Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Think if...
- Kontakt:
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag väljer att applicera Schrödinger på Challes värvningar, dvs samtliga är succéer och katastrofer till dess jag sett dom spela. Tänk, vetenskap är så mkt enklare att resonera med...
A11
A11
Using Tapatalk
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Gillar dig, du kan stava till hans namn. (Jag med nu)Staten skrev:Vadå Skellefteå är på Ridderwall? Är vi inte ens med och jagar honom?
Vi fick truchno istället.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Då får han bara dricka Alberget 4A inget annat öl okCeles skrev:Nu får du ta en öl och lugna ner dig cirre

Aha. Då va det inget...JohanPez skrev:Agenten sa att det gick att lösa...ciirree skrev:Challe sa ju att det inte fanns plats för Jakobs. Varför skulle han ta på sig ansvaret om dalmasarna satte stopp?dutti skrev:Har egentligen inget vettigt att tillägga, jag fick precis samma panikkänslor som ni igår när jag såg nyheten. "48 matcher.. 0 mål.. 6 assist". Eliteprospects etsade sig fast på näthinnan.
Ville bara kommentera snacket om att "jag hade valt Jakobs" osv. Vill bara poängtera att det kanske inte handlade om ett val från vår sida, utan att det lika gärna kan ha varit smutsiga dalmasar som satte stopp för den affären. (och att Trucken fanns redo om det skulle hända)
Likaså sa ju hans agent att allt kunde lösas!
Klart han säger det, till rätt pris går allt att lösa men vi kanske inte var beredda på att betala.
Jag tycker också att vi har en, med största sannolikhet poängmässigt klen trupp så här långt men kritik ska baseras på fakta och inte spekulationer.
...OM INTE Challe-jäveln ljuger media rakt i ansiktet nu igen!?!? Plotten tjocknar

Nä, det är väl bara att be till en högre makt om att Trucken blir århundradets moneyball-värvning.. Men just nu känns det som att vi är långt ute och cyklar alltså.
Du är med oss överallt, Stefan.
Det man egentligen kan konstatera är att han, (Challe) sa ju att det fortfarande återstår viktiga pusselbitar i bygget innan det är färdigt. Jag hoppas verkligen att hans syn av "viktiga" är lika som vi tänker. För det behövs. Vi behöver inga mer utbyggnadsspelare.
Sen kom jag på en annan sak.
Kan det inte vara möjligt att Ahlén blir utlånad och Slava tar hans plats? De är lite av samma storlek, han är väldigt offensiv och har väl den egenskapen att göra mer poäng (eller SKA iaf) än Ahlén.
Hank-Honken-Truchno i en fjärdekedja hade jag köpt rakt av.
Sen kom jag på en annan sak.
Kan det inte vara möjligt att Ahlén blir utlånad och Slava tar hans plats? De är lite av samma storlek, han är väldigt offensiv och har väl den egenskapen att göra mer poäng (eller SKA iaf) än Ahlén.
Hank-Honken-Truchno i en fjärdekedja hade jag köpt rakt av.
Jag hållet med dig Ciiree jag har tänkt liknande i princip helatiden att Ahlén är en av de som ska lånas ut. En tung å rejäl pjäs, som passar grymt HA
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Jim Morrison
Säga vad man vill om honom, men jag har ruttnat totalt på Challe Berglund. Det är en alldeles för stängd dialog. Tror jag aldrig har känt mig så "utfryst" som supporter som nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Ja-ke den andre
Jag träffade Pontus Åberg igår och vi kommer tyvärr inte kunna låna honom från Nashville om han inte tar en plats där då han fortfarande har kontrakt med Kaffe BK.
Vet inte om detta redan är klarlagts, men ja han kommer inte spela med oss i höst i alla fall.
Vet inte om detta redan är klarlagts, men ja han kommer inte spela med oss i höst i alla fall.
Samma här. Det är horribelt tycker jag.Jim Morrison skrev:Säga vad man vill om honom, men jag har ruttnat totalt på Challe Berglund. Det är en alldeles för stängd dialog. Tror jag aldrig har känt mig så "utfryst" som supporter som nu.
Titta på Sylvegård och hans öppethet mot Madhawk som hawken sedan levererar ut i media. Sjukt snyggt gjort!
Tror Challe hade varit lik Sylvegård i beteendet om vi hade haft en bloggare likt galenhöken. Challe är så jävla syrlig och bitter mot media, men dem få gångerna jag träffat på honom som supporter är han extremt trevlig och väldigt öppen. Det är i princip bara mot gammelmedia Challe är extremt jävla butter, typ. Däremot kan man önska att DIF Hockey gjorde en intervju med Challe där lagbygget diskuteras och tankar om värvningarna o.s.v. Dock kommer det antagligen inte hända...ciirree skrev:Samma här. Det är horribelt tycker jag.Jim Morrison skrev:Säga vad man vill om honom, men jag har ruttnat totalt på Challe Berglund. Det är en alldeles för stängd dialog. Tror jag aldrig har känt mig så "utfryst" som supporter som nu.
Titta på Sylvegård och hans öppethet mot Madhawk som hawken sedan levererar ut i media. Sjukt snyggt gjort!
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Jo det är klart. Men vi ska inte behöva nån "egen" reporter bara för att han ska vara öppen. Som du säger hade difhockey räckt för en inervju.
Någon här inne har ju sagt att han rent ut sagt brukar vara oförskämd och spydig mot Marie Hallman liksom. Gillar inte hans attityd alls!
Någon här inne har ju sagt att han rent ut sagt brukar vara oförskämd och spydig mot Marie Hallman liksom. Gillar inte hans attityd alls!
Ser inget fel med att vara spydig och dryg mot journalister och annat löst pack.
Däremot borde man kunna styra upp längre och sakliga intervjuer genom hemsidan.
Fel eller inte, det är ju ens egna åsikt.Kall-El skrev:Ser inget fel med att vara spydig och dryg mot journalister och annat löst pack.
Men är du dryg och jobbig så kommer du också bli känd för att vara dryg och jobbig. Vem vill bli det?
Du får en mycket bättre koppling till fansen genom att vara öppen, åtminstone till de frågor man KAN/VILL svara på.
Man måste komma ihåg att det är igenom media som sportchefer och tränare pratar till oss.
Men hur mycket tror du Challe bryr sig om han framstår som en surputt för SB eller Expressen? Däremot som stålmannen säger så hade några ord på hemsidan gjort under. Det snappas upp på två röda det med.ciirree skrev:Fel eller inte, det är ju ens egna åsikt.Kall-El skrev:Ser inget fel med att vara spydig och dryg mot journalister och annat löst pack.
Men är du dryg och jobbig så kommer du också bli känd för att vara dryg och jobbig. Vem vill bli det?
Du får en mycket bättre koppling till fansen genom att vara öppen, åtminstone till de frågor man KAN/VILL svara på.
Man måste komma ihåg att det är igenom media som sportchefer och tränare pratar till oss.
Till topic. Så som värvningarna ser ut hittills så är fan inte mitt tips om super-Tim (otroligt att inte ironin gick fram) ett särkilt långt skott.
Nästa stjärnforward blir klar?ciirree skrev:Haha uteliv i Värnamo? den blir svår!
Lyckostar ni som bor i Stockholm, ni som har uteliv.
Nejmen, det kan bli hett på forumet ibland! Det får det bli på Sillyn. Allt blir bra på måndag när nästa stjärnforward blir klar.