Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Fricke skrev:
android skrev:Ta snacket om Runken i Runkens tråd.

Bygger vi ett lag med järnkaminer. Kommer det bli jobbigt att åka till hovet varje kväll? Guter och Saviano skrämmer ju inte många direkt. Inte Rundqvist, Heinerö, Nyström, Ljungh eller Holm heller.

Hank kan ju ta några chargings ibland men han är ju inte direkt i ansiktet på motståndarna. Inte Ahlén heller. Ska dessa killar vara med och leka i Elitserien så måste dom tuffa till sig rejält och vara ett irritationsmoment varje byte. Upp med en handske i ansiktet, markera på målvakten. Var där! Deilert tyckte jag anammade BIK-stilen rätt väl under sitt år där. Hoppas att han tar med sig den.

In med ett psykfall/Murray på backen nu. En Kristian Kudroc typ.
För all del. Fler psykfall. Men bålgetingar kan vara värre än en arg tjurjävel. Detta även om det ena inte måste utesluta det andra.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Absolut. Även blomflugor kan vara rejält irriterande. Sådana har vi gott om. In med lite tjurar nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Undrar vilka spelare Challe har tänkt att låna ut..
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Fricke skrev:För all del. Fler psykfall.
Hade inte Kåberg varit perfekt då? Jävla klagande när han ryktades hit. Han hade fyllt det tomrummet galant. Kanske kan vi värva Andreas Jämtin också? Samt lägga varenda kvarvarande slant på Chris Abbott? Fatta vilken psykiskt instabil förstafemma det hade varit.

Jämtin - Abbott - Kåberg

Med den linan hade vi nog inte bara haft den mest utvisade förstafemman, utan även den mest gnälliga, irriterande, hatade, fegaste och fulaste kedjan i SHLs historia. Kanske ska Challe se över möjligheterna att få detta att bli verklighet? Då slipper han i alla fall när vi väl åkt ur höra på alla de som krävde psykfall i truppen inför säsongen :wink:
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

MarcusDaze skrev:Undrar vilka spelare Challe har tänkt att låna ut..
Börjar bli så många som passar in i den kategorin att jag börjat tappa räkningen på kidsen.

Spelar forfarande Sundberg eller vad han hette för oss??
Spela fult
mb81

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:
Fricke skrev:För all del. Fler psykfall.
Hade inte Kåberg varit perfekt då? Jävla klagande när han ryktades hit. Han hade fyllt det tomrummet galant. Kanske kan vi värva Andreas Jämtin också? Samt lägga varenda kvarvarande slant på Chris Abbott? Fatta vilken psykiskt instabil förstafemma det hade varit.

Jämtin - Abbott - Kåberg

Med den linan hade vi nog inte bara haft den mest utvisade förstafemman, utan även den mest gnälliga, irriterande, hatade, fegaste och fulaste kedjan i SHLs historia. Kanske ska Challe se över möjligheterna att få detta att bli verklighet? Då slipper han i alla fall när vi väl åkt ur höra på alla de som krävde psykfall i truppen inför säsongen :wink:
Christian Berglund är ett "psykfall" som jag skulle kunna tänka mig i laget.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Jag HOPPAS på:
Krüger
Sundberg
Kalin
Nyström
Ahlèn
Falk

Lär väl dock inte bli så många. Suck.
Kommer Lundberg också så vet jag inte ens om jag vill köpa NHL 15 och spela med DIF ;)
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

android skrev:
Fricke skrev:
android skrev:Ta snacket om Runken i Runkens tråd.

Bygger vi ett lag med järnkaminer. Kommer det bli jobbigt att åka till hovet varje kväll? Guter och Saviano skrämmer ju inte många direkt. Inte Rundqvist, Heinerö, Nyström, Ljungh eller Holm heller.

Hank kan ju ta några chargings ibland men han är ju inte direkt i ansiktet på motståndarna. Inte Ahlén heller. Ska dessa killar vara med och leka i Elitserien så måste dom tuffa till sig rejält och vara ett irritationsmoment varje byte. Upp med en handske i ansiktet, markera på målvakten. Var där! Deilert tyckte jag anammade BIK-stilen rätt väl under sitt år där. Hoppas att han tar med sig den.

In med ett psykfall/Murray på backen nu. En Kristian Kudroc typ.
För all del. Fler psykfall. Men bålgetingar kan vara värre än en arg tjurjävel. Detta även om det ena inte måste utesluta det andra.

Absolut. Även blomflugor kan vara rejält irriterande. Sådana har vi gott om. In med lite tjurar nu.
Du har min röst i psykfallsvalet.

Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

ciirree skrev:
Jag HOPPAS på:
Krüger
Sundberg
Kalin
Nyström
Ahlèn
Falk

Kommer Lundberg också så vet jag inte ens om jag vill köpa NHL 15 och spela med DIF ;)
Klart du ska! Så att du kan gå in och ändra laguppställningarna till vår fördel :lol:
ciirree

Inlägg av ciirree »

MarcusDaze skrev:
ciirree skrev:
Jag HOPPAS på:
Krüger
Sundberg
Kalin
Nyström
Ahlèn
Falk

Klart du ska! Så att du kan gå in och ändra laguppställningarna till vår fördel :lol:
Haha precis :wink:
AirQ

Inlägg av AirQ »

Skulle Tim Eriksson ha passat in hoss oss? Han har väll hållit igång skapligt i haninge sen han la av hos oss?
Känns kanske som ett till wildcard vilket vi redan för många av i laget i år..
Morwin
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Morwin »

AirQ skrev:Skulle Tim Eriksson ha passat in hoss oss? Han har väll hållit igång skapligt i haninge sen han la av hos oss?
haha vafan? Vi ska väl ha folk som gör poäng. Inget emot tim alls men mål / poäng gör han då inte många av.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Hehe Tim.

Han satsar på en privat karriär.
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

AirQ skrev:Skulle Tim Eriksson ha passat in hoss oss? Han har väll hållit igång skapligt i haninge sen han la av hos oss?
Gjorde många poäng men det är VISS skillnad på division 2 och elitserien. Det jag såg i vintras tyckte jag var ungefär samma som man såg senast i Djurgården (och nu på en betydligt lägre nivå): Snurr, snurr, snurr, tappa pucken
Glöm att han skulle vara aktuell!
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Arkju skrev:
Gjorde många poäng men det är VISS skillnad på division 2 och elitserien. Det jag såg i vintras tyckte jag var ungefär samma som man såg senast i Djurgården (och nu på en betydligt lägre nivå): Snurr, snurr, snurr, tappa pucken
Glöm att han skulle vara aktuell!
Hur många matcher såg du? Han kom ju ut mer som den spelartypen han är än han gjorde för oss i Elitserien. Det var inte alls den "egoistiska" spelstilen nu. Många missuppfattar Tims spelstil något, speciellt de tränare han haft genom åren. Killen ska vara som en offensiv dammsugare och leverera puckar på löpande band (vilket han fick göra galant i Haninge). I DIF och till viss del LHC har han fått spela center mellan brunkare. En kille som kan hålla puck som Tim kan i sina bästa stunder ska inte ha "hockeymördare" bredvid sig.

I Haninge spelade han mestadels tillsammans med Linkan alternativt Odljung som båda vet hur man gör mål.

Nu är inte jag en Tim-lover som vissa andra här på forumet, dock bara irriterad att han fått spela brunkarkedja alldeles för mycket i DIF. Väldigt mycket spilld potential. Sen angående hans "egoistiska" spelstil så har han ju såklart en tendens att släppa pucken för sent, men det kan ju ha att göra med en form av anpassning. Det vill säga att han efter ett tag får för sig att han får ta och göra jobbet själv eftersom hans kedjekamrater i DIF inte lyckades pricka mål.

Men nog om det, han tillhör oavsett vad jag dillar om inte en förstalina i DIF och kommer således inte vara på tapeten om vi ska tro på Challe och Säcken. Men han hade inte gjort bort sig i SHL:s troligtvis sämsta lag (aj aj vad ont det där gjorde).
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Sotarn

Inlägg av Sotarn »

Lite info om hände med Ahnelöv från en i DIF ledning, då brevet var personligt vill jag ej delge vem,
"När det gäller Ahnelöv så fick vi tydligen vika ner oss när budgivningen gick alldeles för högt. Rätt sjuka löner på dessa spelare och i stort sätt omöjligt för oss att kunna konkurrera mot lag som har några miljoner i extra intäkter. Lönetak tror jag är enda nyckeln för att få till en jämn och sund liga."
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
Låst