Japp. Blir en klassisk SAIK-värvning som exploderar och dominerar. Ersättare till Möller som i sin tur var en ersättare till Lehtonen.Mattebo skrev: All right. Rögle tror jag inte att han går till. Vore en typisk Skellefteå-värvning känns det som. Vi är mycket möjligt där och hugger. Känns inte som att mycket alls läcker om DIF nu för tiden.
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
- Jim Morrison
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Känns lite oklart bland forwards just nu, vi har väldigt många spelare som kan passa i 3-4:e kedjan i SHL, men ekonomin är väl inte den bästa. Som det ser ut just nu tror jag vi kommer få något sånt här nästa år
Ny - Ny - Sörenssen
Trunkhno - Jocke - Alvarez
Saviano - Ljungh - Guter
Hank - Honken - Ahlen
Rundqvist
Tror de andra forwards lånas ut till HA och kan kallas tillbaka vid skador, laget i sig är kanske inget som skrämmer slag på resten av SHL konkurrenterna men om vi kan få in en bra forward och en bra center till första kedjan tror jag vi kan bli ett jobbigt lag att möta, lite Luleå stuket med snabba forwards och defensiven först. Det största problemet är väl bara hur fan Challe ska trolla, vår ekonomi verkar ju inte direkt vara särskilt stor, för att vi ska ha en rimlig chans i SHL behöver vi få in:
Center - En center av toppklass är ett måste, Jocke och Thrunkhno i all ära, men vi behöver en riktigt bra center som kan leda laget både i poäng och spelet.
Forward - En riktigt bra poängspelare, någon som kan ösa in poängen åt oss under hela säsongen.
Två bra backar som helst är bra tvåvägsspelare och kan spela mycket i både PP & BP.
Just nu är man väl lite halvt skeptisk till att vi har plockat in vissa spelare, vi är i behov av spetskompetens och matchvinnare, men dessa brukar ju oftast dröja ett bra tag innan de trillar in i lagen. Men Challe måste anstränga sig om vi ska få in 4 bra spelare och samtidigt hålla budgeten. Att SHL ger oss 7 miljoner mindre än de andra lagen i ligan är ett sjukt skämt som kan kosta oss väldigt dyrt.
Ny - Ny - Sörenssen
Trunkhno - Jocke - Alvarez
Saviano - Ljungh - Guter
Hank - Honken - Ahlen
Rundqvist
Tror de andra forwards lånas ut till HA och kan kallas tillbaka vid skador, laget i sig är kanske inget som skrämmer slag på resten av SHL konkurrenterna men om vi kan få in en bra forward och en bra center till första kedjan tror jag vi kan bli ett jobbigt lag att möta, lite Luleå stuket med snabba forwards och defensiven först. Det största problemet är väl bara hur fan Challe ska trolla, vår ekonomi verkar ju inte direkt vara särskilt stor, för att vi ska ha en rimlig chans i SHL behöver vi få in:
Center - En center av toppklass är ett måste, Jocke och Thrunkhno i all ära, men vi behöver en riktigt bra center som kan leda laget både i poäng och spelet.
Forward - En riktigt bra poängspelare, någon som kan ösa in poängen åt oss under hela säsongen.
Två bra backar som helst är bra tvåvägsspelare och kan spela mycket i både PP & BP.
Just nu är man väl lite halvt skeptisk till att vi har plockat in vissa spelare, vi är i behov av spetskompetens och matchvinnare, men dessa brukar ju oftast dröja ett bra tag innan de trillar in i lagen. Men Challe måste anstränga sig om vi ska få in 4 bra spelare och samtidigt hålla budgeten. Att SHL ger oss 7 miljoner mindre än de andra lagen i ligan är ett sjukt skämt som kan kosta oss väldigt dyrt.
Verkar lätt att lyckas som forward i Saik. Men att få spela med Jocke Lindström underlättar.Jim Morrison skrev:Japp. Blir en klassisk SAIK-värvning som exploderar och dominerar. Ersättare till Möller som i sin tur var en ersättare till Lehtonen.Mattebo skrev: All right. Rögle tror jag inte att han går till. Vore en typisk Skellefteå-värvning känns det som. Vi är mycket möjligt där och hugger. Känns inte som att mycket alls läcker om DIF nu för tiden.
Det är väl bara Vesce som varit en riktig floppvärvning. Och han hade riktigt bra siffror från ahl. Så sånt är inte alltid av så stor betydelse.
Man börjar nästan att gråta, DIF har ruskigt många spelare för en 3:e & 4:e lina men var är spetsen?
Sedan när man ser att folk sätter ihop sina linor just nu, J. Eriksson är placerad som center i en 2:a lina, då förstår man hur jävla illa det är.
Sedan när man ser att folk sätter ihop sina linor just nu, J. Eriksson är placerad som center i en 2:a lina, då förstår man hur jävla illa det är.
Själv har man ju Ljungh i en andra lina och ber till gudarna att han skall ta stora kliv över sommaren...Caveman skrev:Man börjar nästan att gråta, DIF har ruskigt många spelare för en 3:e & 4:e lina men var är spetsen?
...Dock med rådande trupp hade vi behövt två toppcentrar, två defensiva toppbackar och en poänggörande forward.
Håller med.Kall-El skrev:Själv har man ju Ljungh i en andra lina och ber till gudarna att han skall ta stora kliv över sommaren...Caveman skrev:Man börjar nästan att gråta, DIF har ruskigt många spelare för en 3:e & 4:e lina men var är spetsen?
...Dock med rådande trupp hade vi behövt två toppcentrar, två defensiva toppbackar och en poänggörande forward.
Jo är inne lite på samma. Har bara sett honom kort i någon landslagsturnering. Har för mig att han är en stark skridskoåkare med ett offensivt sinne som vill in mot mål hellre än att "Sedina i hörnen". En yngre variant av hur Mika Hannula spelar (har inte sett honom överdrivet mycket heller).mb81 skrev:Hur bra är egentligen Ridderwall? Rent statistiskt har han gjort en en bra säsong när han vann poängligan i Tyskland. Men lill-honken var också i topp i poängligan där så säger väl inte så mycket? Eller är det hans flashiga namn som gör att folk är så sugna på honom? I AHL hade han Trukhno-siffror och i collegeserien hade han inte så bra heller. Har inte sett honom spela och vill på riktigt veta vad som gör honom till en så bra värvning. Vill ju inte basera allt på EP.
Det blir väl att han känns som en ganska sannolik värvning just nu, som ändå ger lite mersmak eftersom han nyligt har vunnit poängligan i en hyfsat bra liga. Dessutom har han producerat "lika mycket" som Zackrisson (i samma lag) denna säsong. Så den poängskörden beror nog mer på hur det laget spelar dem/deras roller.
Skulle nog inte vara så fantastiskt dyr heller, men vad vet jag.
Rätta mig mer än gärna om jag är ute och cyklar.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Det är inga spekulationer. Han sa att det inte fanns plats!! Stog ju i SB för nån dag sedan när de pratade med Challe.JohanPez skrev:Agenten sa att det gick att lösa...ciirree skrev:Challe sa ju att det inte fanns plats för Jakobs. Varför skulle han ta på sig ansvaret om dalmasarna satte stopp?dutti skrev:Har egentligen inget vettigt att tillägga, jag fick precis samma panikkänslor som ni igår när jag såg nyheten. "48 matcher.. 0 mål.. 6 assist". Eliteprospects etsade sig fast på näthinnan.
Ville bara kommentera snacket om att "jag hade valt Jakobs" osv. Vill bara poängtera att det kanske inte handlade om ett val från vår sida, utan att det lika gärna kan ha varit smutsiga dalmasar som satte stopp för den affären. (och att Trucken fanns redo om det skulle hända)
Likaså sa ju hans agent att allt kunde lösas!
Klart han säger det, till rätt pris går allt att lösa men vi kanske inte var beredda på att betala.
Jag tycker också att vi har en, med största sannolikhet poängmässigt klen trupp så här långt men kritik ska baseras på fakta och inte spekulationer.
EDIT: Voila! "... det är vi själva som tagit beslutet"
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8897046.ab
Trodde först det var ett skämt med Trucken men inser nu att Challe satsat hela budgeten på hästar och förlorat vilket förklarar alla HA värvningar. Antingen det eller att de satsat mycket pengar på att utöka organisationen vilket i sig är ett skämt. Kanske var den storsatsningen som Tellan pratade om.
Vadå Skellefteå är på Ridderwall? Är vi inte ens med och jagar honom?
Vi fick truchno istället.
Vi fick truchno istället.
Som sagt, Trukhno kan mycket väl varit väldigt billig och vi vet inte med säkerhet i vilken lina han är tänkt att tillhöra.ciirree skrev:Det är inga spekulationer. Han sa att det inte fanns plats!! Stog ju i SB för nån dag sedan när de pratade med Challe.JohanPez skrev:Agenten sa att det gick att lösa...ciirree skrev:Challe sa ju att det inte fanns plats för Jakobs. Varför skulle han ta på sig ansvaret om dalmasarna satte stopp?dutti skrev:Har egentligen inget vettigt att tillägga, jag fick precis samma panikkänslor som ni igår när jag såg nyheten. "48 matcher.. 0 mål.. 6 assist". Eliteprospects etsade sig fast på näthinnan.
Ville bara kommentera snacket om att "jag hade valt Jakobs" osv. Vill bara poängtera att det kanske inte handlade om ett val från vår sida, utan att det lika gärna kan ha varit smutsiga dalmasar som satte stopp för den affären. (och att Trucken fanns redo om det skulle hända)
Klart han säger det, till rätt pris går allt att lösa men vi kanske inte var beredda på att betala.
Jag tycker också att vi har en, med största sannolikhet poängmässigt klen trupp så här långt men kritik ska baseras på fakta och inte spekulationer.
Sett till priset kan det ju varit en no-brainer och att vi då inte har plats för Jakobs också som istället blir ersatt av en riktig poängspelare. Utan att veta exakt hur det är tänkt och vad för pengar vi pratar om kan du inte hävda annat än detta är spekulationer.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Men snälla nån!JohanPez skrev:Som sagt, Trukhno kan mycket väl varit väldigt billig och vi vet inte med säkerhet i vilken lina han är tänkt att tillhöra.ciirree skrev:Det är inga spekulationer. Han sa att det inte fanns plats!! Stog ju i SB för nån dag sedan när de pratade med Challe.JohanPez skrev:Agenten sa att det gick att lösa...ciirree skrev:Challe sa ju att det inte fanns plats för Jakobs. Varför skulle han ta på sig ansvaret om dalmasarna satte stopp?dutti skrev:Har egentligen inget vettigt att tillägga, jag fick precis samma panikkänslor som ni igår när jag såg nyheten. "48 matcher.. 0 mål.. 6 assist". Eliteprospects etsade sig fast på näthinnan.
Sett till priset kan det ju varit en no-brainer och att vi då inte har plats för Jakobs också som istället blir ersatt av en riktig poängspelare. Utan att veta exakt hur det är tänkt och vad för pengar vi pratar om kan du inte hävda annat än detta är spekulationer.
Om Challe säger att det inte finns plats, då finns det inte plats. Sen hur billig Slava är eller vilken lina han ska spela hör inte hit - fakta är fakta, Jakobs fick INTE plats.
Varför han inte fick plats behöver vi inte veta, bara ATT han inte gjorde det.
En spekulation är exempelvis om du ska sia om hur mycket lön en DIF spelare ska ha, eller om Mattsson ska förlänga eller inte - sånt du inte själv vet sanning i.
Men att Challe själv säger: "Det finns inte plats.. detta är ett beslut vi själva har tagit" - då är det så. Fakta kan inte bli klarare än detta.
Dessutom så valde vi att behålla Guter. Jag tror hellre på att han ersätter Jakobs då dessa är av samma speltyp.
Du missförstår. En spelare som är tänkt för lina X kan ju sållas bort utan att det rör värvningen av en spelare för lina Y.ciirree skrev:Men snälla nån!JohanPez skrev:Som sagt, Trukhno kan mycket väl varit väldigt billig och vi vet inte med säkerhet i vilken lina han är tänkt att tillhöra.ciirree skrev:Det är inga spekulationer. Han sa att det inte fanns plats!! Stog ju i SB för nån dag sedan när de pratade med Challe.JohanPez skrev:Agenten sa att det gick att lösa...ciirree skrev:Challe sa ju att det inte fanns plats för Jakobs. Varför skulle han ta på sig ansvaret om dalmasarna satte stopp?
Om Challe säger att det inte finns plats, då finns det inte plats. Sen hur billig Slava är eller vilken lina han ska spela hör inte hit - fakta är fakta, Jakobs fick INTE plats.
Varför han inte fick plats behöver vi inte veta, bara ATT han inte gjorde det.
En spekulation är exempelvis om du ska sia om hur mycket lön en DIF spelare ska ha, eller om Mattsson ska förlänga eller inte - sånt du inte själv vet sanning i.
Men att Challe själv säger: "Det finns inte plats.. detta är ett beslut vi själva har tagit" - då är det så. Fakta kan inte bli klarare än detta.
Dessutom så valde vi att behålla Guter. Jag tror hellre på att han ersätter Jakobs då dessa är av samma speltyp.
"Jakobs fick inte plats i lagbygget" är en tolkning. "Jakob fick inte plats i budgeten" en annan. Bägge tolkningarna är spekulationer, dvs vi vet inte säkert. Slutsatsen man kan dra av de båda är dock väldigt olika.
Orkar inte förklara igen!
Jag tycker bara det är löjligt att kalla det en spekulation när det kommer från Challe själv. Sen är anledningen till "... inte plats" ointressant.
Jag tycker bara det är löjligt att kalla det en spekulation när det kommer från Challe själv. Sen är anledningen till "... inte plats" ointressant.
Senast redigerad av ciirree den 2014-05-17 20:25:30, redigerad totalt 1 gånger.