Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas

Re: Landslagshockey

Inlägg av Vikas »

Vikas skrev:Ryska coachen alltså....

1: Tar med headset/mic och kommunicerar med båset trots förbud
2: Utrustningen blir konfiskerad av personal
3: Plockar fram gömt backup-headset och fortsätter fuska från läktaren

Stay classy.
Får lägga till

4: Struntar även i förbudet att delta i post-game ceremonin och ger sig omedelbart ut på isen ändå

Måste väl bli ytterligare straff för dessa upprepade brott mot det som IIHF delat ut?
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Grattis Ryssland! Värdiga mästare i denna b-turnering.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Metal Machine skrev:Men är du en gammal kommunistgubbe? På riktigt.
Haha, gammal gubbe......ja på riktigt, men kommunist...? Nej.

Har nog i grund och botten alltid strävat efter frihet och egen bestämmanderätt, så långt det är möjligt.
Men har på senare år börjat tänka om lite rent politiskt efter att på nära håll sett folk i min direkta omgivning drabbas hårt av "Det Nya Sverige" där samhällsklyftorna ökar, det rika blir rikare och det allra fattigaste sover i trappuppgångar, inte alltid pga missbruk eller psykisk kollaps.
Det går faktiskt idag att hamna på en bakgård utförsäkrad från samhällets olika skyddsnät, det räcker att du har en hel del otur och lite taskig tajming.
Och väl där vill ingen ens erkänna att din verklighet finns.

Men men, tillbaka till ämnet.
Ryssland värdiga mästare, det enda laget i detta B-VM som då & då andades klass.
Grattis!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:
Metal Machine skrev:Men är du en gammal kommunistgubbe? På riktigt.
Haha, gammal gubbe......ja på riktigt, men kommunist...? Nej.

Har nog i grund och botten alltid strävat efter frihet och egen bestämmanderätt, så långt det är möjligt.
Men har på senare år börjat tänka om lite rent politiskt efter att på nära håll sett folk i min direkta omgivning drabbas hårt av "Det Nya Sverige" där samhällsklyftorna ökar, det rika blir rikare och det allra fattigaste sover i trappuppgångar, inte alltid pga missbruk eller psykisk kollaps.
Det går faktiskt idag att hamna på en bakgård utförsäkrad från samhällets olika skyddsnät, det räcker att du har en hel del otur och lite taskig tajming.
Och väl där vill ingen ens erkänna att din verklighet finns.

Men men, tillbaka till ämnet.
Ryssland värdiga mästare, det enda laget i detta B-VM som då & då andades klass.
Grattis!
När tillväxten ökar blir både rika och fattiga rikare. Det är ju inte direkt så att alliansen har tagit bort socialbidraget. Däremot har vi nu ett grundavdrag för de som jobbar, vilket naturligtvis gör att det skattemässigt lönar sig mer att jobba, varpå de som jobbar får relativt sett mer i kassan än de som inte gör det.

Fråga dig istället hur det hade sett ut om vi hade haft hög arbetslöshet även i medelålder, då hade man på riktigt behövt oroa sig över vård, pensioner och bidrag. Ett bra arbetsklimat är #1 om man bryr sig om svaga, alltså. Låg skatt på arbete känns då ganska rimligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Är det bara jag som stör mig något otroligt på ynkryggen Christer Englund?
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Vi ska inte diskutera politik här, men man kan konstatera att politikerna i Västvärlden gärna bortser från de stora politiska frågorna.

Noam Chomsky formulerade det politiska läget väldigt bra: “The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum....”
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mycket gnäll på Ryssland och Vitryssland med snack om bojkott hit och dit. Kan vi förvänta oss krav på total bojkott av länder med tveksamma partier i EU-parlamentet nu? Ska vi bojkotta Frankrike där 20% som röstar på ett högst tveksamt parti. Eller kanske ska vi bojkotta Grekland där 20% av befolkningen är nynazister?

Det är PK att vara främlingsfientlig mot ryssar och folk drar sig inte för att generalisera. Skamligt.

Aftonbladet, TV 4 Expressen gick hårt åt det s.k. "fusket" igår, som visade sig inte vara fusk överhuvudtaget. Bara svenska medier rapporterade om detta.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Ja, fyfan. Vitryssland borde inte fått ha VM. Titta nu! De slog nytt publikrekord! Helt horribelt! :x
baate

Inlägg av baate »

Avgå alla!
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Landslagshockey

Inlägg av minalman »

baate skrev:Avgå alla!
Utom den rättrådiga klicken med politiskt tolkningsföreträde från ett litet rikt men ojämlikt land som ändå utnämnt sig själv till ett föredöme bland statsbildningar inom världssamfundet.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

minalman skrev:
baate skrev:Avgå alla!
Utom den rättrådiga klicken med politiskt tolkningsföreträde från ett litet rikt men ojämlikt land som utsett sig till ett föredöme bland statsbildningar inom världssamfundet.
Det roliga är att ingen lyssnar (i bästa fall) på den rättrådiga klicken och i värsta fall så är deras propaganda kontraproduktiv, vilket jag tror vi ser effekterna av i gårdagens val här hemma.

Ingen gillar att bli mästrad omkring, oavsett omständigheterna.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Användarvisningsbild
4.9.5

Re: Sv: Landslagshockey

Inlägg av 4.9.5 »

pulverapa skrev:Bra läsning för många av er: http://www.hockeysverige.se/robert-pett ... ker-hatet/
bra för många men för mig som finlandssvensk med ursprung från finska karelen så räcker inte några texter för att lugna mig

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

4.9.5 skrev:
pulverapa skrev:Bra läsning för många av er: http://www.hockeysverige.se/robert-pett ... ker-hatet/
bra för många men för mig som finlandssvensk med ursprung från finska karelen så räcker inte några texter för att lugna mig

Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Hatet kommer att fortsätta, det förstår jag också. Vi är ju dubbelmoralens förlovade land. "Vi gillar olika", jo Tjena.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

pulverapa skrev:
Hatet kommer att fortsätta, det förstår jag också. Vi är ju dubbelmoralens förlovade land. "Vi gillar olika", jo Tjena.
"Vi gillar olika...så länge de tycker som oss." :lol:

Kanske ska starta en politik-tråd? Har varit oroväckande lite interna bråk här på forumet på sistone.
Skriv svar