Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Ohddan skrev:
ciirree skrev:
Kall-El skrev:Ser inget fel med att vara spydig och dryg mot journalister och annat löst pack.

Däremot borde man kunna styra upp längre och sakliga intervjuer genom hemsidan.
Fel eller inte, det är ju ens egna åsikt.

Men är du dryg och jobbig så kommer du också bli känd för att vara dryg och jobbig. Vem vill bli det?
Du får en mycket bättre koppling till fansen genom att vara öppen, åtminstone till de frågor man KAN/VILL svara på.
Man måste komma ihåg att det är igenom media som sportchefer och tränare pratar till oss.
Men hur mycket tror du Challe bryr sig om han framstår som en surputt för SB eller Expressen? Däremot som stålmannen säger så hade några ord på hemsidan gjort under. Det snappas upp på två röda det med.

Till topic. Så som värvningarna ser ut hittills så är fan inte mitt tips om super-Tim (otroligt att inte ironin gick fram) ett särkilt långt skott.
Precis som jag säger så talar han ju inte TILL media egentligen, han pratar till oss GENOM media. Därav tycker jag hans attityd är lite för mkt. Det är jag inte ensam om, hört många här inne som är skeptiska till honom just i mediasnack.
Ah well. Lämnar det nu.

Håller med.
Som truppen ser ut nu så kommer säkerligen nästa förvärv vara nåt vi aldrig trodde skulle komma. Hade inte heller blivit förvånad om Tim vore en, helt ärligt.
Användarvisningsbild
Rocky3000

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

En tanke som jag fick.. för att få ingång Trukhno's poängskörd igen är kanske att signa hit en spelare som han har lirat ihop med förut. Adam Naglich http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38556 och Trukhno lirade tillsammans i Medvescak Zagreb säsongen 11/12. Som sagt en tanke bara.
Bild
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Var MYCKET sugen på Trukhno efter vår första säsong i Hockeyallsvenskan - däremot är han en långt mycket mindre het värvning nu till SHL.

Det logiska är att han tar platsen som var tilltänkt till Jakobs, kan inte se mig Trukhno centra en toppkedja i SHL. Tyvärr. Han blir en winger, som säkerligen om allt vill sig väl kan utvecklas och göra bra ifrån sig på sikt.
25/4-2025
macin

Inlägg av macin »

Jag litar på Challe. Alltid gjort och kommer alltid att göra det. Tror det är smart att hålla låg profil ut mot media, även om det blir på bekostnad av oss fans. Jag kan hålla med om att man lackar när man inte hör något, men ärligt talat - att knipa är nog rätt melodi. Vi har sämst budget och vi har inte råd att det ropas upp namn som är tänkbara för oss. Minsta upptrissning på priset och vi kan gå miste om en riktigt bra spelare som lätt skulle kunna gå till ett annat lag för lite mer stålar i plånkan.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Med nuvarande lag ser jag gärna:

Ny-Ny-Sörensen
Guter-J Eriksson-Alvarez
Saviano-Ljungh-Heinerö
Hank-Honken-Truchno

Extra: Rundqvist (osäker på honom eller Heinerö i tredje. Heinerö utvecklades bra i HA men nu är det spel i SHL som gäller. Rundqvist har vi inte heller sett i högsta ligan ännu men gjorde bra ifrån sig i BIK).

Utlåning eller lämna:
- Krüger
- Sundberg
- Nyström
- Ahlèn
- Kalin

Kemin mellan Ahlèn och de två i fjärde är väl varför man vill ha kvar honom men är osäker på om han är snabb nog för SHL.
Av det lilla jag sett av Truchno så hänger han iaf med i det snabba spelet, det är väl bara poängen som måste med nu.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Är det helt dött på rykten just nu? Känns som att truppen måste bli färdig snart, så man hinner lära känna varandra.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

ciirree skrev:Med nuvarande lag ser jag gärna:

Ny-Ny-Sörensen
Guter-J Eriksson-Alvarez
Saviano-Ljungh-Heinerö
Hank-Honken-Truchno

Extra: Rundqvist (osäker på honom eller Heinerö i tredje. Heinerö utvecklades bra i HA men nu är det spel i SHL som gäller. Rundqvist har vi inte heller sett i högsta ligan ännu men gjorde bra ifrån sig i BIK).

Utlåning eller lämna:
- Krüger
- Sundberg
- Nyström
- Ahlèn
- Kalin

Kemin mellan Ahlèn och de två i fjärde är väl varför man vill ha kvar honom men är osäker på om han är snabb nog för SHL.
Av det lilla jag sett av Truchno så hänger han iaf med i det snabba spelet, det är väl bara poängen som måste med nu.
Speed är nog av mindre betydelse i SHL än i Allsvenskan så att Ahlén kommer bli kvar kan du nog utgå från.

Nyström lånas med största säkerhet inte heller ut. Säkerligen tänkt för truppen.

Om inte Heinerö går framåt enormt under sommaren är jag rätt 100 på att den killen lånas ut.

Kan nästan lova att Truchno är tänkt för lina ett eller två annars skulle man knappast signa honom i första läget.

Om Ahlén mot alla odds skulle lånas ut är jag rätt säker på att Saviano skulle ta dennes plats med Hank och Honken.

Rundqvist gissar jag kommer bli någon form av 1:a reserv både som center och forward.
Diddi

Inlägg av Diddi »

Ny-Ny-Sörensen
Guter-J Eriksson-Alvarez
Saviano-Ljungh-Heinerö
Hank-Honken-Truchno

Utlåning eller lämna:
- Krüger
- Sundberg
- Nyström
- Ahlèn
- Kalin

Jag tror mer att grundtanken är:
Ny - Ny - Truchno
Sörensen - Jocke - Alvarez
Guter/Rundqvist - Ljungh - Saviano
Hank - Honken - Ahlén
Ex. Guter/Rundqvist - Nyström
Heinerö tror jag går på lån, medans Kalin Krüger Sundberg tror jag att man kommer söka permanenta lösningar för i första hand. Nyström eller Rundqvist kan säkert gå ut på kortare låneperioder om skadeläget ser ljust ut under långa perioder.
Diddi

Inlägg av Diddi »

DIFRobbex skrev:Är det helt dött på rykten just nu? Känns som att truppen måste bli färdig snart, så man hinner lära känna varandra.
Jag tror att det kommer trilla in en back och en forward till typ i början av juni eller tidigare, men att om man inte hittar nåt som känns för bra för att tacka nej till så kommer man avvakta med en forward och en back till i höst för att se vad som blir över från NHL/AHL, typ dogge, josefson eller liknande om de inte får kontrakt som de är nöjda med.
ciirree

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

Kall-El skrev:

Ny-Ny-Sörensen
Guter-J Eriksson-Alvarez
Saviano-Ljungh-Heinerö
Hank-Honken-Truchno

Utlåning eller lämna:
- Krüger
- Sundberg
- Nyström
- Ahlèn
- Kalin

Speed är nog av mindre betydelse i SHL än i Allsvenskan så att Ahlén kommer bli kvar kan du nog utgå från.

Nyström lånas med största säkerhet inte heller ut. Säkerligen tänkt för truppen.

Om inte Heinerö går framåt enormt under sommaren är jag rätt 100 på att den killen lånas ut.

Kan nästan lova att Truchno är tänkt för lina ett eller två annars skulle man knappast signa honom i första läget.

Om Ahlén mot alla odds skulle lånas ut är jag rätt säker på att Saviano skulle ta dennes plats med Hank och Honken.

Rundqvist gissar jag kommer bli någon form av 1:a reserv både som center och forward.
Oavsett liga man spelar i tycker jag att snabbhet är ganska viktigt. Speciellt om man spelar i en sån lina som Ahlèn då han ska spela mot motståndarlagets bästa spelare?

Nyström blev med största säkerhet klar redan innan KS var klart då man presenterade honom typ dagen efter. Jag tror han va klar oavsett liga. Vart ska han få plats menar du?
Jag skrev ju också att detta är så JAG helst ser det. Truchno är säkert tänkt som 1a eller 2a men jag tycker inte om det iaf.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Trukhno. k.
Du är med oss överallt, Stefan.
Mindrocker

Inlägg av Mindrocker »

dutti skrev:Trukhno. k.
Det beror på vilket transkriptionssystem man använder.
Avgå DJ Yes!
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Mindrocker skrev:
dutti skrev:Trukhno. k.
Det beror på vilket transkriptionssystem man använder.
Aha, sorry. Borde förstått att vi gjorde annorlunda här än på säg.. eliteprospects och difhockey.
Du är med oss överallt, Stefan.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

macin skrev:Jag litar på Challe. Alltid gjort och kommer alltid att göra det. Tror det är smart att hålla låg profil ut mot media, även om det blir på bekostnad av oss fans. Jag kan hålla med om att man lackar när man inte hör något, men ärligt talat - att knipa är nog rätt melodi. Vi har sämst budget och vi har inte råd att det ropas upp namn som är tänkbara för oss. Minsta upptrissning på priset och vi kan gå miste om en riktigt bra spelare som lätt skulle kunna gå till ett annat lag för lite mer stålar i plånkan.
Jag tror du har helt rätt i det. I detta skedet är det nog bäst att hålla folk underrättade på "a need-to-know basis" och jag tror inte så många supportrar kvalificerar sig där.
ciirree

Inlägg av ciirree »

SB bekräftar att vi får pengar för Wennberg. Ca 1.2 mkr.
Samma summa för Åberg också va? Alltså totalt 2.4 miljoner om uppgifterna stämmer?

Synd att de pengarna kommer gå för att fylla tomrummet efter SHLs vansinnedåd. Men då återstår iallafall "bara" 3.6 mille för att nå upp i dessa 6 miljoner som de tog.
Låst