CHL-tråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Re: CHL-tråden

Inlägg av Cirith Ungol »

Rätt schyssta lag, men hade varit riktigt häftigt med matcher i Italien och England. Zlin blir nog en given resa för mig, pluggar nämligen i Slovakien. Det är 2 timmar bort med bil men jag saknar både körkort och bil så det blir tyvärr med tåget, vilket är mycket jobbigare. Ni som klagar på SJ har fan aldrig åkt tåg i Öst- eller Centraleuropa, tar dubbelt så lång tid som med bil. Det optimala hade varit om Kosice hamnat i gruppen, eller nåt lag från Prag, men jag ska inte klaga. Får se om jag lyckas ta mig till Berlin, jag har aldrig varit på någon bortamatch så det vore inte helt fel att ha Berlin som första upplevelse.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Cirith Ungol skrev:Rätt schyssta lag, men hade varit riktigt häftigt med matcher i Italien och England. Zlin blir nog en given resa för mig, pluggar nämligen i Slovakien. Det är 2 timmar bort med bil men jag saknar både körkort och bil så det blir tyvärr med tåget, vilket är mycket jobbigare. Ni som klagar på SJ har fan aldrig åkt tåg i Öst- eller Centraleuropa, tar dubbelt så lång tid som med bil. Det optimala hade varit om Kosice hamnat i gruppen, eller nåt lag från Prag, men jag ska inte klaga. Får se om jag lyckas ta mig till Berlin, jag har aldrig varit på någon bortamatch så det vore inte helt fel att ha Berlin som första upplevelse.
Hur ligger Zlin i förhållande till Prag? Har varit i Chomutov en massa gånger genom jobbet men misstänker att det ligger helt åt andra hållet.

Edit: Hehe, kikade google-maps var precis som jag trodde i andra änden så långt som det bara går. Såg ut att vara rätt långt ifrån Prag med, annars har ju Czech Airlines bra flighter ifrån Arlanda till Prag.

Edit 2: Czech Airlines har flighter till Ostrava ifrån arlanda ser jag. Vilket ligger närmare Zlin än Prag.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Henke_F skrev:
Cirith Ungol skrev:Rätt schyssta lag, men hade varit riktigt häftigt med matcher i Italien och England. Zlin blir nog en given resa för mig, pluggar nämligen i Slovakien. Det är 2 timmar bort med bil men jag saknar både körkort och bil så det blir tyvärr med tåget, vilket är mycket jobbigare. Ni som klagar på SJ har fan aldrig åkt tåg i Öst- eller Centraleuropa, tar dubbelt så lång tid som med bil. Det optimala hade varit om Kosice hamnat i gruppen, eller nåt lag från Prag, men jag ska inte klaga. Får se om jag lyckas ta mig till Berlin, jag har aldrig varit på någon bortamatch så det vore inte helt fel att ha Berlin som första upplevelse.
Hur ligger Zlin i förhållande till Prag? Har varit i Chomutov en massa gånger genom jobbet men misstänker att det ligger helt åt andra hållet.

Edit: Hehe, kikade google-maps var precis som jag trodde i andra änden så långt som det bara går. Såg ut att vara rätt långt ifrån Prag med, annars har ju Czech Airlines bra flighter ifrån Arlanda till Prag.

Edit 2: Czech Airlines har flighter till Ostrava ifrån arlanda ser jag. Vilket ligger närmare Zlin än Prag.
Att ta sig till Zlin från Ostrava tar kortare tid, men det kan hända att biljetterna dit är dyrare. Det är nog enklast att hyra bil eller en buss med chaufför om man är många när man ska åka mellan städerna, tåg kan ibland vara krångligt mellan mindre städer. Synd att det inte blev ett Prag-lag, kunde ha varit en episk helg i den staden om 500 Djurgårdare bestämde sig för att se matchen.

Edit: Ostrava är inte en liten stad men i överlag är tågen väldigt långsamma här, medelhastigheten ligger runt 70-75 km/h och oftast får man göra en del byten.
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Jag som ville åka till England eller Italien. Aja, Tyskland var roligt ifjol. Vi drar det igen!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Dum fråga: det är dubbelserie, hemma-borta, eller hur?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

minalman skrev:Dum fråga: det är dubbelserie, hemma-borta, eller hur?
Ja.
Avskaffa tre mot tre.
promannen

Inlägg av promannen »

Allt känns bra inför denna turnering det ända som oroar lite är att gruppspelet drar igång i augusti , alltså lite försäsongs känsla.... Lagen lär ju inte äns spela sin bästa hockey just då.
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: CHL-tråden

Inlägg av pulverapa »

promannen skrev:Allt känns bra inför denna turnering det ända som oroar lite är att gruppspelet drar igång i augusti , alltså lite försäsongs känsla.... Lagen lär ju inte äns spela sin bästa hockey just då.
Augustihockey är underbar. Kanada Cup-känsla. :)
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

promannen skrev:Allt känns bra inför denna turnering det ända som oroar lite är att gruppspelet drar igång i augusti , alltså lite försäsongs känsla.... Lagen lär ju inte äns spela sin bästa hockey just då.
No biggie, vår försäsong är ju redan klar då... http://www.asploven.com/vardia-cup/
2014-04-07, vad hände?
ciirree

Re: Sv: CHL-tråden

Inlägg av ciirree »

Jepe skrev:
No biggie, vår försäsong är ju redan klar då... http://www.asploven.com/vardia-cup/
Så jävla skönt med match redan 8e Augusti!
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Spelschema skulle ju komma i fredags sa väl Challe? Helt tomt på hemsidan fortfarande:

http://www.championshockeyleague.net/
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Dessutom, glöm inte göra streamundersökningen på CHL med chans att vinna ett säsongskort till DIF Hockey i SHL:

http://chlsurvey.infrontams.tv/
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

pulverapa skrev:Dessutom, glöm inte göra streamundersökningen på CHL med chans att vinna ett säsongskort till DIF Hockey i SHL:

Man kan väl vinna ett betalt streamingkonto till CHL? Vart såg du säsongskort till SHL?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

seppuko skrev:
pulverapa skrev:Dessutom, glöm inte göra streamundersökningen på CHL med chans att vinna ett säsongskort till DIF Hockey i SHL:

Man kan väl vinna ett betalt streamingkonto till CHL? Vart såg du säsongskort till SHL?
Jaha, jaså. Jag förstod det som att det var ett säsongskort till SHL. Du har säkert rätt. Löjligt små summor handlade det om. Maxbeloppet man kunde välja för ett streamingkonto var 30 Euro. :)
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

pulverapa skrev:
seppuko skrev:

Jaha, jaså. Jag förstod det som att det var ett säsongskort till SHL. Du har säkert rätt. Löjligt små summor handlade det om. Maxbeloppet man kunde välja för ett streamingkonto var 30 Euro. :)
Överpris i SE?
Skriv svar