Ska få chansen att visa sin potential först. Men känns betryggande att han kan anpassa sig. Han lärde sig vad som krävs i shl och blev bättre och bättre.ciirree skrev:Det är ju precis av denna anledning som jag ville ha honom i fjärdekedjan med Hank-Honken sen låna ut Ahlèn. Det hade varit en förbättring.fidyekcoh skrev:Intressant att läsa tråden om trukhno i luleås forum. Fanns en del positiva trots usel statitisk för killen.
Verkar alltså varit en hyfsat populär spelartyp. När inte poängen trillade in i början fick han gneta i tredjekedja. Tog rollen bra, jobbig och elak att möta. Enligt vissa lite för många onödiga utvisningar.
Tuffhet och storlek är iaf något vi saknar. Hoppas också att han kan blomma ut hos oss om han hittar rätt kemi med spelare och får förtroende. Passar nog även bra i snabbt kontringsspel.
Trukhno klar för Djurgården
Re: Trukhno klar för Djurgården
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Trukhno är inte värvad för att brunka i någon fjärde kedja för att samtidigt låna ut en renodlad brunkare, vore hyfsat korkat.
Däremot lär det vara lite Widing över honom i just det fallet att han kan gå in och ta till fysiskt spel när det går lite knackigare i poäng produktionen.
Trukhno är nog åtminstone tänkt som en top 6 forward.
Däremot lär det vara lite Widing över honom i just det fallet att han kan gå in och ta till fysiskt spel när det går lite knackigare i poäng produktionen.
Spela fult
Vad menar du att man skulle vinna på att lägga upp en ny tråd om vår nya spelare och ifrågasätta varför han ska spela för DIF? Trukhno är redan värvad så vad är det då för mening att du lägger upp en tråd och ifrågasätter inte bara honom utan Challe och våra tränare för det är precis det du gör och inte bara här utan i silly season tråden också.SirDIFalot skrev:Är det här en plats där en spelare ska "välkomnas" eller en plats där vi ska diskutera Djurgården Hockey inklusive värvningar och spelarprestationer?BigJ skrev:Är det så här en ny spelare i DIF ska välkomnas? Lägga upp en ny tråd med att bara sprida dynga om en av våra nya spelare? Riktigt lågt.SirDIFalot skrev:Nu börjar man bli riktigt orolig. Ska en snubbe som gjorde noll mål i SHL förra säsongen vara en av killarna "förstafemman" vi ska värva in?
Välkommen Trukhno!
Och vad för "dynga" syftar du på? Det är ju fakta att han har gjort noll mål och det är också fakta att DIF hockey hade sagt att det var en förstafemma vi hade kvar att värva.
Du verkar ju inte själv tycka att det är så kul att få kritik så varför då nästan alltid kritisera andra som försöker göra allt för DIFs bästa. Jag tänker framförallt på din sjuka hetsjakt på Challe som jag har följt under en längre tid. Jag har inte sett dig någonstans be om ursäkt för din kritik och erkänna att du hade fel, Challe ihop med tränarna satte ju faktiskt ihop ett lag som tog upp oss i ES.
Angående första stycket (som sagt):BigJ skrev:Vad menar du att man skulle vinna på att lägga upp en ny tråd om vår nya spelare och ifrågasätta varför han ska spela för DIF? Trukhno är redan värvad så vad är det då för mening att du lägger upp en tråd och ifrågasätter inte bara honom utan Challe och våra tränare för det är precis det du gör och inte bara här utan i silly season tråden också.SirDIFalot skrev:Är det här en plats där en spelare ska "välkomnas" eller en plats där vi ska diskutera Djurgården Hockey inklusive värvningar och spelarprestationer?BigJ skrev:Är det så här en ny spelare i DIF ska välkomnas? Lägga upp en ny tråd med att bara sprida dynga om en av våra nya spelare? Riktigt lågt.SirDIFalot skrev:Nu börjar man bli riktigt orolig. Ska en snubbe som gjorde noll mål i SHL förra säsongen vara en av killarna "förstafemman" vi ska värva in?
Välkommen Trukhno!
Och vad för "dynga" syftar du på? Det är ju fakta att han har gjort noll mål och det är också fakta att DIF hockey hade sagt att det var en förstafemma vi hade kvar att värva.
Du verkar ju inte själv tycka att det är så kul att få kritik så varför då nästan alltid kritisera andra som försöker göra allt för DIFs bästa. Jag tänker framförallt på din sjuka hetsjakt på Challe som jag har följt under en längre tid. Jag har inte sett dig någonstans be om ursäkt för din kritik och erkänna att du hade fel, Challe ihop med tränarna satte ju faktiskt ihop ett lag som tog upp oss i ES.
Tycker ursprungsfrågan var ganska rimlig. Ska han vara en kille för förstafemman? Om man inte får ställa en sådan relevant fråga så vet inte jag vad man ska diskutera i den här tråden, utöver hur hans namn stavas eller vad han borde kallas...SirDIFalot skrev:Nytt för i år är att vi försöker skippa "välkommen" stämplarna på dessa trådar och kör hellre en tråd som handlar om att diskutera den specifika värvningen.
Försök hålla er till det
Tråden finns till för att åsikter ska få uttryckas oavsett om de är positiva eller negativa. I det här fallet är många negativa vilket kanske inte är så konstigt.BigJ skrev:Vad menar du att man skulle vinna på att lägga upp en ny tråd om vår nya spelare och ifrågasätta varför han ska spela för DIF? Trukhno är redan värvad så vad är det då för mening att du lägger upp en tråd och ifrågasätter inte bara honom utan Challe och våra tränare för det är precis det du gör och inte bara här utan i silly season tråden också.SirDIFalot skrev:Är det här en plats där en spelare ska "välkomnas" eller en plats där vi ska diskutera Djurgården Hockey inklusive värvningar och spelarprestationer?BigJ skrev:Är det så här en ny spelare i DIF ska välkomnas? Lägga upp en ny tråd med att bara sprida dynga om en av våra nya spelare? Riktigt lågt.SirDIFalot skrev:Nu börjar man bli riktigt orolig. Ska en snubbe som gjorde noll mål i SHL förra säsongen vara en av killarna "förstafemman" vi ska värva in?
Välkommen Trukhno!
Om vi inte får tycka något om beslut som redan fattats undrar jag vad poängen är för dig med det här forumet.
Re: Sv: Trukhno klar för Djurgården
Jag förstår inte hur ni kan vara lugna och tänka Truchno som topp-6.diftobbe89 skrev:Trukhno är inte värvad för att brunka i någon fjärde kedja för att samtidigt låna ut en renodlad brunkare, vore hyfsat korkat.
Vi spelar i SHL nu och inte Allsvenskan.
Känns patetiskt dåligt att värva in en sån kille för att sätta som en av våra ledande spelare när han inte gjorde 1(!) enda mål förra säsongen.
Nog för att en kille kan utvecklas i ett annat lag men jag har svårt och tro att han skulle gå från 6 p till typ 25-30p.
Nej jag kommer vara skeptisk tills han bevisar motsatsen. Vilket han förmodligen inte kommer göra.
Ja.. I och med att jag säger alltid oavsett jätteoftaJim Morrison skrev:"Jag är mer Djurgårdare än dig"Staten skrev:Vafan.. alltid oavsett.SirDIFalot skrev:Är det här en plats där en spelare ska "välkomnas" eller en plats där vi ska diskutera Djurgården Hockey inklusive värvningar och spelarprestationer?BigJ skrev:Är det så här en ny spelare i DIF ska välkomnas? Lägga upp en ny tråd med att bara sprida dynga om en av våra nya spelare? Riktigt lågt.SirDIFalot skrev:Nu börjar man bli riktigt orolig. Ska en snubbe som gjorde noll mål i SHL förra säsongen vara en av killarna "förstafemman" vi ska värva in?
Välkommen Trukhno!
eller?
Det är väl klart att man kan uttrycka åsikter om en värvning, vi har silly seasontråden t.ex. men varför starta en egen tråd med den inledningen som trådskaparen hade? Andra spelare får välkommentrådar men inte Trukhno, han måste känna sig väldigt välkommen....JohanPez skrev:Tråden finns till för att åsikter ska få uttryckas oavsett om de är positiva eller negativa. I det här fallet är många negativa vilket kanske inte är så konstigt.BigJ skrev:Vad menar du att man skulle vinna på att lägga upp en ny tråd om vår nya spelare och ifrågasätta varför han ska spela för DIF? Trukhno är redan värvad så vad är det då för mening att du lägger upp en tråd och ifrågasätter inte bara honom utan Challe och våra tränare för det är precis det du gör och inte bara här utan i silly season tråden också.SirDIFalot skrev:Är det här en plats där en spelare ska "välkomnas" eller en plats där vi ska diskutera Djurgården Hockey inklusive värvningar och spelarprestationer?BigJ skrev:Är det så här en ny spelare i DIF ska välkomnas? Lägga upp en ny tråd med att bara sprida dynga om en av våra nya spelare? Riktigt lågt.SirDIFalot skrev:Nu börjar man bli riktigt orolig. Ska en snubbe som gjorde noll mål i SHL förra säsongen vara en av killarna "förstafemman" vi ska värva in?
Välkommen Trukhno!
Om vi inte får tycka något om beslut som redan fattats undrar jag vad poängen är för dig med det här forumet.
Jag tycker också att kritik borde riktas åt rätt håll. Som alla vet så har vi under lång tid haft dålig ekonomi, hittills mest för att vi inte fått skattepengar som många landsbygdslag och nu senast att vi ska ge 7 miljoner till aik. Den verklighet Challe får leva med innebär en budget som är långt under våra konkurrenter vilket i sin tur innebär att det inte finns någon som helst möjlighet till de värvningar trådskaparen och många andra begär. När då värvningar kommer in som inte uppfyller "kraven" så gastas det i högan sky mot Challe och den värvade spelaren.
Låt det gå ut över de som skapat denna skevhet istället, SHL. De borde även förbjuda att skattepengar går till elitidrott enligt mig.
- diftobbe89
Försöker bara finna mig i verkligheten, har aldrig sagt att jag gillade värvningen. Men för mig är det ganska självklart att han inte är värvad för en fjärdekedja, thats it.ciirree skrev:Jag förstår inte hur ni kan vara lugna och tänka Truchno som topp-6.diftobbe89 skrev:Trukhno är inte värvad för att brunka i någon fjärde kedja för att samtidigt låna ut en renodlad brunkare, vore hyfsat korkat.
Känns patetiskt dåligt att värva in en sån kille för att sätta som en av våra ledande spelare när han inte gjorde 1(!) enda mål förra säsongen.
Nog för att en kille kan utvecklas i ett annat lag men jag har svårt och tro att han skulle gå från 6 p till typ 25-30p.
Nej jag kommer vara skeptisk tills han bevisar motsatsen. Vilket han förmodligen inte kommer göra.
Forwardssidan blir man ju inte jätte upphetsad av, men värvar Challe in en stjärncenter och två defensivt skickliga backar så köper jag ändå att forwardsbesättningen består av hårt arbetande spelare.
Målvaktssidan kunde vi inte fått tryggare, backsidan är nästa steg, samt en center av hög klass.
Spela fult
Håller med lite där med centern och backarna.diftobbe89 skrev:Försöker bara finna mig i verkligheten, har aldrig sagt att jag gillade värvningen. Men för mig är det ganska självklart att han inte är värvad för en fjärdekedja, thats it.ciirree skrev:Jag förstår inte hur ni kan vara lugna och tänka Truchno som topp-6.diftobbe89 skrev:Trukhno är inte värvad för att brunka i någon fjärde kedja för att samtidigt låna ut en renodlad brunkare, vore hyfsat korkat.
Forwardssidan blir man ju inte jätte upphetsad av, men värvar Challe in en stjärncenter och två defensivt skickliga backar så köper jag ändå att forwardsbesättningen består av hårt arbetande spelare.
Målvaktssidan kunde vi inte fått tryggare, backsidan är nästa steg, samt en center av hög klass.
Men det känns som att alla här på forumet (inkl mig själv) har ashöga förväntningar på denna "stjärncenter" sen blir man förmodligen bara besviken. Men man kan väl hoppas.
Jag tror att en av de större anledningarna till att man behåller stommen i laget är att vi va grymt jobbiga att möta i HA, vi var skridskostarka med stenhård backcheck. Dessutom var vi svåra att slå också.
Jag hoppas verkligen att tränarna bygger vidare på det nu och tar det ett snäpp längre nu när vi spelar i SHL.
EDIT: Dessutom är det väl just det som krävs av oss i SHL med våran budget - hårt arbete över hela banan. Slit, slit, SLIIIT
Visst är det precis det som behövs, men för att det skall lyckas krävs det minst två klasscentrar som kan hålla ihop två linor samt inte minst väldigt bra defensiva backar. Känns tyvärr som att vi saknar båda dessa pusselbitar just nu.ciirree skrev:Håller med lite där med centern och backarna.diftobbe89 skrev:Försöker bara finna mig i verkligheten, har aldrig sagt att jag gillade värvningen. Men för mig är det ganska självklart att han inte är värvad för en fjärdekedja, thats it.ciirree skrev:Jag förstår inte hur ni kan vara lugna och tänka Truchno som topp-6.diftobbe89 skrev:Trukhno är inte värvad för att brunka i någon fjärde kedja för att samtidigt låna ut en renodlad brunkare, vore hyfsat korkat.
Men det känns som att alla här på forumet (inkl mig själv) har ashöga förväntningar på denna "stjärncenter" sen blir man förmodligen bara besviken. Men man kan väl hoppas.
Jag tror att en av de större anledningarna till att man behåller stommen i laget är att vi va grymt jobbiga att möta i HA, vi var skridskostarka med stenhård backcheck. Dessutom var vi svåra att slå också.
Jag hoppas verkligen att tränarna bygger vidare på det nu och tar det ett snäpp längre nu när vi spelar i SHL.
EDIT: Dessutom är det väl just det som krävs av oss i SHL med våran budget - hårt arbete över hela banan. Slit, slit, SLIIIT
Sjukt besviken på engelskan. Man hör ju inte ens att han är ryss? En riktigt mysig ryssbrytning var väl det minsta vi kunde få
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Men han är ju knappt ryss. Hans EP-historik börjar när han var 15 år och inte någon gång under hela hans EP-historik gör han en match på rysk mark.Glory1 skrev:Sjukt besviken på engelskan. Man hör ju inte ens att han är ryss? En riktigt mysig ryssbrytning var väl det minsta vi kunde få
Hur ligger det till egentligen? Har han bara ett ryskt namn?
Expert.
-
Broder Trukh verkar minsann lagt på sig vanan att snusa sen han kom till Sverige! (snus finns inte i CCCP va?)
Storlek, spelartyp, snus och klockren engelska. Gillar redan "Slava"!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel