"wild license" till de lag som har bäst ekonomiska förutsättningar publikmässigt.ciirree skrev:Hela SHL's licenskrav är ju ett skämt, dem ger ju ut dispanser hit och dit hela tiden.
Säkerligen kommer det bli stenhårt nu då 4 lag går upp nästa säsong! Nya kraven ska väl snart vara klara och presenteras senast till hösten!
Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
]
Arena med minst 6000-platser ett krav i nya elitserie-elitlicensen...ciirree skrev:Hela SHL's licenskrav är ju ett skämt, dem ger ju ut dispanser hit och dit hela tiden.
Säkerligen kommer det bli stenhårt nu då 4 lag går upp nästa säsong! Nya kraven ska väl snart vara klara och presenteras senast till hösten!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Vad händer med Växjö och Örebro isåfall? Eller gäller det bara lag som kommer utifrån?Fricke skrev:]Arena med minst 6000-platser ett krav i nya elitserie-elitlicensen...ciirree skrev:Hela SHL's licenskrav är ju ett skämt, dem ger ju ut dispanser hit och dit hela tiden.
Avskaffa tre mot tre.
Är väl bara vi, Malmö, Södertälje och BIK som har kapacitet för 6000 här underifrån. Sen är det väl nåt sorts krav på antal sittplatser som BIK åker dit på också.
-
BIK hör hemma i HA, så skulle inte gråta blod om dom inte får gå upp pga. bristfällig arena.
- minalman
Re: Sv: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse
De kan väl skapa några tusen sittplatser extra genom att sitta kvar ute i sina amazoner på parkeringen och lyssna på sportradion?1962FenderStrat skrev:BIK hör hemma i HA, så skulle inte gråta blod om dom inte får gå upp pga. bristfällig arena.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
minalman skrev:De kan väl skapa några tusen sittplatser extra genom att sitta kvar ute i sina amazoner på parkeringen och lyssna på sportradion?1962FenderStrat skrev:BIK hör hemma i HA, så skulle inte gråta blod om dom inte får gå upp pga. bristfällig arena.

Det söderström precis sa i mästarnas mästare, att han valde att lägga av och under 2år tackade nej till lön värmer något enormt, mn har lite och lära där
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Jaha är det redan klart?Fricke skrev:]Arena med minst 6000-platser ett krav i nya elitserie-elitlicensen...ciirree skrev:Hela SHL's licenskrav är ju ett skämt, dem ger ju ut dispanser hit och dit hela tiden.
Det var 5000 innan va?
- Mattias_87
När får vi veta hur resultatet blev ifrån föregående säsong? Minus som vanligt?
Avskaffa tre mot tre.
Bara att titta vilka värvningar de har gjort, så har du svaret. Jag är rätt nöjd dock med en del förlängningar, men värvningarna visar om ebb i kassan. Syftar mest på den senaste.
- Mattias_87
Vad brukar diskuteras på årsmötet? Inte varit på något.
Avskaffa tre mot tre.
Val av styrelseledamöter, ansvarsfrihet för gångna året, förvaltningsberättelse/årsredovisning och behandling av inkomna motioner är ju de standardmässiga huvuddelarna. Sen tillkommer det allt som oftast lite trevligt allmänt tjöt och frågor om föreningen, även om man inte kan ta beslut i frågor som inte inkommit till styrelsen i rätt tid.
Pallra dig dit! Även om man inte har några starka åsikter om någon av de punkter som behandlas - man måste ju inte rösta eller yppa sig i något - så är det både en förmån och plikt som medlem att hålla sig ajour med vad som händer i vårt föreningslivet. Det är roligare än det låter också får man ju information som inte alltid läcker ut på andra ställen.
Pallra dig dit! Även om man inte har några starka åsikter om någon av de punkter som behandlas - man måste ju inte rösta eller yppa sig i något - så är det både en förmån och plikt som medlem att hålla sig ajour med vad som händer i vårt föreningslivet. Det är roligare än det låter också får man ju information som inte alltid läcker ut på andra ställen.
Så DIF Hockey gick tydligen -3.1 miljoner i år trots kvalserie.
Är nästan i nivå med HV71 som tog in sina svindyra nyförvärv mitt i säsongen. Vad spenderar vi alla pengar på? Damhockey?
Är nästan i nivå med HV71 som tog in sina svindyra nyförvärv mitt i säsongen. Vad spenderar vi alla pengar på? Damhockey?
- Mattias_87
Hade vi inte gått upp till SHL så hade vi gått +-0 som jag förstod det? Det var spelarnas fel att vi gick minus 

Avskaffa tre mot tre.