SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Självklart kommer inte några enstaka forumiters CMore-bojkott förmå SHL att riva upp sitt idiotiska beslut. Och nej, CMore har ingen skuld i SHLs beslut heller. Agree.
Jag som privatperson är endast en liten ynka abonnent och det spelar ingen roll vad jag gör. Eller hur? Helt fel tycker jag.
Detta är en principfråga. I nuvarande situation får varje SHL-lag 6-7 millar mer än vi. Det är totalt oacceptabelt. Pengarna kommer från CMore, och om jag följer pengaströmmen bakåt hamnar jag till slut i min egen tunna plånbok. Genom min prenumeration är jag alltså en direkt sponsor till ett absurt orättvist system som dessutom kan visa sig bli en direkt verkande orsak till att vi åker ur i vår.
Nej tack. Jag har mailat CMore och informerat att jag finns och att jag inget hellre vill än att ge dom mina pengar, månad efter månad en lång tid framöver. Men att det tyvärr just nu är omöjligt med tanke på att mina pengar direkt kommer att slussas ut till övriga landets redan nu mycket mer ekonomiskt välmående hockeyföreningar.
Jag förväntar mig inte att CMore ska göra någonting, eller ens läsa mitt mail. Men jag kan iaf se mig själv i spegeln.
I övrigt stödjer jag också alla andra former av "käppar i hjulet"-aktioner mot resten av ligan, som t ex chockhöjning av bortaplatspriser och bojkott av bortamatcher (inte för att jag åker på så många ändå iofs).
Till denna kommunaldopade pajasliga som pissar oss rakt i ansiktet: tack för att ni gör allt så tydligt: det är vi mot er. DIF mot rubbet.
Jag som privatperson är endast en liten ynka abonnent och det spelar ingen roll vad jag gör. Eller hur? Helt fel tycker jag.
Detta är en principfråga. I nuvarande situation får varje SHL-lag 6-7 millar mer än vi. Det är totalt oacceptabelt. Pengarna kommer från CMore, och om jag följer pengaströmmen bakåt hamnar jag till slut i min egen tunna plånbok. Genom min prenumeration är jag alltså en direkt sponsor till ett absurt orättvist system som dessutom kan visa sig bli en direkt verkande orsak till att vi åker ur i vår.
Nej tack. Jag har mailat CMore och informerat att jag finns och att jag inget hellre vill än att ge dom mina pengar, månad efter månad en lång tid framöver. Men att det tyvärr just nu är omöjligt med tanke på att mina pengar direkt kommer att slussas ut till övriga landets redan nu mycket mer ekonomiskt välmående hockeyföreningar.
Jag förväntar mig inte att CMore ska göra någonting, eller ens läsa mitt mail. Men jag kan iaf se mig själv i spegeln.
I övrigt stödjer jag också alla andra former av "käppar i hjulet"-aktioner mot resten av ligan, som t ex chockhöjning av bortaplatspriser och bojkott av bortamatcher (inte för att jag åker på så många ändå iofs).
Till denna kommunaldopade pajasliga som pissar oss rakt i ansiktet: tack för att ni gör allt så tydligt: det är vi mot er. DIF mot rubbet.
Det är väl ingen som tror att en forumbojkott skulle påverka, om däremot de stora supporterorganisationerna drar igång en kampanj, facebookgrupp, etc, då kommer det bli stort.
Som sagt, kan 5000 ta sig till Helsingborg, ja då kan 1000 sägs upp sina C More abonnemang. Jag stod på en mässa igår där även C More var, ångrar att jag inte tog upp det med dem.
Som sagt, kan 5000 ta sig till Helsingborg, ja då kan 1000 sägs upp sina C More abonnemang. Jag stod på en mässa igår där även C More var, ångrar att jag inte tog upp det med dem.
@Davva vilken cmore-mail skickade du till?
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag mailade till info@cmore.se och fick detta svar idag:
Hej!
Tack för ditt mail.
C More har inget som helst inflytande i hur SHL väljer att fördela sina centrala medel mellan klubbarna men jag skall framföra dina synpunkter till ansvariga inom C More.
Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!
Med Vänliga Hälsningar
Linda - C More Kundservice
Hej!
Tack för ditt mail.
C More har inget som helst inflytande i hur SHL väljer att fördela sina centrala medel mellan klubbarna men jag skall framföra dina synpunkter till ansvariga inom C More.
Har du ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta mig eller mina kollegor!
Med Vänliga Hälsningar
Linda - C More Kundservice
Tyvärr bara skitsnack från Cmores sida.
Om de ville slå ner foten i denna fråga hade de utan problem kunnat göra det.
Nu är frågan helt enkelt inte tillräckligt intressant för dem vilket gör att vi tvingas göra den intressant genom att helt enkelt tala om för dem att de kommer förlora kunder om de inte tar ställning för oss.
Om de ville slå ner foten i denna fråga hade de utan problem kunnat göra det.
Nu är frågan helt enkelt inte tillräckligt intressant för dem vilket gör att vi tvingas göra den intressant genom att helt enkelt tala om för dem att de kommer förlora kunder om de inte tar ställning för oss.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Men återigen, hur många kunder tror du / ni de kommer förlora? Känns rätt töntigt hela resonemanget.
DIF är tillbaka i SHL - självfallet kommer den stora majoriteten som på förhand var intresserad av ett abonnemang fullfölja planen alldeles oavsett hur mycket pengar DIF får av SHL.
DIF är tillbaka i SHL - självfallet kommer den stora majoriteten som på förhand var intresserad av ett abonnemang fullfölja planen alldeles oavsett hur mycket pengar DIF får av SHL.
Hoppas på Partizan-stämning varje jävla match! Inga motståndare ska våga komma till hovet nästa sesse!
Re: Sv: SHL 2014-15
Djurgårdshjälpen drog direkt planer för att starta ny kampanj, 40 pers skrev in till KKV (som faktiskt gav resultat), flera av oss på forumet drar iväg mail varenda dag för att FÖRSÖKA göra skillnad. Du sitter och klagar på forumet att inget funkar. Bra fortsätt. Hjälper säkert!-daniel- skrev:Men återigen, hur många kunder tror du / ni de kommer förlora? Känns rätt töntigt hela resonemanget.
Handlar inte om vad utgången blir. Det handlar om att göra vad man kan!
En kan göra mycket, många kan göra mer. Inga garantier ges att vi får pengar om några bojkottar, men det är bättre att några gör det än att ingen gör det.
Jag såg fram emot en säsong med många bortaresor, men jag kommer dock avstå dessa helt tills vidare. Har ingen större lust att ge ekonomiskt stöd till SHL-klubbar som varit med och klubbat igenom beslutet. Dom pengarna lägger jag hellre på att köpa souvenirer.
Jag såg fram emot en säsong med många bortaresor, men jag kommer dock avstå dessa helt tills vidare. Har ingen större lust att ge ekonomiskt stöd till SHL-klubbar som varit med och klubbat igenom beslutet. Dom pengarna lägger jag hellre på att köpa souvenirer.
- -daniel-
Men du förstår ju fortfarande inte vad jag menar.ciirree skrev:Djurgårdshjälpen drog direkt planer för att starta ny kampanj, 40 pers skrev in till KKV (som faktiskt gav resultat), flera av oss på forumet drar iväg mail varenda dag för att FÖRSÖKA göra skillnad. Du sitter och klagar på forumet att inget funkar. Bra fortsätt. Hjälper säkert!-daniel- skrev:Men återigen, hur många kunder tror du / ni de kommer förlora? Känns rätt töntigt hela resonemanget.
Handlar inte om vad utgången blir. Det handlar om att göra vad man kan!
Varför lägga ner tid att skriva till Cmore - de kan INTE påverka ärendet. Är det så svårt att förstå? Ge dig på SHL istället - det är de som fattar beslutet. Cmore kommer ALDRIG ALDRIG ALDRIG (ska jag behöva skriva det igen?) komma med någon officiell kungörelse i ärendet för att förmodligen mindre än 0.01% av deras Cmore Sport abonnenter skriver arga mail om att DIF känner sig illa behandlade.

-
Daniel om 1000 kunder hör av sig till cmore om att de säger upp sina abonnemang pga detta tror du inte de framför detta till shl då? desto färre kunder cmore får ju mindre pengar får shl. shl vill så mkt pengar som möjligt.
Maila cmore OCH shl och framför din åsikt. Lätt värt att åka till olearys för att se bortamatcher/hemma matcher för de som inte kan ta sig till Hovet för att få dem att förstå hur fel detta är. Om de inte förstår hur fel det är hoppas jag verkligen cmore erbjuder shl mindre pengar än vad de får nu. Jag skiter blanka fan i hur bra shl är gentemot andra serier. Bryr mig enbart om att DIF skall ha samma förutsättningar som de andra i serier, så gott det går iaf. Kommunaldopingen går ju inte att göra ngt åt.
Maila cmore OCH shl och framför din åsikt. Lätt värt att åka till olearys för att se bortamatcher/hemma matcher för de som inte kan ta sig till Hovet för att få dem att förstå hur fel detta är. Om de inte förstår hur fel det är hoppas jag verkligen cmore erbjuder shl mindre pengar än vad de får nu. Jag skiter blanka fan i hur bra shl är gentemot andra serier. Bryr mig enbart om att DIF skall ha samma förutsättningar som de andra i serier, så gott det går iaf. Kommunaldopingen går ju inte att göra ngt åt.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- -daniel-
Men 1000 kunder kommer inte höra av sig till Cmore... det är ju där själva skon klämmer. Skulle gissa på ett 50-tal.Pogue Mahone skrev:Daniel om 1000 kunder hör av sig till cmore om att de säger upp sina abonnemang pga detta tror du inte de framför detta till shl då? desto färre kunder cmore får ju mindre pengar får shl. shl vill så mkt pengar som möjligt.
Dessutom är det återigen inte Cmore's beslut. Det är helt & hållet SHL's ansvar att fördela dessa TV-pengar på ett (för dem) adekvat sätt.
Fast förlorar Cmore tillräckligt mycket pengar kommer dom sätta press på SHL. Om 50 personer avstår att skaffa Cmore Sport, så uppgår uteblivna intäkter till nästan 260 000 kronor första året för Cmore. Skippar 100 personer är vi över 500 000 kronor.-daniel- skrev:Men 1000 kunder kommer inte höra av sig till Cmore... det är ju där själva skon klämmer. Skulle gissa på ett 50-tal.
Dessutom är det återigen inte Cmore's beslut. Det är helt & hållet SHL's ansvar att fördela dessa TV-pengar på ett (för dem) adekvat sätt.
Hur många som avstår Cmore vet ingen av oss, men blir de uteblivna intäkterna kännbart så kommer givetvis Cmore försöka göra sitt för att påverka.
- -daniel-
Visst, men tror faktiskt det är ytterst få av dessa som hör av sig som faktiskt kommer stå över abonnemanget.. det är liksom lite det som är en del av poängen; DIF är tillbaka i SHL och produkten (dvs Cmores programpaket) kommer sälja alldeles oavsett.Salas skrev:Fast förlorar Cmore tillräckligt mycket pengar kommer dom sätta press på SHL. Om 50 personer avstår att skaffa Cmore Sport, så uppgår uteblivna intäkter till nästan 260 000 kronor första året för Cmore. Skippar 100 personer är vi över 500 000 kronor.-daniel- skrev:Men 1000 kunder kommer inte höra av sig till Cmore... det är ju där själva skon klämmer. Skulle gissa på ett 50-tal.
Hur många som avstår Cmore vet ingen av oss, men blir de uteblivna intäkterna kännbart så kommer givetvis Cmore försöka göra sitt för att påverka.
Det kommer inte märkas av några intäktsförändringar som är negativa hur mycket ni än vill det. Det är åtminstone min fasta övertygelse, förstår att ni inte delar den.
För mig handlar det inte om att få någon officiell kungörelse. För mig handlar det främst om följande saker:-daniel- skrev: Men du förstår ju fortfarande inte vad jag menar.
Varför lägga ner tid att skriva till Cmore - de kan INTE påverka ärendet. Är det så svårt att förstå? Ge dig på SHL istället - det är de som fattar beslutet. Cmore kommer ALDRIG ALDRIG ALDRIG (ska jag behöva skriva det igen?) komma med någon officiell kungörelse i ärendet för att förmodligen mindre än 0.01% av deras Cmore Sport abonnenter skriver arga mail om att DIF känner sig illa behandlade.
- Sprida negativ publicitet om SHL:s beslut. 100 uppsagda abonnemang kanske inte rör C More ett dyft, men möjligheten att media snappar upp det och gör en grej om det är ganska stor. Ju mer det här ältas i media, desto större blir både drevet och möjligheten till förändring.
- Den ideologiska aspekten. Vissa mår bra av att handla ekologiskt, andra kör miljöbilar. Själv har jag aldrig köpt Löfbergs Lila eftersom jag indirekt inte vill stödja FBK (vet inte hur det ligger till med sponsorskapet numera, men det skulle fortfarande kännas fel). Vill jag i det här läget vara med och indirekt bidra till SHL? Nej, samma sak där.