Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
kaminor
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Kan kanske vara som så att Fuleå var villiga att även fortsättningsvis betala en betydligt större del av Trunkens lön än vad Lyxand var villiga att betala av Jakobs lön. Vilket då innebar att Trunken blev otroligt mycket billigare än Jakobs. Lyxand skickar väl hellre Jakobs till Allsvenskan än till en bottenkonkurrent i SHL, medan Fuleå inte anser sig bli inblandade i bottenstriden i alla fall.
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Challe har helt klart,liksom alla anställda i DIF hockey, ett ansvar att sälja biljetter och säsongskort varje gång dom får utrymme i media. Sedan kan man diskutera hur detta görs på bästa sätt...
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Men folk kan väl inte på allvar mena att Challe, som sportchef och DIF-legend som han faktiskt är, inte skulle ha rollen som ett ansikte utåt för DIF? Även om det inte skulle vara så, så blir det så naturligt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Järlan

Inlägg av Järlan »

Kan inte alla ni här som är så fruktansvärt besviken på vårat lag och hur det värvas, och om hur dryg challe är om hur dåliga vi kommer vara om hur kass alla spelare är starta en ny tråd
Som heter hockey experterna! Lr gnällspikarna lr grinungarna

Kämpa DIF!!!
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Christian Berglund har fortfarande ingen ny klubb. Skulle gärna se honom hos oss. Jobbig och svinig på isen. Han och en center!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:Det stora, stora frågetecknet för mig som för alla andra ju Trunkhno, och varför han valdes framför hjälten och kvalets stora clutch player Jens Jakobs.

Om det är den "kvalitetsnivån" man ändå sökte på den forwardsplatsen undrar jag varför Jakobs och även Johner valdes bort. Vad kan Slava som de andra två - dessutom initierade i kollektivet - inte klarar av?

Det måste helt enkelt vara en ekonomisk fråga rakt av, att Jakobs gned händerna för ivrigt. Möjligen Johner också. Gällande Dustin var det iofs nåt tjafs med Zabel om konspiratörerna talar sanning - det är isåfall en stor faktor. Känns spontant som att Jakobs annars var den som krävde mer cash.

Tror det enkla svaret är att Johner och Jakobs helt enkelt var dyrare än Ryssen.
skinza

Inlägg av skinza »

Kan folk snälla tagga ner lite!
Jag håller med om att truppen ser tunn ut nu, men 1. den är inte klar. 2. ge laget en chans innan ni dömer!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

En sak som slog mig är att vi har fruktansvärt få högerskyttar i laget, en back (Deilert) och enbart Guter & Heinerö som kan fungera som tänkbara PP-spelare. Står att Rundqvist är högerskytt på sidan här men det stämmer väl inte...?

Känns nästan som förutom att den sista forwarden som kommer in måste vara en gudabenådad spelare så måste han även vara rightare, och egentligen helst samma sak med den sista backen. Det limiterar ju valmöjligheterna än mer. Ante, where art thou? Pretty please kom hem.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

skinza skrev:Kan folk snälla tagga ner lite!
Jag håller med om att truppen ser tunn ut nu, men 1. den är inte klar. 2. ge laget en chans innan ni dömer!
Det här ge laget en chans-tjafset börjar bli så slitet att det knappt går att torka sig i stjärten med. Tala om för mig vem som uttryckligen sagt "jag tänker inte ens ge laget chansen"?

Att ge laget en chans och att ifrågasätta dess status är två helt olika saker - det har inte med varandra att göra. Varför kommer inte samma argument glidande när en spelare på förhand tokhyllas?

"Kom igen, varför så positiva? Ge laget en chans att vara värdelösa innan ni hyllar, truppen är inte klar än!"

Låter ovanstående verkligen friskt? Passar det diskussionen? Nej. Således är att på förhand ifrågasätta och att döma två helt olika saker.

Och dessutom, vad fan ska tråden vara till för annars? "Åh vi är i SHL så jävla kul grabbar Ryssen vinner mål ligan!"?

Jag hade förstått om någon hade gått överstyr och spytt galla, kallat Challe för hora och krossat Alberget 4A-öl i pannan på sig själv. Men allt som skrivs hittills är ju helt sunda funderingar!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
supreme

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av supreme »

kaminor skrev:Kan kanske vara som så att Fuleå var villiga att även fortsättningsvis betala en betydligt större del av Trunkens lön än vad Lyxand var villiga att betala av Jakobs lön. Vilket då innebar att Trunken blev otroligt mycket billigare än Jakobs. Lyxand skickar väl hellre Jakobs till Allsvenskan än till en bottenkonkurrent i SHL, medan Fuleå inte anser sig bli inblandade i bottenstriden i alla fall.
Jag tror detta ligger väldigt nära sanningen. Challe såg en chans att få rabatt och tog den.
Användarvisningsbild
bbjs

Inlägg av bbjs »

Enda rimliga (?) förklaringen till lagbygge vs budget så här långt är väl att vi typ
köper loss Ante å Jessiman från KHL för att ha SHL:s dyraste (?) 1:a lina.

Tror inte ett dugg på Challes snack i intervjun, han har alltid typ fem rävar bakom örat
och finns inte att han skulle släppt Jakobs utan en plan med ngn annan än Trucken...
Yeah, I’m cocky and I am arrogant. But that doesn’t mean I’m not a nice person.
- Jeremy Roenick -
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

mb81 skrev:Christian Berglund har fortfarande ingen ny klubb. Skulle gärna se honom hos oss. Jobbig och svinig på isen. Han och en center!
Eh varför värva in någon avdankad Färjestad-ikon, och tidigare har Prestberg nämnts, vässa er för helvete..

Det är väl bara att hugga valfritt svin från AHL med duktiga nävar om det är de vi vill ha in.
Senast redigerad av diftobbe89 den 2014-05-29 01:44:22, redigerad totalt 1 gånger.
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

diftobbe89 skrev:
mb81 skrev:Christian Berglund har fortfarande ingen ny klubb. Skulle gärna se honom hos oss. Jobbig och svinig på isen. Han och en center!
Eh varför värva in någon avdankad Färjestad-ikon, och tidigare har Prestberg nämnts, vässa er för helvete..

Det är väl bara att hugga valfritt svin från AHL med duktiga nävar om det är de vi vill ha in.
Har iofs också problem med att han är så förknippad med fbk men inte fan är han en ikon där? Då måste man spela bra mycket längre. Han är bra mycket mer än en slagskämpe. Han producerar rätt bra med poäng också. Hade en helt ok andra halva efter haft svårt att komma igång efter skada.
Vill inte ha in honom som enda men om vi värvar en bra center tycker jag det är en bra idé. Prestberg spelar han ens? Han vill jag såklart inte ha in.
Men vilka realistiska värvningar finns?
Användarvisningsbild
John Terry
Djurgården Hockey

Inlägg av John Terry »

Jens Jakobs och Johner före Slava? Antagligen för att man tror att Slava mer är en elitseriespelare. Både Johner och Jakobs är egentligen för långsamma i sin leverans på isen vilket säkerligen är varför de ej lyckats/fått chansen i elitserien heller. Slava som förvisso bara gjort 6 poäng i elitserien är av allt att döma mer mångsidig och har ett bättre fysiskt spel i sig. Tittade de på prislapparna så kanske beslutet blev enkelt till slut?

Att Challe kan agera bättre utåt för Djurgården är givet, ni som inte tycker det låter er luras helt enkelt.

Att folk inte får kritisera lagbygget och att det är för oprövat tycker jag också är fånigt. Lagets just nu samlade elitserieerfarenhet är 1584 matcher. Kikar man på övriga lag just nu så ser det ut så här:

SORTERAT PÅ ANTAL SHL-matcher
Luleå 5117 (230/851/1589) 7787
Linköping 4345 (324/1621/1513) 7803
HV71 3990 (1728/1049/851) 7618
Modo 3473 (969/763/417) 5622
Skellefteå 3450 (233/436/1682) 5801
Färjestad 2963 (468/1677/911) 6019
Frölunda 2885 (595/645/1421) 5546
Brynäs 2831 (35/812/1191) 4869
Växjö 2567 (569/1858/1296) 6290
Örebro 2014 (553/2324/3029) 7920
Leksand 1981 (235/1920/2756) 6892
Djurgården 1584 (418/1415/2358) 5775

Siffrorna inom parentes är matcher i tre olika klasser (den här bedömningen är såklart min egen), först handlar det om landskamper i VM/OS och NHL- och KHL-matcher. Andra siffran handlar om övriga högstaligor såsom NLA, DEL, SM-liiga osv. Sista siffran är andraligor såsom Allsvenskan. Den sista fetstilta siffran är alltså antalet seniormatcher.l

Dock så frågan om högre erfarenhet NHL ner till andra högstaligamatcher så kan vi faktiskt hävda oss hyfsat gentemot övriga lag. Kikar man dessutom på Skellefteå så ser dom ju inte så skräckinjagande ut tex. Men då ska egentligen komma ihåg två faktorer, de har tappat erfarna spelare som Joakim Lindström, Joakim Ericsson och Johan Alm som samtliga drog antalet matcher en hel del för den där truppen en hel del. Men dock fått tillbaka Mikko Lehtonen. Örebros erfarenhet på pappret är till exempel ganska stort utanför SHL.

Dit jag vill komma är till slut handlar väldigt mycket om ledarskap och organisation. Där tror jag på ledarna som Djurgården har faktiskt. Jag tycker Slava är lite spännande. Jag tror Sörensen kan bli, med lite flyt, en spelare som gör 35+ poäng.
skinza

Inlägg av skinza »

DIF_Soldier skrev:
skinza skrev:Kan folk snälla tagga ner lite!
Det här ge laget en chans-tjafset börjar bli så slitet att det knappt går att torka sig i stjärten med. Tala om för mig vem som uttryckligen sagt "jag tänker inte ens ge laget chansen"?

Att ge laget en chans och att ifrågasätta dess status är två helt olika saker - det har inte med varandra att göra. Varför kommer inte samma argument glidande när en spelare på förhand tokhyllas?

"Kom igen, varför så positiva? Ge laget en chans att vara värdelösa innan ni hyllar, truppen är inte klar än!"

Låter ovanstående verkligen friskt? Passar det diskussionen? Nej. Således är att på förhand ifrågasätta och att döma två helt olika saker.

Och dessutom, vad fan ska tråden vara till för annars? "Åh vi är i SHL så jävla kul grabbar Ryssen vinner mål ligan!"?

Jag hade förstått om någon hade gått överstyr och spytt galla, kallat Challe för hora och krossat Alberget 4A-öl i pannan på sig själv. Men allt som skrivs hittills är ju helt sunda funderingar!
Att totalsåga nya spelare och att säga att vi garanterat kommer komma sist är synonymt med att inte ge laget en chans. Många här på forumet har på förhand dömt ut många av spelarna såväl som laget på förhand.

I mina ögon ska en silly-tråd handla om rykten och potentiella nyförvärv samt hur laget byggs. Vill man totalkritisera en spelare gång på gång på gång kan man göra det i den spelarens egna tråd.

Jag har min åsikt och du har din åsikt, vilket är helt fine för mig.
Låst