vi tog klivet upp, hade hellre haft en duktig defensiv back.

Deilert tror jag knappast gått till SHL om det inte vore för att vi "tog tillbaka honom".

Vi lär märka om han håller måttet, men visst har även jag sätt att han utvecklats något under sin tid hos Kenttä och Bofors.

Edit: Lite OT att sitta här och skriva om Deilert i Nordlund tråden märkte jag, sorry mod.
Spela fult
Manijock

Inlägg av Manijock »

Trodde vi värvat Saku Koivu när jag såg intervjun på hemsidan. Snuskigt lik på bilden! Men vafan finne som finne...
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Manijock skrev:Trodde vi värvat Saku Koivu när jag såg intervjun på hemsidan. Snuskigt lik på bilden! Men vafan finne som finne...
Jadu, är han lika stor på isen som Koivu-bröderna kommer det bli en rolig vinter :lol:
Skriv svar