Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Salas »

Kall-El skrev:Är du inte klok, vill du ha in ytterligare en PP-back?

Det signades ju precis en finne som visst skall ha detta som sin specialitet dessutom har vi Högström och Deilert.

Fyra PP-backar låter väl ändå i mesta laget eller?
Haha, nej då, var kanske lite otydlig :lol:

Det jag menar är att Challe gjort fel från första början. Varken finnen, Deilert eller Högström känns som trygga PP-kort, och därför anser jag att vi behöver en annan PP-back. Givetvis dock inte på bekostnad av en ny defensiv bjässe, utan istället till förmån av att typ Deilert inte ska vara aktuell i PP.

För många kockar just nu i vår defensiv. Hade behövts färre, men värre.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
Salas skrev:Vi har i dagsläget sålt ungefär lika många säsongskort som vi hade gjort vid samma tidpunkt ifjol. Finns det något som talar för att fler köper? Känns väl rätt tveksamt. Laget är så fruktansvärt tråkigt, och det är direkt oroande hur dåligt det ser ut. Än sämre blir det när det verkar uppenbart att vi ska ha in en offensiv spelare av klass (inte minst när Truchno uppenbarligen är det i Challes ögon) samt en back av okänd kaliber (med andra ord kan man nog förvänta sig en spelare av ingen märkvärdig SHL-klass).

Ska alltså inte in en PP-back. Deilert och Högström i all ära, men Challe verkar ha glömt att vi spelar i SHL.
Det blir bara mer sjukt ju mer man tänker på saken. Dagens lag är en topplag i allsvenskan, bättre är det inte. Får vi in två absoluta toppspelare i SHL, en back och en forward, vilket idag känns som en utopi, så har vi ändå ett otroligt nederlagstippat lag.

Bara att hoppas att detta på något mirakulöst sätt går vägen. Känns ganska osannolikt att ett förlorande lag utan självförtroende ska kunna klara av ett allsvenskt lag med jämnbra trupp, dock med självförtroende.
Är du inte klok, vill du ha in ytterligare en PP-back?

Det signades ju precis en finne som visst skall ha detta som sin specialitet dessutom har vi Högström och Deilert.

I flera år har du tjatat om att vi har för många PP-backar när vi har haft en uppenbar avsaknad av det. Varför? Och nej. Lidström var fortfarande ingen offensiv back. Vi har ju mer eller mindre tvingats sätta forwards på backen, lex Åberg.

Just nu har vi nog inte en enda som rört PP-is på SHL nivå. Deilert och Högström känns som högst oprövade kort på den nivån. Jag kan inte se enda enda back i nuvarande trupp som jag klassar som "PP-back". Men visst hoppas man väl att Deilert och Högström ska klara av att ta två av rollerna i alla fall. Men det är ju högst osäkert.

Förväntningarna från min sida är faktiskt inget annat än att den sista backen som ska in är en förstaback som spelar PP, 25 min per match och är bra i egen zon. Detsamma gäller sista forwarden som ska in. Det ska vara en förstacenter. Inget annat.

Finnen sägs vara puckskicklig och bra i uppspelsfansen. Det behöver ju inte betyda att han suger defensivt. Tvärtom snarare. Det är ju inte heller så att man automatiskt inte kan försvara så fort man är bra nog att spela i power play. Och det är väl ganska standard att man har åtminstone fyra backar som klarar av att stå på offensiv blå i PP.
Expert.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Har sagt det tidigare, men tror att Högström tyvärr kommer vara en besvikelse i mångas ögon nästa sässe. Hoppas jag har fel dock. Däremot finnen tror jag absolut har tillräckliga kvalitéer för att vara en medelgod PP-back i SHL.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Calle Ridderwall klar för två säsonger till i KHL.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Det känns som att Challe fuskar en del med lagbygget. Om han inte har motivationen att verkligen försöka få till ett slagkraftigt lag eller om han inte lyckas knyta till sig de han vill ha vet jag inte, men faktum är att han inte lyckats i alla fall. Trukhno i förstakedjan vittnar väldigt mycket om det. Jag tycker det lyser igenom rätt så mycket i intervjun.

Vi har ett stort problem nu där vi behöver stoppa in två spelare som håller bra beprövad klass på allsvensk nivå i en förstakedja. I SHL. Jag förstår verkligen inte hur Challe inte kunde få till ett bättre lag (förutsatt att bara en forward till ska in) med 28 miljoner i budget. På "pappret" (Ja, jag vet) såg vår forwarduppställning som vi hade första året i allsvenskan bra mycket bättre ut.

Till sist. Vi har alltså fortfarande inte gjort klart med en ny sportchef som ska ta över efter Challe?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:Tycker nog intervjun i Aftonbladet var rätt skön, men då ligger det nära min typ av humor.

En tidning som pajasbladet förtjänar inte bättre.
Ähum, nu görs ju intervjuerna för läsarna och bland läsarna finns väldigt många fans. Med de oerhört dryga svar som Challe ger så genererar det knappast någon hype kring Djurgården Hockey. Jag begriper inte att ingen i en ledande position i den här klubben talar klarspråk med karln, man kan inte ha den här attityden mot media. Det är helt ohållbart.

Sen förstår jag fortfarande inte hur man kan låta Challe sitta kvar och köra sitt räjs utan att få in en ny sportchef. Kommer bli en helt ohållbar situation likt Solna Aiks när Rudslätt tog över ett redan färdigt (botten)lag. Känns faktiskt rätt surt hela den här situationen...

Att vi inte värvat "stjärnspelare" till höger & vänster är dock föga förvånande sett till de pengar vi har att röra oss med (bonusar, lönehöjningar etc på de som följde med laget upp äter nog upp en hyfsat stor del av den redan skrala kassakistan). Men visst känns lagbygget extremt tunt på den här nivån, nu skall väl förvisso minst en toppforward in (gissar fortfarande på två) och en back.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:
Kall-El skrev:
Salas skrev:Vi har i dagsläget sålt ungefär lika många säsongskort som vi hade gjort vid samma tidpunkt ifjol. Finns det något som talar för att fler köper? Känns väl rätt tveksamt. Laget är så fruktansvärt tråkigt, och det är direkt oroande hur dåligt det ser ut. Än sämre blir det när det verkar uppenbart att vi ska ha in en offensiv spelare av klass (inte minst när Truchno uppenbarligen är det i Challes ögon) samt en back av okänd kaliber (med andra ord kan man nog förvänta sig en spelare av ingen märkvärdig SHL-klass).

Ska alltså inte in en PP-back. Deilert och Högström i all ära, men Challe verkar ha glömt att vi spelar i SHL.
Det blir bara mer sjukt ju mer man tänker på saken. Dagens lag är en topplag i allsvenskan, bättre är det inte. Får vi in två absoluta toppspelare i SHL, en back och en forward, vilket idag känns som en utopi, så har vi ändå ett otroligt nederlagstippat lag.

Bara att hoppas att detta på något mirakulöst sätt går vägen. Känns ganska osannolikt att ett förlorande lag utan självförtroende ska kunna klara av ett allsvenskt lag med jämnbra trupp, dock med självförtroende.
Är du inte klok, vill du ha in ytterligare en PP-back?

I flera år har du tjatat om att vi har för många PP-backar när vi har haft en uppenbar avsaknad av det. Varför? Och nej. Lidström var fortfarande ingen offensiv back. Vi har ju mer eller mindre tvingats sätta forwards på backen, lex Åberg.

Just nu har vi nog inte en enda som rört PP-is på SHL nivå. Deilert och Högström känns som högst oprövade kort på den nivån. Jag kan inte se enda enda back i nuvarande trupp som jag klassar som "PP-back". Men visst hoppas man väl att Deilert och Högström ska klara av att ta två av rollerna i alla fall. Men det är ju högst osäkert.

Förväntningarna från min sida är faktiskt inget annat än att den sista backen som ska in är en förstaback som spelar PP, 25 min per match och är bra i egen zon. Detsamma gäller sista forwarden som ska in. Det ska vara en förstacenter. Inget annat.

Finnen sägs vara puckskicklig och bra i uppspelsfansen. Det behöver ju inte betyda att han suger defensivt. Tvärtom snarare. Det är ju inte heller så att man automatiskt inte kan försvara så fort man är bra nog att spela i power play. Och det är väl ganska standard att man har åtminstone fyra backar som klarar av att stå på offensiv blå i PP.

Vänta lite här nu, om inte Högström, Deilert och Finnen duger som PP-backar undrar jag ju varför de signats alls?

Några defensiva klippor lär de inte vara i alla fall den saken är säker.

Dessutom är väl Holm i grunden en offensivt lagd back också.

I mitt högst personliga tycke räcker det med en riktig bra PP-back samt ett dugligt reservalternativ. Högström borde då varit reservalternativet och sedan borde det anslutit ett riktigt toppnamn till. Toppnamnet blir ju finnen, som jag för övrigt är hyfsat säker på är ungefär lika pålitlig i egen zon som Sam var förra säsongen.

Om jag hade fått råda hade varken finnen eller Deilert värvats utan istället skulle man gått efter en riktigt bra PP-back samt en defensivt bra back. Då hade balansen genast blivit betydligt bättre i hela den lagdelen.
KennyF

Inlägg av KennyF »

-daniel- skrev:
Kall-El skrev:Tycker nog intervjun i Aftonbladet var rätt skön, men då ligger det nära min typ av humor.

En tidning som pajasbladet förtjänar inte bättre.
Ähum, nu görs ju intervjuerna för läsarna och bland läsarna finns väldigt många fans. Med de oerhört dryga svar som Challe ger så genererar det knappast någon hype kring Djurgården Hockey. Jag begriper inte att ingen i en ledande position i den här klubben talar klarspråk med karln, man kan inte ha den här attityden mot media. Det är helt ohållbart.

Sen förstår jag fortfarande inte hur man kan låta Challe sitta kvar och köra sitt räjs utan att få in en ny sportchef. Kommer bli en helt ohållbar situation likt Solna Aiks när Rudslätt tog över ett redan färdigt (botten)lag. Känns faktiskt rätt surt hela den här situationen...

Att vi inte värvat "stjärnspelare" till höger & vänster är dock föga förvånande sett till de pengar vi har att röra oss med (bonusar, lönehöjningar etc på de som följde med laget upp äter nog upp en hyfsat stor del av den redan skrala kassakistan). Men visst känns lagbygget extremt tunt på den här nivån, nu skall väl förvisso minst en toppforward in (gissar fortfarande på två) och en back.

Challes återhållsamhet är bra. Det finns så mycket varmluft i spekulationerna och då är det klädsamt med de lite korta kommentarer som Challe delger oss. Så ska en bra ledare agera.
Det som är gott sker i tysthet. Jag skulle inte bli förvånad om en riktig raket dyker upp. Att vi skulle klara oss med det vi har, precis Leksand och Växjö, borde vara rimligt. Alla spelare lyfter sig, en del kan överraska ordentligt. Beklagar att vi inte signade Jakobs, en kille med både speed och mod. Och så har vi publikstödet. Stockholms kommun kommer att ångra sig att de tog bort 2.000 platser på Hovet. Hela kafédelen på västra stå är ett skämt. Det vore bra om Kommunen beslutade sig för en ordentlig upprustning. Parkering och kommunikationer funkar ju redan. Låt oss se ett bra beslut i arenafrågan. Vad säger FI?
Debacle

Inlägg av Debacle »

Tack Challe för att du inte horar i media. Vad han än har på G så blir gynnas det inte på något sätt att "outa" det. Jag spyr på er som säger att en legend i vår klubb samt en man som är en av huvudorsakerna att vi gick upp kan dra åt helvete.

Är ni alla så helt bakom flötet så ni inte kan förstå att hade vi haft råd att värva Crosby eller Malkin så hade vi gjort det? Ni tror på riktigt inte att Challe utnyttjar det lilla skramlet vi har? Den enda kritiken som faktisk är saklig och något genomtänkt är när man sågar valet av spelare till förmån av någon annan för SAMMA peng.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Debacle skrev:Tack Challe för att du inte horar i media. Vad han än har på G så blir gynnas det inte på något sätt att "outa" det. Jag spyr på er som säger att en legend i vår klubb samt en man som är en av huvudorsakerna att vi gick upp kan dra åt helvete.

Är ni alla så helt bakom flötet så ni inte kan förstå att hade vi haft råd att värva Crosby eller Malkin så hade vi gjort det? Ni tror på riktigt inte att Challe utnyttjar det lilla skramlet vi har? Den enda kritiken som faktisk är saklig och något genomtänkt är när man sågar valet av spelare till förmån av någon annan för SAMMA peng.
Vi säger inte att spelare som Malkin eller Crosby ska in heller.

Men klart man blir besviken när vi har värvat typ 45 st 3-4 kedjespelare.
Istället för att värva 25 av dem kunde vi ha tagit in NÅN som ska spela i förstakedjan.
Du verkar inte förstå varför vi är sura?

Vad han än har på G? Om du läser artikeln igen så känns det väldigt mycket som att han inte har ett skit.
Hittils i Sillyn så är han så grovt underkänd så det finns inte.
"Han talar genom media till oss" - då ska man inte ha den attityden, vi flesta är trötta på den.

Sen om vi pratar pengar. Han gick ut i media och pratade om en budget om 28 mille. Den enda förklaringen till att det inte finns nåt att hämta där är att han sitter och håller på några för att sedan (den nya sportchefen) ska använda i slutspurten av serien, ja eller kvalet.
Så ja, vi skulle säkert haft råd med minst 2 stjärnspelare.
Debacle

Inlägg av Debacle »

ciirree skrev:
Debacle skrev:Tack Challe för att du inte horar i media. Vad han än har på G så blir gynnas det inte på något sätt att "outa" det. Jag spyr på er som säger att en legend i vår klubb samt en man som är en av huvudorsakerna att vi gick upp kan dra åt helvete.

Istället för att värva 25 av dem kunde vi ha tagit in NÅN som ska spela i förstakedjan.

Vad han än har på G? Om du läser artikeln igen så känns det väldigt mycket som att han inte har ett skit.
"Han talar genom media till oss" - då ska man inte ha den attityden, vi flesta är trötta på den.

Sen om vi pratar pengar. Han gick ut i media och pratade om en budget om 28 mille. Den enda förklaringen till att det inte finns nåt att hämta där är att han sitter och håller på några för att sedan (den nya sportchefen) ska använda i slutspurten av serien, ja eller kvalet.
Jag litar på att Challes hockeykunnande är fan så mycket bättre än alla internetkrigare här inne. Folk har sågat värvningen av Slava. Challe sköter inte sin scouting på eliteprospects till folks stora besvikelse, han har sett en del och tror själv helt på att detta är en spelare som kommer hålla. Jag är säker på att vi aldrig någon kunna fått en eliteprospectsstjärna som dunkat in massa pinnar i Finland för någonstans ens i närheten av samma pengar.

Har Challe själv gått ut och sagt "Jag talar till supportrarna via Aftonbladet"? Jag tycker att det verkar rätt tydligt att Challe inte går ut med ett smack till någon utanför organisationen. Denna artikel är väll rätt självklart inte något Challe ringt upp bladet själv och sagt utan snarare någon rutten journalist som överraskat honom?

Nu är jag fortfarande rätt säker på att minst två stora namn kommer landa till, och tror inte för en sekund att den totala säsongskortssiffran blir sämre för att Challe inte horar i media. "vi är inte klara än" påvisar rätt tydligt att vi just inte är "klara än"

Rätt bra att du underkänner honom med Youtube och Eliteprospects som grund. Tycker det är helt absurt att underkänna någon innan det spelats en enda fight.
Senast redigerad av Debacle den 2014-05-28 09:38:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Vad pratar du om? Folk reagerar på Challes fantastisk dryg attityd som han indirekt använder sig av för att kommunicera med oss fans. Inget annat sätt har vi ju fått ta del av. Den enda kommunikationen mellan vår sportchef och oss är stormedia. Han hade inte behövt avslöja ett skit men han kunde skippat att behandla oss som idioter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Toffen

Inlägg av Toffen »

Att Challe är syrlig mot media är igen nyhet, det har han varit sedan han slutade som spelare.
Det borde finnas pengar kvar för åtminstone en kvalitetsspelare till, kanske t.o.m 2 st. Truppen vi har nu känns ju nästan likvärdig lönemässigt med förra årets (bortsett Tellan).

Sen förstår jag inte tänket med att folk väntar med att köpa säsongskort tills vi har en utåt sett "attraktiv" trupp med bra och välkända namn? Vadå, den kommande säsongen är vår comeback i SHL! Det räcker väl mer än tillräckligt för att man ska köpa säsongsplåt? Vi kommer möta lag som Färjestad, Luleå, Frölunda, Leksand mm. Våra gamla rivaler. Nu ska vi visa SHL-publiken att vi har sveriges bästa stämning. Det är nu vi ska visa varför vi gång på gång blir kallade för sveriges bästa publik. Sen förstår jag om folk inte har råd p.g.a. ökade priser. Men alla ni andra som tvekar tills truppen fylls upp med mer välkända spelare innan ni slår till på säsongsplåten, fundera på vilken jävla folkfest det kommer vara i höst! ... oavsett hur "tunn" truppen ser ut på pappret. Glöm inte bort att det dessutom kommer att vara ett par spelare som kommer blomma ut i år.
Nu är det dags att vi rör om lite i den stela SHL-grytan :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Så länge kommunikationen mellan ledning och fans (biljett och säsongsbiljettköpare) är totalt stängd så kommer relationen bara ytterligare frostas. Det är Challes eget val hur han beter sig. Han är mycket väl medveten om hur det ser ut. Det hade varit så lätt för honom att bara ge OSS någon slags kontinuerlig uppdatering, en annan sorts öppenhet, för då hade attityden mot stormedia bara varit bra och stärkt vår relation istället.
BigJ

Inlägg av BigJ »

Debacle skrev:
ciirree skrev:

Jag litar på att Challes hockeykunnande är fan så mycket bättre än alla internetkrigare här inne. Folk har sågat värvningen av Slava. Challe sköter inte sin scouting på eliteprospects till folks stora besvikelse, han har sett en del och tror själv helt på att detta är en spelare som kommer hålla. Jag är säker på att vi aldrig någon kunna fått en eliteprospectsstjärna som dunkat in massa pinnar i Finland för någonstans ens i närheten av samma pengar.

Har Challe själv gått ut och sagt "Jag talar till supportrarna via Aftonbladet"? Jag tycker att det verkar rätt tydligt att Challe inte går ut med ett smack till någon utanför organisationen. Denna artikel är väll rätt självklart inte något Challe ringt upp bladet själv och sagt utan snarare någon rutten journalist som överraskat honom?

Nu är jag fortfarande rätt säker på att minst två stora namn kommer landa till, och tror inte för en sekund att den totala säsongskortssiffran blir sämre för att Challe inte horar i media. "vi är inte klara än" påvisar rätt tydligt att vi just inte är "klara än"

Rätt bra att du underkänner honom med Youtube och Eliteprospects som grund. Tycker det är helt absurt att underkänna någon innan det spelats en enda fight.
Tack :D , utmärkt skrivet! Tragiskt med alla sura individer härinne som häver ur sig en massa dumheter riktade mot framförallt Challe, samtliga verkar tro att de är födda till sportchefer och hade gjort Challes jobb så mycket bättre... Challe är som du säger en legend och har, naturligtvis tillsammans med tränarna och hela DIFs organisation, gjort ett kanonjobb som lyckades ta oss tillbaka redan andra försöket.
Låst