Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Intervjun med Challe ökar snarare paniken än lugnar den. Först och främst; tack för intervjun. Men Challe har alltså inte bestämt vad det är som kan komma in? Det kan bli en center, det kan bli en ytterforward, det kan bli.. ingenting? Jag tycker osäkerheten lyser i Challes ögon, det är nånting galet här. Vi har inte en budget på 28 miljoner, inte en jävla chans. Max 20.
Centerbesättningen kan alltså vara klar? Det skulle bli den svagaste centerbesättningen i mannaminne på högsta nivå i Sverige. Ett enormt ok vilar på unga spelare som Sörensen och Ljungh.
Herregud.
Centerbesättningen kan alltså vara klar? Det skulle bli den svagaste centerbesättningen i mannaminne på högsta nivå i Sverige. Ett enormt ok vilar på unga spelare som Sörensen och Ljungh.
Herregud.
Kan det vara så att det i spelarbudgeten ingår bonusar som betalades ut till spelare för avancemang till SHL? Just nu är vi nog runt 20 mille...
Sen kan det ju vara så att han vill lämna ett par miljoner till potentiella värvningar i vinter beroende på hur laget går
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
För att han inte orkar göra färdigt jobbet? Nej.. tar vi inte in en förstacenter så finns inga pengar kvar, det kan jag lova.Andspe skrev:Sen kan det ju vara så att han vill lämna ett par miljoner till potentiella värvningar i vinter beroende på hur laget går
- Jim Morrison
Spontant, för många spelare som i sin första SHL-säsong kommer/måste ta klivet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Börjar kännas som att jag inte var helt fel ute när jag skämtsamt påstod att vår budget skulle ligga på samma nivå som de allsvenska toppklubbarna....
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
För egen del känns det djävligt skönt med många som har potential för att kliva fram. Bättre än att värva dyra stjärnor som går sönder. Minns ingen Linkan och Jimmie året vi åkte ur? Det blev aldrig harmoni i laget då dessa herrar, som var tänkta i bärande roller, hela tiden kom och gick från sjukstugan.
Med nuvarande trupp kan våra tre tränare bygga ett välfungerande lag där alla delar kan bytas ut mot nya delar vid skador. Jag ser fram emot många trevliga överraskningar i höst!
Med nuvarande trupp kan våra tre tränare bygga ett välfungerande lag där alla delar kan bytas ut mot nya delar vid skador. Jag ser fram emot många trevliga överraskningar i höst!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
minalman skrev:För egen del känns det djävligt skönt med många som har potential för att kliva fram. Bättre än att värva dyra stjärnor som går sönder. Minns ingen Linkan och Jimmie året vi åkte ur? Det blev aldrig harmoni i laget då dessa herrar, som var tänkta i bärande roller, hela tiden kom och gick från sjukstugan.
Linkan spela ju inte ens hos oss när vi åkte ur! Menar du Hornilson? Elr syfta du på fel säsong? Men jag håller med dig! Hellre utvecklingsbara spelare än trötta rutinerade!
Visst kan varenda spelare ta steget.
Haken är ju bara den att samtliga våra spelare i princip måste göra just detta inför kommande säsong.
Och ja vi har antagligen den mest lovande backsidan på mycket länge, men dessa lovande spelare behöver också lugn och trygghet och jag har jävligt svårt att se en fladdrig finne, Holm, Deilert eller Högström stå för detta.
Kommer det inte in en 1a center blir jag lätt mörkrädd.
Detta måste bara in annars sätter man enorma krav på Ljungh och Runken.
Haken är ju bara den att samtliga våra spelare i princip måste göra just detta inför kommande säsong.
Och ja vi har antagligen den mest lovande backsidan på mycket länge, men dessa lovande spelare behöver också lugn och trygghet och jag har jävligt svårt att se en fladdrig finne, Holm, Deilert eller Högström stå för detta.
Kommer det inte in en 1a center blir jag lätt mörkrädd.
Detta måste bara in annars sätter man enorma krav på Ljungh och Runken.
Äh. Tror ni överskattar SHL något enormt.
Det här går vägen..
SM-GULD!!
Det här går vägen..
SM-GULD!!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Vi måste ha in en första center, jag tror Sörenssen och Trukhno/Alvarez kan göra ett bra jobb som forwards i första kedjan, framför allt Sörenssen. Men vi behöver en 1:a center av klass för att detta bygge ska ha någon som helst chans. Det gäller att ha is i magen och få in en riktigt bra spelare där, hellre att DIF väntar och ser vad som blir tillgängligt än att de tar in någon nu.
Sen behöver vi en bra defensiv back, vi har en del tvåvägsbackar och en hel del offensiva backar. Men jag vill ha någon riktig tung pjäs där bak som kan hålla rent framför Tellan och spela typ 20-25 minuter per match.
Nästa säsong kan gå på två sätt som det känns just nu, om rätt spelare i laget tar rätt steg i utvecklingen och blommar ut tror jag vi kan nå slutspel och kanske en eventuell semifinal. Final eller guld känns orimligt då vi saknar spetsen och bredden till det, alternativ så tar inte spelarna nästa steg och då kommer vi få kriga arslet av oss och hoppas på storverk av Tellan för att hålla oss kvar.
Det som gör mig mest orolig är att skillnaden mellan toppen i AS och botten i SHL inte är så stor som den en gång var, kollar man de senaste kvalserierna har de åkt ut en hel del lag från SHL. Även om kvalserien inte är kvar kan det bli tungt för DIF om vi tidigt hamnar i botten av tabellen och får möta ett råtaggat allsvenskt lag som kan mäta sig med oss.
Men som sagt, det är mycket om och men just nu, vi får vänta och se vad vi får in. Det kan bli en riktigt rolig säsong eller så blir det en jobbig säsong för DIF. Men vi supportrar kan iaf göra vår del och fortsätta visa Hockeysverige vilka som är kungar på läktaren.
Sen behöver vi en bra defensiv back, vi har en del tvåvägsbackar och en hel del offensiva backar. Men jag vill ha någon riktig tung pjäs där bak som kan hålla rent framför Tellan och spela typ 20-25 minuter per match.
Nästa säsong kan gå på två sätt som det känns just nu, om rätt spelare i laget tar rätt steg i utvecklingen och blommar ut tror jag vi kan nå slutspel och kanske en eventuell semifinal. Final eller guld känns orimligt då vi saknar spetsen och bredden till det, alternativ så tar inte spelarna nästa steg och då kommer vi få kriga arslet av oss och hoppas på storverk av Tellan för att hålla oss kvar.
Det som gör mig mest orolig är att skillnaden mellan toppen i AS och botten i SHL inte är så stor som den en gång var, kollar man de senaste kvalserierna har de åkt ut en hel del lag från SHL. Även om kvalserien inte är kvar kan det bli tungt för DIF om vi tidigt hamnar i botten av tabellen och får möta ett råtaggat allsvenskt lag som kan mäta sig med oss.
Men som sagt, det är mycket om och men just nu, vi får vänta och se vad vi får in. Det kan bli en riktigt rolig säsong eller så blir det en jobbig säsong för DIF. Men vi supportrar kan iaf göra vår del och fortsätta visa Hockeysverige vilka som är kungar på läktaren.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Ja, fel av mig. Tänkte på förrförra året i HA. Och Jimmie och Tjärnqvist året före. Och Ragge året innan. Stjärnor som går sönder är ett öde värre än gnaget.bastis7 skrev:minalman skrev:För egen del känns det djävligt skönt med många som har potential för att kliva fram. Bättre än att värva dyra stjärnor som går sönder. Minns ingen Linkan och Jimmie året vi åkte ur? Det blev aldrig harmoni i laget då dessa herrar, som var tänkta i bärande roller, hela tiden kom och gick från sjukstugan.
Linkan spela ju inte ens hos oss när vi åkte ur! Menar du Hornilson? Elr syfta du på fel säsong? Men jag håller med dig! Hellre utvecklingsbara spelare än trötta rutinerade!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skönt då att vi kommer ha ett lag helt utan stjärnor, så finns det ingen risk att vi har nån på skadelistanminalman skrev:Ja, fel av mig. Tänkte på förrförra året i HA. Och Jimmie och Tjärnqvist året före. Och Ragge året innan. Stjärnor som går sönder är ett öde värre än gnaget.bastis7 skrev:minalman skrev:För egen del känns det djävligt skönt med många som har potential för att kliva fram. Bättre än att värva dyra stjärnor som går sönder. Minns ingen Linkan och Jimmie året vi åkte ur? Det blev aldrig harmoni i laget då dessa herrar, som var tänkta i bärande roller, hela tiden kom och gick från sjukstugan.

Skämt åsido så tror jag att man kommer långt med ett starkt kollektiv, vilket vi visade förra året. Med rätt 2-3 spelare in (en defensiv back med ledaregenskaper som kan vara lite "pappa" åt våra unga backar + en forward/center som kan leda en förstakedja) så tror jag att vi kan överraska!
Vilka "spetsspelare" vi än tar in på de sista positionerna så kommer man garanterat bli besviken då vi inte har ekonomin för spetsspelare.
Ja, det skulle väl vara spetsspelare från Allsvenskan då. Som vanligt.
Ja, det skulle väl vara spetsspelare från Allsvenskan då. Som vanligt.
- DIF_Soldier
Det stora, stora frågetecknet för mig som för alla andra ju Trunkhno, och varför han valdes framför hjälten och kvalets stora clutch player Jens Jakobs.
Om det är den "kvalitetsnivån" man ändå sökte på den forwardsplatsen undrar jag varför Jakobs och även Johner valdes bort. Vad kan Slava som de andra två - dessutom initierade i kollektivet - inte klarar av?
Det måste helt enkelt vara en ekonomisk fråga rakt av, att Jakobs gned händerna för ivrigt. Möjligen Johner också. Gällande Dustin var det iofs nåt tjafs med Zabel om konspiratörerna talar sanning - det är isåfall en stor faktor. Känns spontant som att Jakobs annars var den som krävde mer cash.
Om det är den "kvalitetsnivån" man ändå sökte på den forwardsplatsen undrar jag varför Jakobs och även Johner valdes bort. Vad kan Slava som de andra två - dessutom initierade i kollektivet - inte klarar av?
Det måste helt enkelt vara en ekonomisk fråga rakt av, att Jakobs gned händerna för ivrigt. Möjligen Johner också. Gällande Dustin var det iofs nåt tjafs med Zabel om konspiratörerna talar sanning - det är isåfall en stor faktor. Känns spontant som att Jakobs annars var den som krävde mer cash.
Säg den glädje som varar