Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Jim Morrison »

BigJ skrev:
Debacle skrev:
ciirree skrev:
Debacle skrev:Tack Challe för att du inte horar i media. Vad han än har på G så blir gynnas det inte på något sätt att "outa" det. Jag spyr på er som säger att en legend i vår klubb samt en man som är en av huvudorsakerna att vi gick upp kan dra åt helvete.

Är ni alla så helt bakom flötet så ni inte kan förstå att hade vi haft råd att värva Crosby eller Malkin så hade vi gjort det? Ni tror på riktigt inte att Challe utnyttjar det lilla skramlet vi har? Den enda kritiken som faktisk är saklig och något genomtänkt är när man sågar valet av spelare till förmån av någon annan för SAMMA peng.
Vi säger inte att spelare som Malkin eller Crosby ska in heller.

Men klart man blir besviken när vi har värvat typ 45 st 3-4 kedjespelare.
Istället för att värva 25 av dem kunde vi ha tagit in NÅN som ska spela i förstakedjan.
Du verkar inte förstå varför vi är sura?

Vad han än har på G? Om du läser artikeln igen så känns det väldigt mycket som att han inte har ett skit.
Hittils i Sillyn så är han så grovt underkänd så det finns inte.
"Han talar genom media till oss" - då ska man inte ha den attityden, vi flesta är trötta på den.

Sen om vi pratar pengar. Han gick ut i media och pratade om en budget om 28 mille. Den enda förklaringen till att det inte finns nåt att hämta där är att han sitter och håller på några för att sedan (den nya sportchefen) ska använda i slutspurten av serien, ja eller kvalet.
Så ja, vi skulle säkert haft råd med minst 2 stjärnspelare.
Jag litar på att Challes hockeykunnande är fan så mycket bättre än alla internetkrigare här inne. Folk har sågat värvningen av Slava. Challe sköter inte sin scouting på eliteprospects till folks stora besvikelse, han har sett en del och tror själv helt på att detta är en spelare som kommer hålla. Jag är säker på att vi aldrig någon kunna fått en eliteprospectsstjärna som dunkat in massa pinnar i Finland för någonstans ens i närheten av samma pengar.

Har Challe själv gått ut och sagt "Jag talar till supportrarna via Aftonbladet"? Jag tycker att det verkar rätt tydligt att Challe inte går ut med ett smack till någon utanför organisationen. Denna artikel är väll rätt självklart inte något Challe ringt upp bladet själv och sagt utan snarare någon rutten journalist som överraskat honom?

Nu är jag fortfarande rätt säker på att minst två stora namn kommer landa till, och tror inte för en sekund att den totala säsongskortssiffran blir sämre för att Challe inte horar i media. "vi är inte klara än" påvisar rätt tydligt att vi just inte är "klara än"

Rätt bra att du underkänner honom med Youtube och Eliteprospects som grund. Tycker det är helt absurt att underkänna någon innan det spelats en enda fight.
Tack :D , utmärkt skrivet! Tragiskt med alla sura individer härinne som häver ur sig en massa dumheter riktade mot framförallt Challe, samtliga verkar tro att de är födda till sportchefer och hade gjort Challes jobb så mycket bättre... Challe är som du säger en legend och har, naturligtvis tillsammans med tränarna och hela DIFs organisation, gjort ett kanonjobb som lyckades ta oss tillbaka redan andra försöket.
Nä, men tror samtliga hade haft en bättre attityd mot fansen eftersom samtliga av oss varit på denna sida. Och inte bara en trevlighet mot fans han råkar springa in i på stan. Legender måste också kunna kritiseras och inte bara hyllas blint.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Ishockeyföreningar har det lätt för sig. Anställ en legend bara så går man fri för kritik. Gör något bra tidigare år så slipper man kritik.

Vill bara tillägga att jag är nog mindre kritisk mot lagbygget än många andra. Lagbyggen bör självklart inte utvärderas innan säsongen är slut. Däremot kan man ju ha åsikter och titta på vad spelare har åstadkommit tidigare. Vad ska vi annars ha ett forum till?

Bryr mig inte heller speciellt mycket om Challes beteende även om jag tycker att DIF borde använda media bättre till att bygga hype kring laget och föreningen. Vi har inga pengar till marknadsföring och bör därför använda media maxiamlt för exponering.
Född till sportchef.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Jim Morrison skrev:
BigJ skrev:
Debacle skrev:
ciirree skrev:
Debacle skrev:Tack Challe för att du inte horar i media. Vad han än har på G så blir gynnas det inte på något sätt att "outa" det. Jag spyr på er som säger att en legend i vår klubb samt en man som är en av huvudorsakerna att vi gick upp kan dra åt helvete.

Är ni alla så helt bakom flötet så ni inte kan förstå att hade vi haft råd att värva Crosby eller Malkin så hade vi gjort det? Ni tror på riktigt inte att Challe utnyttjar det lilla skramlet vi har? Den enda kritiken som faktisk är saklig och något genomtänkt är när man sågar valet av spelare till förmån av någon annan för SAMMA peng.
Vi säger inte att spelare som Malkin eller Crosby ska in heller.

Men klart man blir besviken när vi har värvat typ 45 st 3-4 kedjespelare.
Istället för att värva 25 av dem kunde vi ha tagit in NÅN som ska spela i förstakedjan.
Du verkar inte förstå varför vi är sura?

Vad han än har på G? Om du läser artikeln igen så känns det väldigt mycket som att han inte har ett skit.
Hittils i Sillyn så är han så grovt underkänd så det finns inte.
"Han talar genom media till oss" - då ska man inte ha den attityden, vi flesta är trötta på den.

Sen om vi pratar pengar. Han gick ut i media och pratade om en budget om 28 mille. Den enda förklaringen till att det inte finns nåt att hämta där är att han sitter och håller på några för att sedan (den nya sportchefen) ska använda i slutspurten av serien, ja eller kvalet.
Så ja, vi skulle säkert haft råd med minst 2 stjärnspelare.
Jag litar på att Challes hockeykunnande är fan så mycket bättre än alla internetkrigare här inne. Folk har sågat värvningen av Slava. Challe sköter inte sin scouting på eliteprospects till folks stora besvikelse, han har sett en del och tror själv helt på att detta är en spelare som kommer hålla. Jag är säker på att vi aldrig någon kunna fått en eliteprospectsstjärna som dunkat in massa pinnar i Finland för någonstans ens i närheten av samma pengar.

Har Challe själv gått ut och sagt "Jag talar till supportrarna via Aftonbladet"? Jag tycker att det verkar rätt tydligt att Challe inte går ut med ett smack till någon utanför organisationen. Denna artikel är väll rätt självklart inte något Challe ringt upp bladet själv och sagt utan snarare någon rutten journalist som överraskat honom?

Nu är jag fortfarande rätt säker på att minst två stora namn kommer landa till, och tror inte för en sekund att den totala säsongskortssiffran blir sämre för att Challe inte horar i media. "vi är inte klara än" påvisar rätt tydligt att vi just inte är "klara än"

Rätt bra att du underkänner honom med Youtube och Eliteprospects som grund. Tycker det är helt absurt att underkänna någon innan det spelats en enda fight.
Tack :D , utmärkt skrivet! Tragiskt med alla sura individer härinne som häver ur sig en massa dumheter riktade mot framförallt Challe, samtliga verkar tro att de är födda till sportchefer och hade gjort Challes jobb så mycket bättre... Challe är som du säger en legend och har, naturligtvis tillsammans med tränarna och hela DIFs organisation, gjort ett kanonjobb som lyckades ta oss tillbaka redan andra försöket.
Nä, men tror samtliga hade haft en bättre attityd mot fansen eftersom samtliga av oss varit på denna sida. Och inte bara en trevlighet mot fans han råkar springa in i på stan. Legender måste också kunna kritiseras och inte bara hyllas blint.
Fri från kritik ska ingen vara.. Men att i detta skede skriva att en legend, men i detta fall vår sportchef, ska dra åt helvete är på en kompetensnivå jämfört med ett dagis.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vad svamlar du egentligen om? :shock:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Debacle skrev: Fri från kritik ska ingen vara.. Men att i detta skede skriva att en legend, men i detta fall vår sportchef, ska dra åt helvete är på en kompetensnivå jämfört med ett dagis.
Så vår sportchef får vara dryg men inte vi? Lustigt också hur du väljer att fokusera på en grej som skrevs men ignorerar den andra fullständigt befogade kritiken. Just för att han är en legend.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Håller med Android på alla punkter, med en enkel reflektion så kan man tänka sig tusentals saker Challe kunde ha sagt för att skapa hype/intresse över lagbygget som faktiskt är ganska intressant så här långt i mina ögon.

Snacket om att spelarna själva bestämmer om dom platsar och så vidare, känns mer lämplig som intern jargong.

Sen saknar vi som sagt något ytterligare större namn bland utespelarna med bevisad poängkapacitet och därmed betydligt högre prislapp än de vi har byggt upp stommen med, är ju också något som enkelt kan vändas till något positivt som ökar intresset.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Debacle

Inlägg av Debacle »

Jim Morrison skrev:
Debacle skrev: Fri från kritik ska ingen vara.. Men att i detta skede skriva att en legend, men i detta fall vår sportchef, ska dra åt helvete är på en kompetensnivå jämfört med ett dagis.
Så vår sportchef får vara dryg men inte vi? Lustigt också hur du väljer att fokusera på en grej som skrevs men ignorerar den andra fullständigt befogade kritiken. Just för att han är en legend.
Vår sportchef får hemskt gärna vara dryg mot Aftonbladet om han anser att det gynnar oss i längden.

Vilken fullt befogad kritik duckar jag, hänvisa mig gärna till den så svarar jag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Debacle skrev:
Jim Morrison skrev:
Vår sportchef får hemskt gärna vara dryg mot Aftonbladet om han anser att det gynnar oss i längden.

Vilken fullt befogad kritik duckar jag?
Att Challe har en direkt olämplig attityd när det är det enda fönster han verkar vilja kommunicera med oss genom. Om dialogen hade varit lite mer öppen hade vi kanske inte förväntat oss "Crosby eller Malkin" som du så förvånande uttrycker dig. Jag vill ha en sportchef som behandlar oss med respekt. Slumpa inte ihop oss med stormedia och sluta behandla oss som idioter. Journalisten citerar till och med ett fan på Twitter men Challe verkar inte ta nån notis.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Debacle skrev:
Jim Morrison skrev:

Vilken fullt befogad kritik duckar jag, hänvisa mig gärna till den så svarar jag.
Men hur kan det gynna DIF som förening när fans (dvs betalande kunder) enkom får intetsägande dryga "Goddag yxskaft"-svar? Handlar inte om att man måste berätta exakt vad som är på gång.

Har du lyssnat eller läst en intervju med Malmös Patrik Sylvegård? Där kan vi snacka om transparens och en schysst jargong & sympatisk attityd som garanterat gör folk mer välvilligt inställda till Malmö Redhawks som hockeyklubb.

Begriper inte alls hur man kan försvara Challes förhållningssätt till medier. Det är undermåligt på så många nivåer så det blir pinsamt.
Debacle

Inlägg av Debacle »

Jim Morrison skrev:
Att Challe har en direkt olämplig attityd när det är det enda fönster han verkar vilja kommunicera med oss genom. Om dialogen hade varit lite mer öppen hade vi kanske inte förväntat oss "Crosby eller Malkin" som du så förvånande uttrycker dig. Jag vill ha en sportchef som behandlar oss med respekt. Slumpa inte ihop oss med stormedia och sluta behandla oss som idioter. Journalisten citerar till och med ett fan på Twitter men Challe verkar inte ta nån notis.
Challe är sportchef, hans primära uppgift att att göra sitt bästa för att forma laget till så bra som möjligt. Det är PR/marknadsansvarig som ska, om det behövs, skapa ett forum där en dialog skall hållas likt ett medlemsmöte eller dylikt. Men faktum kvarstår det är 3½ månad kvar till serien börjar..

Tycker det låter sjukt att du känner dig behandlad som en idiot av Challe efter hans uttalande i Aftonbladet..

Det har tidigare sagts här flera gånger att träffar Challe en supporter som har frågeställningar så är han alltid trevlig och svarar oftast för mycket på en del frågor. Så det där med twitter är risigt exempel.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Tänkte skriva ihop mina egna tankar om Djurgårdens lagbygge hittills.

Enda sedan den sköna måndagen i April har det i mina ögon, inte varit mycket positivt som kretsat kring Djurgården hockey. Det började tidigt, vi värvade en spelare som heter Erik Nyström, en första värvning som troligen var klar redan innan det var klart att vi gått upp.

På långfredagen var det dags för nästa värvningskarusell, då värvades Robin Alvarez, David Rundqvist, Alexander Deilert och Mantas Armalis. Dessa spelare har tillsammans spelat 61(!) SHL-matcher. Vid denna tidpunkten tänkte jag, OJ.. Jaha.. Vad är det här? Armalis känns på förhand som en intressant värvning, han var bra i Allsvenskan. Deilert kändes som en onödig värvning med tanke på att Nils redan var inspelad i organisationen och verkade trivas bra. När det gäller Robin Alvarez så var jag nöjd med värvningen fram till det att jag fick reda på att det var en spelare för någon av våra två förstakedjor, då började varningsklockorna ringa.

Mina farhågor bekräftades den 5:e Maj när Djurgården började förlänga kontrakt med flera spelare från förra säsongen. Här är mina tankar värvning för värvning:

Joakim Eriksson Direkt efter vårt avancemang ville jag behålla Jocke som en fjärdecenter, en spelare som tar stort ansvar, får starta 50% av gångerna i egen zon för att vinna puck. En defensiv roll som dödar utvisningar och spelar sina 10-12 minuter per match.
Philip Holm Här var väl det enda förlängningen jag var riktigt nöjd med. Philip har varit grym under de två allsvenska säsongerna. När Holm varit på isen har DIF gjort 56 mål och bara släppt in 27, DIF gör alltså nätan 68% av målen när man spelar Holm.
Steve Saviano Jag är neutral till denna förlängning, Saviano hade kunnat fylla en bra roll i fjärdekedjan tillsammans med Jocke Eriksson med tanke på hans fina skridskoåkning men nu ser det ut att bli en för stor roll för Steve.
Markus Ljungh Markus är en framtidsspelare, jag tror på honom men frågan är, var ska han spela? Är detta får andracenter för SHL 2014/2015 så ser det mörkt ut.
Henrik Eriksson Riktigt dålig förlängning. Hank älskar DIF och det är få spelare som "kämpar" så för skölden som honom men det räcker inte. Är det tänkt att man ska ha en "brunkarkedja" med Honken, Ahlén och Hank kommer vi inte ha mycket att komma med i SHL.
Michael Holmqvist En spelare som tillsammans med Jocke Eriksson gjort 65% av hela lagets SHL-matcher. Kan vara nyttig i vissa spelformer men jag hade inte förlängt med Honken.
Alexander Falk Förstår mig absolut inte på denna förlängning, Falk hängde inte med i Allsvenskan och det finns ingenting som säger att han kommer hänga med i SHL.

Innan vi började värva spelare ville jag formera vårt SHL-lag enligt följande uppställning:

NY - NY - NY
Sörensen - NY - NY
Guter - Ljungh - Johner
Saviano - Jocke E - Heinerö/Junior

NY - NY
Högström - NY
Holm - Nils Andersson
Norell
Junior

Tellqvist
Armalis

DIF behövde en helt ny förstakedja med en ledande center som presterat på hög nivå tidigare, en Andreas Engqvist. Då hade man kanske t.om. kunnat använda spelare som Guter och Johner högre upp i hierarkin. Istället sitter vi i dagsläget med följande lag:

Trukhno - NY - Sörensen
Alvarez - Ljungh - Guter
Saviano - Jocke E - Rundqvist
Henrik E - Honken - Ahlén
Nyström

Nordlund - NY
Holm - Högström
Deilert - Norell
Falk
Junior

Tellqvist
Armalis

Jag förutsätter att det är en förstacenter som ska in, men är detta ett lag för SHL? Svar nej. Challe går ut i media och säger "kan Leksand kan vi". Vet Challe att Leksand förra året var SHLs sämsta lag spelmässigt? Utan Oscar Alsenfeldt hade Leksand hamnat sist i SHL. Litar vi på att Tellqvist ska göra samma sak?

Spelare för spelare:

Mikael Tellqvist Väntad värvning, kommer inte göra bort sig.
Marcus Högström Bra i HockeyAllsvenskan, kan han prestera lika bra i SHL?
Markus Nordlund Intressant värvning. Hoppas på en fin säsong i DIF.
Robin Norell Mycket lovande spelare, gör nog inte bort sig i ett tredje backpar.
Mikael Ahlén Vad gör han i SHL? För seg för HockeyAllsvenskan och hamnar allt för ofta i defensiv zon. Kämpar som ett djur men kommer inte hänga med i SHL.
Mattias Guter En spelare som skjuter mycket, det gillar jag. Kommer nog göra 10 mål i SHL.
Nicklas Heinerö Bevisade att han kan spela riktigt bra hockey när han är skadefri, gjorde bra ifrån sig när han kom igång i HockeyAllsvenskan. Tveksam i SHL dock, ser gärna en utlåning till en allsvensk klubb.
Mattias Kalin Låna ut Mattias till en allsvensk klubb.
Måns Krüger Låna ut Måns till HockeyAllsvenskan/Division 1.
Erik Nyström Extraforward/Utlåning
Marcus Sörensen Min enda topp-6 spelare i nuvarande trupp. Kommer få dra ett stort lass till hösten.
Vyacheslav Trukhno Enligt Challe en spetsvärvning. Gjorde 6 poäng i Luleå förra säsongen. Fick dock en defensiv roll, kommer spela i någon av våra två förstakedjor. Förväntar mig inga stordåd men en spetsvärvning bör väl göra 15+15, eller hur Challe?

Jag är väldigt orolig inför kommande säsong vi har ett extremt oprövat lag och för att det ska gå vägen måste alla spelare prestera på max. Vi är otroligt tunna på centersidan, enligt mig den viktigaste lagdelen efter målvakten. Backsidan ser tunn ut, kan Högström prestera lika bra på SHL-nivå som i Allsvenskan? Tveksamt. Kommer Deilert växa till en grym powerplayback i SHL? Kan den nya finnen äta många minuter och ta stort ansvar? Väldigt många frågetecken och väldigt få svar. Challe är som vanligt arrogant mot media och ingen information om lagbygget levereras via hemsidan. Varför är allt så hemligt som rör DIF hockey? Tror inte direkt att det gynnar säsongskortsförsäljningen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Debacle skrev:
Jim Morrison skrev:
Challe är sportchef, hans primära uppgift att att göra sitt bästa för att forma laget till så bra som möjligt. Det är PR/marknadsansvarig som ska, om det behövs, skapa ett forum där en dialog skall hållas likt ett medlemsmöte eller dylikt. Men faktum kvarstår det är 3½ månad kvar till serien börjar..

Tycker det låter sjukt att du känner dig behandlad som en idiot av Challe efter hans uttalande i Aftonbladet..

Det har tidigare sagts här flera gånger att träffar Challe en supporter som har frågeställningar så är han alltid trevlig och svarar oftast för mycket på en del frågor. Så det där med twitter är risigt exempel.
Det enda han gör är att idiotstämpla oss fans med hans Goddag Yxskaft-attityd, som daniel formidabelt sätter ord på det. Tycker det är sjukt att du försvarar honom. Tycker du han behandlar dig med respekt? Att han inte bara ser dig som en annan hockeyokunnig? Vi ska betala och vara nöjda, sen kan vi hålla käften. Hur vågar vi ifrågasätta legenden och hockeygeniet Challe Berglund. Jag får hoppas att jag råkar springa in i honom nånstans då så kanske jag blir behandlad med lite värdighet och får förhoppningsvis svar på någon fråga också.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Hemskt vad mycket gråt.

Challe är en skön lirare.

---------------------------

Marcus Högström kommer göra minst 25p.

---------------------------

SM-GULD!!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Jim Morrison skrev:
Debacle skrev:
Jim Morrison skrev:

Det enda han gör är att idiotstämpla oss fans med hans Goddag Yxskaft-attityd, som daniel formidabelt sätter ord på det. Tycker det är sjukt att du försvarar honom. Tycker du han behandlar dig med respekt? Att han inte bara ser dig som en annan hockeyokunnig? Vi ska betala och vara nöjda, sen kan vi hålla käften. Hur vågar vi ifrågasätta legenden och hockeygeniet Challe Berglund. Jag får hoppas att jag råkar springa in i honom nånstans då så kanske jag blir behandlad med lite värdighet och får förhoppningsvis svar på någon fråga också.
Det lär du definitivt få, de få gånger jag har haft korrespondens med honom så har jag fått fantastiskt genomarbetade svar som dessutom framförs på ett jäkligt trevlig sätt.

Det är uppenbart att Challe ser ner på aftonbladet, vilket jag förvisso också gör -- aftonbladet är jordens avskum. Men tyvärr så läser folk tidningen och det är det man måste anpassa sig till, dvs spela med och passa på att hypa laget när man får chansen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Debacle

Inlägg av Debacle »

Jim Morrison skrev:
Debacle skrev:
Jim Morrison skrev:

Men herregud!

Challe har varit dryg mot EN journalist i Aftonbladet. Genom detta så ska han då idiotstämpla oss alla och kalla varenda en hockeyokunnig. Är ni på riktigt?!
Låst