Ok. Men ändå med i diskussionerna kring landslaget. Hoppas vi har nåt bättre på g!seppuko skrev:Han var inte på gränsen. Han fick lämna laget innan EHT turneringarna. Pressmeddelandet på ssks hemsida ljög, Robert P och Mrmadhawk genomskådade genast.mb81 skrev:Hur kan ssk värva en defensiv back på gränsen till Tjeckiens vm-trupp?
Det vi behöver ju!
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tveksamt uttalande från Jakobs.
"Hur var det att komma och träna med Leksand efter att du sagt att du vägrar återkomma dit?
– Det var någonting jag sa på isen direkt efter jag gått upp med Djurgården. Det var inga problem alls. Det har fungerat jättebra i Leksand, säger han"
Får dåliga vibbar av en sån kille. Skönt att vi inte tog med han upp.
"Hur var det att komma och träna med Leksand efter att du sagt att du vägrar återkomma dit?
– Det var någonting jag sa på isen direkt efter jag gått upp med Djurgården. Det var inga problem alls. Det har fungerat jättebra i Leksand, säger han"
Får dåliga vibbar av en sån kille. Skönt att vi inte tog med han upp.
Oh att ni aldrig lär er. Medieträning och PK. Det viktigaste för en idrottare. Vad ska han säga? "Leksand skötte det här skitdåligt, de dumpade mig och förbjöd mig att signa för DIF"?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
För det första var det ungefär så han sa för ett tag sen, förutom att de förbjöd han att signa med oss. Men det var inte det jag reagerade på smarta**.seppuko skrev:Oh att ni aldrig lär er. Medieträning och PK. Det viktigaste för en idrottare. Vad ska han säga? "Leksand skötte det här skitdåligt, de dumpade mig och förbjöd mig att signa för DIF"?
Det var att han kovände från att han aldrig ska spela i Leksand, att de har sparkat honom. Till att han helt plötsligt gillade läget och allting har skötts så bra! SÅNT, hatar jag!
Men första gången han säger något "illa" om Leksand är när någon stoppar upp en mick i truten på han två minuter efter vi (DIF) gått upp till SHL. En ren euforisk glädje resulterar i att han säger det han tycker (med all rätt). Sen nu säger han det han förväntas säga. Detta kan ju likställas med varenda spelares första ord i sin nya klubb som nästintill alltid lyder "Det är ett bra lag, de har något stort på gång och vill gärna vara med på den här satsningen. Grym arena och bra fans, har alltid tyckt det varit skoj att spela här nere". När spelaren i själva verket är förbaskad för att han inte fick vara kvar i DIF och troligtvis aldrig kommer uppleva den kärlek och stämning han fick av våra supportrar någonsin igen.ciirree skrev:För det första var det ungefär så han sa för ett tag sen, förutom att de förbjöd han att signa med oss. Men det var inte det jag reagerade på smarta**.seppuko skrev:Oh att ni aldrig lär er. Medieträning och PK. Det viktigaste för en idrottare. Vad ska han säga? "Leksand skötte det här skitdåligt, de dumpade mig och förbjöd mig att signa för DIF"?
Det var att han kovände från att han aldrig ska spela i Leksand, att de har sparkat honom. Till att han helt plötsligt gillade läget och allting har skötts så bra! SÅNT, hatar jag!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- Jim Morrison
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8965004.ab
Challe svarar på massor av frågor ang. lagbygget. Drygare människa har jag aldrig sett. Respekten mot DIF-fansen? Han kan få dra åt, ja, någonting.
Challe svarar på massor av frågor ang. lagbygget. Drygare människa har jag aldrig sett. Respekten mot DIF-fansen? Han kan få dra åt, ja, någonting.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja alltså, okej om vi hade fått några sådana här nyheter på hemsidan (kom igen nu för satan), men när det enda man hör om DIF är via Sportbladet, och Challe beter sig så här, så blir jag ruskigt trött. Det är inte så här man säljer säsongskort.Jim Morrison skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8965004.ab
Men nu är det ju ingen nyhet att Challe är extremt dryg (mot media). Men som sagt, det hade varit bra med liite information på hemsidan också.
Fy fan vad less jag har blivit på Challe asså.
Tycker nog intervjun i Aftonbladet var rätt skön, men då ligger det nära min typ av humor.
En tidning som pajasbladet förtjänar inte bättre.
Dock borde det göras en längre intervju gärna kombinerat med en möjlighet att ställa frågor via chatten till Challe via hemsidan...
...Högst personligen kan jag inte se någon annan förklaring till våra svaga signingar än att det runnit iväg pengar till andra områden som t ex en damlagssatsning.
Alternativt då att man väljer att hålla in på X-antal miljoner för att förstärka med efter nyår.
Om det sistnämnda är fallet kanske det inte vore så dumt att gå ut med den typen av information för att lugna fansen.
En tidning som pajasbladet förtjänar inte bättre.
Dock borde det göras en längre intervju gärna kombinerat med en möjlighet att ställa frågor via chatten till Challe via hemsidan...
...Högst personligen kan jag inte se någon annan förklaring till våra svaga signingar än att det runnit iväg pengar till andra områden som t ex en damlagssatsning.
Alternativt då att man väljer att hålla in på X-antal miljoner för att förstärka med efter nyår.
Om det sistnämnda är fallet kanske det inte vore så dumt att gå ut med den typen av information för att lugna fansen.
"Kunde Leksand så kan vi."
Så Tellqvist ska rädda oss genom att stå på huvudet hela säsongen som Alsenfeldt gjorde? Leksand var ju spelmässigt överlägset sämst av alla lag inkl. AIK. Vara bara målvakten och Hersley där bak som räddade dem från kval.
Så Tellqvist ska rädda oss genom att stå på huvudet hela säsongen som Alsenfeldt gjorde? Leksand var ju spelmässigt överlägset sämst av alla lag inkl. AIK. Vara bara målvakten och Hersley där bak som räddade dem från kval.
Är mållös. Vad är det här för trams? Alla frågor är befogade. Vad fan håller Challe på med? Ska han sabba allt han gjort för Djurgården med att bete sig som en pajas i medierna?
Fan va dryg han är.
Hatar den attityden.
Spelarna sitter och ringer runt för att vi ska förlänga säsongskorten. Sen sitter dryga Challe i "andra änden" och gör det ännu trögare!
Han borde fatta att vi är missnöjda, krävs ingen raketforskare för att inse att vi kommer bli utspelade varje period om inget mirakel händer. "Kan Leksand kan vi" är nog det sämsta argument jag hört.
Fattar faktiskt inte vart alla pengar tagit vägen?
Skulle gärna sett att man ersatte Challe innan man började rekrytera spelare
Hatar den attityden.
Spelarna sitter och ringer runt för att vi ska förlänga säsongskorten. Sen sitter dryga Challe i "andra änden" och gör det ännu trögare!
Han borde fatta att vi är missnöjda, krävs ingen raketforskare för att inse att vi kommer bli utspelade varje period om inget mirakel händer. "Kan Leksand kan vi" är nog det sämsta argument jag hört.
Fattar faktiskt inte vart alla pengar tagit vägen?
Skulle gärna sett att man ersatte Challe innan man började rekrytera spelare
Vi har i dagsläget sålt ungefär lika många säsongskort som vi hade gjort vid samma tidpunkt ifjol. Finns det något som talar för att fler köper? Känns väl rätt tveksamt. Laget är så fruktansvärt tråkigt, och det är direkt oroande hur dåligt det ser ut. Än sämre blir det när det verkar uppenbart att vi ska ha in en offensiv spelare av klass (inte minst när Truchno uppenbarligen är det i Challes ögon) samt en back av okänd kaliber (med andra ord kan man nog förvänta sig en spelare av ingen märkvärdig SHL-klass).
Ska alltså inte in en PP-back. Deilert och Högström i all ära, men Challe verkar ha glömt att vi spelar i SHL.
Det blir bara mer sjukt ju mer man tänker på saken. Dagens lag är en topplag i allsvenskan, bättre är det inte. Får vi in två absoluta toppspelare i SHL, en back och en forward, vilket idag känns som en utopi, så har vi ändå ett otroligt nederlagstippat lag.
Bara att hoppas att detta på något mirakulöst sätt går vägen. Känns ganska osannolikt att ett förlorande lag utan självförtroende ska kunna klara av ett allsvenskt lag med jämnbra trupp, dock med självförtroende.
Ska alltså inte in en PP-back. Deilert och Högström i all ära, men Challe verkar ha glömt att vi spelar i SHL.
Det blir bara mer sjukt ju mer man tänker på saken. Dagens lag är en topplag i allsvenskan, bättre är det inte. Får vi in två absoluta toppspelare i SHL, en back och en forward, vilket idag känns som en utopi, så har vi ändå ett otroligt nederlagstippat lag.
Bara att hoppas att detta på något mirakulöst sätt går vägen. Känns ganska osannolikt att ett förlorande lag utan självförtroende ska kunna klara av ett allsvenskt lag med jämnbra trupp, dock med självförtroende.
Är du inte klok, vill du ha in ytterligare en PP-back?Salas skrev:Vi har i dagsläget sålt ungefär lika många säsongskort som vi hade gjort vid samma tidpunkt ifjol. Finns det något som talar för att fler köper? Känns väl rätt tveksamt. Laget är så fruktansvärt tråkigt, och det är direkt oroande hur dåligt det ser ut. Än sämre blir det när det verkar uppenbart att vi ska ha in en offensiv spelare av klass (inte minst när Truchno uppenbarligen är det i Challes ögon) samt en back av okänd kaliber (med andra ord kan man nog förvänta sig en spelare av ingen märkvärdig SHL-klass).
Det signades ju precis en finne som visst skall ha detta som sin specialitet dessutom har vi Högström och Deilert.
Fyra PP-backar låter väl ändå i mesta laget eller?
Helt rätt av Challe att inte ge några svar i AB, självklart ska det ges via DIFs hemsida när en nyhet kommer, det är ju mest korrekt mot fansen.
Väldigt tråkigt om folk inte köper säsongskort och liknande i år då vi äntligen tagit oss upp och då laget verkligen behöver stödet extra mycket från publiken då ekonomin inte tillåter köp av de "flashiga" spelare många här kräver. Ni vet själva vad trycket från vår publik kan göra och det kan leda långt om alla sluter upp och stöttar laget i det tunga ekonomiska läget föreningen befinner sig.
Själv tvivlar jag inte en sekund på att Challe, Säcken, Zabel och Nyman får ihop ett bra lag, hur högt upp i tabellen vi kommer är ju dock svårbedömt och jag tvivlar på att målet är satt att vi ska bli ett topplag, dock kan det säkert bli slutspel men det hänger väldigt mycket på oss i publiken...
Väldigt tråkigt om folk inte köper säsongskort och liknande i år då vi äntligen tagit oss upp och då laget verkligen behöver stödet extra mycket från publiken då ekonomin inte tillåter köp av de "flashiga" spelare många här kräver. Ni vet själva vad trycket från vår publik kan göra och det kan leda långt om alla sluter upp och stöttar laget i det tunga ekonomiska läget föreningen befinner sig.
Själv tvivlar jag inte en sekund på att Challe, Säcken, Zabel och Nyman får ihop ett bra lag, hur högt upp i tabellen vi kommer är ju dock svårbedömt och jag tvivlar på att målet är satt att vi ska bli ett topplag, dock kan det säkert bli slutspel men det hänger väldigt mycket på oss i publiken...