Landslagshockey

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Donkels
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Landslagshockey

Inlägg av Donkels »

Salas skrev:Jag har inte brytt mig om VM direkt, men nu hoppas jag av hela mitt hjärta att ryssarna torskar finalen. Jag hoppas att ryska coachen åker på fet böter och en lång avstängning.

Absolut bland det vidrigaste jag sett, och det är inte ett dugg förvånande att det är en ryss som gör "skära av halsen"-tecknet offentligt. Säger det mesta om den ryska mentaliteten. Vidrig rakt igenom, den generella ryska människosyn är hemsk. Jag har en sådan fruktansvärd avsky mot den nationen just nu. Tycker synd om alla få, sett till den stora mängden, vettiga ryssar för att dom ska få skit pga att övriga befolkningen är helt dum i huvudet med en totalt unken världs- och människosyn.
...och jag antar att du känner 143 miljoner ryssar personligen eftersom du kan fälla en sådan kommentar...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det handlar inte om 143 miljoner ryssar. Det handlar om en uppfattning om ryssar och en självuppfattning hos ryssar som just nu skrämmer och påminner om sämre tider. Ryssar som individer är precis som andra. Det finns dåliga och det finns bra. Det är den ryska nationalismen och synen på sig själva som är riktigt läskig.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Donkels skrev:...och jag antar att du känner 143 miljoner ryssar personligen eftersom du kan fälla en sådan kommentar...
Statistiken talar för sig. När Putin & Co har en stor majoritet av ryska befolkningen bakom sig, så är det ju ganska uppenbart. Storhetsvansinnet i Ryssland har inga gränser. Invaderar andra länder, och befolkningen jublar hej vilt. Samma sak gäller turister i fattiga länder i Asien. Spelar ingen roll vart man än är, svaren om vilka turister som är klart minst omtyckta av lokala befolkningen är detsamma överallt, ryssar. Givetvis finns det bra ryssar också, men tyvärr så ser man sällan fall på detta.

Ska inte inleda en politisk debatt här, var onödigt av mig att ens skriva första inlägget. Borde ha hållit mina personliga åsikter för mig själv. Kokar dock över ibland och behövde i ilskan skriva av mig.
kaminor

Inlägg av kaminor »

Ja, ryske coachen borde ju få en rejäl avstängning där kan man tycka. :|

On another note, IIHF genomför regelförändringar enligt följande:

Major proposals that were accepted for the IIHF Rule Book 2014-2018 include:

Moving the blue lines to 22.86 metres (old: 21.33) from the end of the rink to increase each offensive zone by one and half a metres and standardize the length of the offensive zone at all IIHF Championships.

The dimension of the rink is adjusted to 26-30 on 60 metres (old: 29-30 on 60-61 metres) with other dimensions in IIHF competition needing IIHF approval.

Hybrid icing will be introduced beginning in the upcoming season in all IIHF Championships and qualifications.

Spin-o-rama or lacrosse type of moves in penalty shots where the player completes a 360° turn as he approaches the goal will be prohibited.

The membership has agreed that goalkeeper equipment should be reduced and that the “cheater piece” on the goalkeepers’ catch glove is the first piece to be removed as a recommendation. This will be tabled for discussions with manufacturers. As such, it will not yet be included as a rule in the IIHF Rule Book 2014-2018. The purpose is to give the IIHF and manufacturers the opportunity to discuss this initiative along with other measures to reduce the size of goalkeeper equipment.

Bra att anfallszonerna blir större! Hur är det i svensk hockey?
Fattar dock inte varför rinken ska tillåtas vara smalare, om jag förstått texten rätt.

"Hybrid icing", tycker jag också är en bra grej.

Förändringen gällande straffarna tycker jag är onödig.

Läs mer här:
http://www.iihfworlds2014.com/en/news/n ... -approved/
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Förstår ryssen, har man en riktig mansförkylning med halsont så vill man skära halsen av nån!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Cirith Ungol

Inlägg av Cirith Ungol »

Jag såg inte matchen, men fick se ett klipp där den svenska tränaren tydligt skrek "I'll fucking kill you" 2-3 gånger mot den ryske tränaren, är inte det rätt illa det med eller kommer han undan med det för att han är svensk?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Brukar vara grymt irriterande i mötena mot Kanada, att se deras otroligt osportsliga uppträdande när matcherna är på väg att rinna dom ur händerna.

Men Ryssland, Bad Taste Nation #1 tar det hela givetvis ett steg längre.
Man är istället otroligt osportsliga vinnare.
Hånar motståndarna, filmar matchen igenom, bor hos domaren och avslutar snyggt med att hota svenska lagledningen till livet.
Backlunds lilla knuff på axeln är på sin höjd 2min, men då ska Ryssen också ha 2min för diving.
Sedan prickar domarna in sämsta formen för turneringen.
Hur kan det inte vara straff med 1:30 kvar då målburen skjuts ur sitt läge??!
Pinsamt.

Sedan att Ryssland rent hockeymässigt var flera snäpp vassare än Sverige är en annan sak

Har aldrig sagt det förut, men heja Finland imorgon
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Magnutz

Re: Sv: Landslagshockey

Inlägg av Magnutz »

Cirith Ungol skrev:Jag såg inte matchen, men fick se ett klipp där den svenska tränaren tydligt skrek "I'll fucking kill you" 2-3 gånger mot den ryske tränaren, är inte det rätt illa det med eller kommer han undan med det för att han är svensk?
Våra killar är untouchable.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Det som går att filosofera kring är att finnar är bäst när det gäller, men inte vi svenskar. Kan det vara just den nationalkaraktären SD är så förtjusta i?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Salas: Allvarligt. Lägg ner. Hade du skrivit sådär om judar, araber, muslimer, svarta eller liknande hade det varit ett solklart fall av HMF. I Sverige är det okej att hata ryssar. Jag känner flera ryssar. Du känner inte en enda, gissar jag? För i så fall hade du inte skrivit sådär. Ge dig.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Båda coacherna stängs av från final resp bronsmatch. Helt korrekt! Boustedt lär väl fortfarande hävda att han inte sett eller hört vad Grönborg sagt...
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Domen har fallit. Båda tränarna blir avstängda. Vi kanske är rätt vidriga i Sverige också, trots allt?
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Grönborg stod i alla fall för det han sa men Znaroks tycker tydligen att han agerade korrekt. Vilken fjant.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Samma domare från USA idag som i gårdagens Sverige-match.
Missar/skiter i en solklar crosschecking från Malkin i ansiktet på finsk spelare.
Låg nivå, från "världens bästa domarkår"
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Ohddan

Inlägg av Ohddan »

Stäng av Boorkens mik. Helvete
Skriv svar