Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Det är fan så mycket bättre att lira SHL och vara garanterad en matchserie över sju matcher i februari 2015 om en förlängning i SHL mot ett allsvenskt lag än att lira ett år till i HA. Så ser jag på nästa säsong.
Därför hoppas jag på att de största namnen kommer efter nyår.
Därför hoppas jag på att de största namnen kommer efter nyår.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Året vi gick till final, 09/10, trodde ingen att vi skulle nå så långt, och det laget vi hade då, hur var det jämfört med det vi har nu? I ett lag handlar det ju mycket om hur de olika spelarna kompletterar varandra, hur de kan lyfta varandra. Kolla på Köpköping som bara värvar meriterade spelare, har de lyckats? Nej!
Djurgården har ju en grundtanke på hur man ska spela och bygger laget utifrån det.
Jag tror att med 1 - 2 bra förvärv kan vi nå långt!
Djurgården har ju en grundtanke på hur man ska spela och bygger laget utifrån det.
Jag tror att med 1 - 2 bra förvärv kan vi nå långt!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Fler än en spelare i laget hävdar fortfarande att det ska in två forwards och en defensiv rightad back. Som det ser ut i dagsläget är Deilert den enda rightade backen och därför "måste" det in en ny.
Samtidigt var vi ju rätt bra när det gällde som mest förra året. Vi vann alltså 18 av de 23 sista matcherna. Vi slog elitseriemotstånd och våra toppkonkurrenter i HA (inklusive Malmö som det här forumet överskattar något enormt hela tiden).
Vi har, på pappret, förstärkt målvatspositionen och förstärkt ett redan samspelt försvar. Det är främst framåt jag är orolig. Det känns som att vi kommer göra 1-2 mål per match och sedan gör en back något misstag som gör att motståndarna vinner med 2-1. Då kommer tongångarna gå om att vi har ett dåligt försvarsspel och att Tellan inte håller. Zabel och Säcken behöver jobba hårt för att hitta vägar där.
Det känns skapligt viktigt att ta med sig det fina PP-spelet från HA in i elitserien.
Vi har, på pappret, förstärkt målvatspositionen och förstärkt ett redan samspelt försvar. Det är främst framåt jag är orolig. Det känns som att vi kommer göra 1-2 mål per match och sedan gör en back något misstag som gör att motståndarna vinner med 2-1. Då kommer tongångarna gå om att vi har ett dåligt försvarsspel och att Tellan inte håller. Zabel och Säcken behöver jobba hårt för att hitta vägar där.
Det känns skapligt viktigt att ta med sig det fina PP-spelet från HA in i elitserien.
Född till sportchef.
- Jim Morrison
Om man ska hålla på ett 'sexigt' lag som alltid försöker värva sig till framgång ska man definitivt hålla på Malmö. Stora namn, ser grymt bra ut på pappret varje säsong.
Men hur många gånger har dom gått upp eller ens vunnit ligan?
Men hur många gånger har dom gått upp eller ens vunnit ligan?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
En undran jag har. Är det mycket svårare att ha ett bra pp i shl än i allsvenskan? Tänker att en spelare som exempelvis Högström som producera massor i pp borde kunna göra det i shl också? Mer orolig i 5vs5 spelet isf.android skrev:Samtidigt var vi ju rätt bra när det gällde som mest förra året. Vi vann alltså 18 av de 23 sista matcherna. Vi slog elitseriemotstånd och våra toppkonkurrenter i HA (inklusive Malmö som det här forumet överskattar något enormt hela tiden).
Håller verkligen med om att malmö är överskattade. De har värvat bra i Nils A, Romano och Jakobs. Sen massa rejects från elitserieklubbar(dit kan iofs nils och jakobs också räknas).Men de har också tappat viktiga spelare som Viksten och Alvarez. De kommer vara ungefär lika bra som förra säsongen. De har inte direkt några talanger som kommer ta jättekliv nästa säsong. Däremot är många spelare i deras lag i den så hett eftertraktade åldern(åtminstone på det här forumet) 25-30. Man vet vad man får av de alltså. Malmö kommer säkerligen komma topp 3 men skulle verkligen inte ranka de högre än oss iaf som de flesta verkar göra.
Har vi verkligen förstärkt försvaret?android skrev:Samtidigt var vi ju rätt bra när det gällde som mest förra året. Vi vann alltså 18 av de 23 sista matcherna. Vi slog elitseriemotstånd och våra toppkonkurrenter i HA (inklusive Malmö som det här forumet överskattar något enormt hela tiden).
Rent defensivt känns det lika svagt som förra säsongen och då hängde vi inte alls med mot Örebro som slutade nästsist i SHL.
Nu kommer vi möta bättre forwards match efter match utan att vår defensiv blivit bättre, snarare offensivare och detta kan omöjligen enligt mig ses som ett bättre "försvarande försvar".
Kall-El skrev:Har vi verkligen förstärkt försvaret?android skrev:Samtidigt var vi ju rätt bra när det gällde som mest förra året. Vi vann alltså 18 av de 23 sista matcherna. Vi slog elitseriemotstånd och våra toppkonkurrenter i HA (inklusive Malmö som det här forumet överskattar något enormt hela tiden).
Rent defensivt känns det lika svagt som förra säsongen och då hängde vi inte alls med mot Örebro som slutade nästsist i SHL.
Nu kommer vi möta bättre forwards match efter match utan att vår defensiv blivit bättre, snarare offensivare och detta kan omöjligen enligt mig ses som ett bättre "försvarande försvar".
Nej vi mötte aldrig det Örebro som slutade nästsist i SHL!
Ska man vara helt ärlig var Örebro ett mittenlag i SHL spelmässigt, det som förstörde allt var en otroligt usel målvaktssida.bastis7 skrev:Kall-El skrev:Har vi verkligen förstärkt försvaret?android skrev:Samtidigt var vi ju rätt bra när det gällde som mest förra året. Vi vann alltså 18 av de 23 sista matcherna. Vi slog elitseriemotstånd och våra toppkonkurrenter i HA (inklusive Malmö som det här forumet överskattar något enormt hela tiden).
Nej vi mötte aldrig det Örebro som slutade nästsist i SHL!
Första matchen mot Örebro tyckte jag var rätt jämn om jag minns rätt. Var väl mest några bra individuella prestationer som skiljde oss åt egentligen. Andra matchen var direkt efter Stefans död och väldigt konstig. Svårt att minnas den riktigt men att vi blev utklassade minns jag iaf inget av.
Kollade skotten bara för att få en fingervisning(klart det inte säger så mycket men man kan iaf se om man är utspelad eller inte).
Borta har vi 30-28 i Örebros fördel och hemma har vi 31-23 i vår fördel.
Gå också in och kolla Örebro på EP. Så jävla imponernade ser de inte ut. Anttila och Hudacek är de enda jag verkligen ser som riktiga toppspelare. Den där Derek Ryan som öst in poäng i österrike kanske kan vara nåt men det har man ju ingen aning om. Aulin, Skogs och Stefan Johansson är habila elitseriespelare.
Kollade skotten bara för att få en fingervisning(klart det inte säger så mycket men man kan iaf se om man är utspelad eller inte).
Borta har vi 30-28 i Örebros fördel och hemma har vi 31-23 i vår fördel.
Gå också in och kolla Örebro på EP. Så jävla imponernade ser de inte ut. Anttila och Hudacek är de enda jag verkligen ser som riktiga toppspelare. Den där Derek Ryan som öst in poäng i österrike kanske kan vara nåt men det har man ju ingen aning om. Aulin, Skogs och Stefan Johansson är habila elitseriespelare.
Hur kan ssk värva en defensiv back på gränsen till Tjeckiens vm-trupp?
Det vi behöver ju!
Det vi behöver ju!
Nu börjar det försvinna spelare också..Mathias Sundberg till Sundsvall Hockey.Vem blir nästa?
Enkelt finns ett antal lag i Allsvenskan som kommer idiotsatsa till kommande säsong och sedan får det bära eller brista typ; Dessa tendenser är ganska klara hos lag som VIK, MIF och inte minst SSK.mb81 skrev:Hur kan ssk värva en defensiv back på gränsen till Tjeckiens vm-trupp?
Det vi behöver ju!
Samtidigt kan jag förstå att just de lagen satsar. De tillhör ju fåtalet lag i Allsvenskan som faktiskt har arenor och inte minst publikunderlag som skulle kunna fungera i högsta serien.
Skall för övrigt bli intressant att se hur Råtta agerar, går de inte upp kommande säsong tror jag att de kommer fastna i skiten MYCKET länge.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Han var inte på gränsen. Han fick lämna laget innan EHT turneringarna. Pressmeddelandet på ssks hemsida ljög, Robert P och Mrmadhawk genomskådade genast.mb81 skrev:Hur kan ssk värva en defensiv back på gränsen till Tjeckiens vm-trupp?
Det vi behöver ju!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Matthias Sundberg till sundsvall enligt ep. Ser ut att vara permanent övergång.
Ceterum censeo Solnam delendam esse.