Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev:Ny-Ny-Sören
Guter-Jocke-Alvarez
Ljungh-Trukhno-Rundqvist
Saviano-Honken-Hank

Nyström och Heinerö kan också vara aktuella för tredje. Ser gärna Saviano i fjärde. Ahlén kan vara extra.

Sundberg, Krüger och Kalin tar jag för givet att de hittar nya klubbar.
Sätter inte Trukhno i samma roll som i Luleå. Byt plats på Jocke och honom. Ska det chansas så ska det fan chansas.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Jämför man nuvarande trupp med topplag från AS (Malmö, VIK etc) så är det väl endast målvaktssidan vi är starkare på. Och det är innan självförtroendet är kört i botten av en evig rad överkörningar i grundserien.

Aja, man lär iaf inte behöva bli besviken nästa säsong då tabellen troligen är fastställd från början.

#evigtpositiv
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Det är så jävla surrealistiskt. Har vi verkligen fått precis noll kronor i tillskott efter uppflyttningen?

Jag läser nyheten om och om igen och blir sakta sinnessjuk.
Säg den glädje som varar
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Den nya Ryssen måste väl rimligtvis vara tänkt att gå in som en forward eller?

Vi kan ju på fullaste allvar inte gå in med en centerbesättning beståendes av Jocke, Ljungh, Runken, Trucken och Honken?

Har sett för lite av Ryssen för att ha en riktigt bra uppfattning om honom, men om det är en hårt jobbandes och väldigt skridskostark forward som är tänkt att vara lite som en ettrig bålgeting med potential att göra en eller annan poäng kan det säkert vara en helt ok signing. Alltså att spelaren helt enkelt ses som en rollspelare, men med tanke på hur få platser vi har kvar att fylla är jag livrädd för att denna spelare skall ses som en viktig poängspelare vilket jag tvivlar väldigt hårt på att spelaren är på SHL-nivå.

Den stora frågan är ju hur mycket bättre denna spelare är än spelare som Johner och Jakobs? Min spontana gissning är att de ligger på liknande nivåer så jag hoppas innerligt att Ryssen är hyfsat billig i lön.

Ser egentligen inget fel i att ha en trupp bestående av många stenhårt jobbandes forwards, men då måste du verkligen ha centrar av hög kvalité, i alla fall två kanoncentrar och just nu har vi ingen. Lägg till detta ruskigt starka defensiva backar.

Skall denna taktik lyckas vill det verkligen till att rätt defensiva praktbackar ansluter samt inte minst en supercenter. Lägg därtill att Ljungh måste ta kliv och bli en riktigt bra SHL-center dessutom. Kliv som jag tror Ljungh kan ta iofs, men kanske inte över en sommar.

Denna ryss känns ju mer som en värvning ett tilltänkt topplag i Allsvenskan skulle göra typ MIF än ett lag som rustar för att hålla sig kvar i SHL....

...Man börjar ju faktiskt undra om Challe insett att vi faktiskt skall spela i SHL nästa säsong och inte i Allsvenskan för lagbygget ser inte nämnvärt starkare ut än det vi hade förra säsongen.

Med tanke på att försäljningen av säsongsplåtar blir viktigare och viktigare kanske det vore läge att gå ut med ett medlemsmöte och snacka om saker som lagbygget och ekonomin, hur stor del av budgeten finns t ex kvar att utnyttja till nya spelare? Samt inte minst har det måhända runnit iväg pengar från herrhockeyn till damdelen? ( Man börjar ju undra med tanke på vilka signingar som genomförts. )
Djurgårn
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Djurgårn »

Ja, efter att få ha funderat lite över den här värvningen, som jag fortfarande inte riktigt förstår, så tänker jag åtminstone ge honom en chans att visa vad han går för innan jag tar fram sågen. Jag hoppas att Säcken, Nyman, Zabel och Challe har en jävligt bra plan...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Kan inte se någon annan plan än att vi plockar ihop en jävligt billig trupp och räknar med att komma sist. Sedan investera i ett par toppnamn under våren som räddar oss kvar genom kvalmatcherna. Denna taktik då eftersom ekonomin helt enkelt måste vara tvärusel. Kan inte se någon annan rimlig förklaring.

Känns så skönt då att vi plockat på oss extra utgifter genom att jävla damlag.

Ge mig siffror som visar att det inte läckt en spänn från herrbudgeten till att bekosta damlagets nya signingar, ishyror och inte minst nyanställdas löner?
Användarvisningsbild
android
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Kan folk sluta kalla Rundqvist för Runken? Funkar i Värmland men inte i mesta mästarna.

Trucken däremot. Ligger perfekt i munnen.
Född till sportchef.
Magnutz

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Magnutz »

android skrev:Kan folk sluta kalla Rundqvist för Runken? Funkar i Värmland men inte i mesta mästarna.

Trucken däremot. Ligger perfekt i munnen.
Runken ligger inte bra i munnen.

Broder Truck känns gott.

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Börjar bli alldeles för många bunkrare. Vi har ju för f*n ingen sniper i laget. Vet inte om Challe har tänkt att köra Pelle Olsson taktik? Nä vi behöver avslutare!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sett till vilka spelare som finns i klubben just nu skulle jag nog vilja slå ett slag för följande lines:

1:a

Ny - Ny - Sörensen

Kedjan som skall göra poängen för oss i första hand. Sörensen kan nog hålla för detta i sina bästa stunder. Frågan är dock hur ofta han når upp till dem? Hade personligen hellre sett Sörensen i en andralina då tillsammans med Ljungh och Alvarez, men signingen av Trucken stoppar ju effektivt upp den möjligheten.

2:a

Alvarez - Ljungh - Trucken

En lovande center i Ljungh som jag tror kommer bli en bra SHL-center med tiden uppbackad av två forwards som varit på "toppnivå" i Allsvenskan. Räcker detta till som en producerande i enhet en nivå högre upp i seriesystemet. Tyvärr tvivlar jag hårt på detta. Satan vilken press det blir på att dessa spelare måste utvecklas.

Guter - Jocke - Saviano

Jocke tar det defensiva ansvaret och låter Guter och Saviano få göra det som de är bästa på nämligen att åka massor av skridskor och vara ettriga som satan. En 3e lina som faktiskt kan fungera på SHL-nivå

4:e

Ahlén - Honken - Hank

Enda uppgiften att försöka förstöra för motståndarnas "bästa lina" och helt enkelt tråka ut och tackla sönder densamma. Tror de kommer fixa den uppgiften bra även i SHL.

Runken ( och ja jag kommer fortsätta kall honom detta )får agera extra spelare tillsammans med Nyberg och Nyström och kan säkert med rätt utveckling komma att utmana om platser i startuppställning under hösten då de nu utvalda spelarna inte är mycket starkare jämfört med dessa tre. Kan säkert också komma att bli tal om utlåningar för dessa tre under kortare perioder.

För inte sjutton känns Nyström - Runken - Nyberg nämnvärt mycket svagare än t ex Guter - Jocke - Saviano eller?

Övriga forwards som fortfarande står under kontrakt kommer säkerligan lånas ut under hela säsongen eller släppas helt, möjligtvis med undantag för Heinerö som faktiskt visade en del potential förra säsongen.

Hela denna lek får mig dock att utbrista i en stor suck och inse att vi har massor av spelare gjorda för lina 3 och 4, men väldigt få för lina 1 och 2.

Känns verkligen som hög tid för Challe att förklara sina tankar kring lagbygget samt in minst redogöra för den ekonomiska situationen.

Edit: Sedan känns det jävla menlöst att snacka om målskyttar så länge som de saknas centrar som kan se till att målskyttarna får möjlighet att ens komma till skott.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi blir bara sämre och sämre.

Men det här löser sig har jag läst på forumet. Truppen är inte spikad. :shock:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
minalman

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Någon som såg 3kr mot Frankrike igår? Vi är Frankrike.
Obehagliga att möta, då vi spelar irrationellt och ettrigt. Med bra mv längst ner.
Senast redigerad av minalman den 2014-05-16 19:31:45, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Ska i alla fall köpa en påse en chips lagom till att läsa när de som försöker vara evigt positiva har kommit in med sina inlägg där de försöker vända det här till något bra. Fredagsunderhållning.
Alla förstår nog hur fruktansvärt det är (på förhand). Man skriver något positivt för att gardera sig mot att bryta ihop fullständigt.

Själv får jag en klump i halsen och blir gråtfärdig (på förhand). Inte ett enda nyförvärv utom #32 har presterat på SHL-nivå förut. Inte en enda! Och det är fyra ynka platser kvar.

Detta är en grå dag för DIF Hockey, då den här föreningen knappast skulle klara av en degradering till.

Förstå om vi åker ur igen. Challe skulle ju bli århundradets goof.
Jag är fan orolig nu alltså. Man gillar ju inte direkt att vara i ett läge där dom fyra sista spelarna som ska in MÅSTE vara bäst i hela truppen för att man inte ska ha gett upp hoppet helt. Vi måste typ bli Sveriges version av Pittsburgh där sista forwardsen är på Crosby och Malkin nivå och kan bära varsin kedja själv.

Man undrar ju om Challe inte underskattar hoppet mellan Allsvenskan och SHL lite? Vi har ju sett spelare som varit betydligt mer dominanta än Ljungh, Alvarez och Trukhno i HA för att sedan inte leverera alls på högsta nivån.

Och såhär trodde man att topp 6 skulle se ut för någon månad sedan "1:a: X-X-X, 2:a 66-X-X" resten vi behåller i 3:e och 4:e linan.
Expert.
DIFRobbex

Inlägg av DIFRobbex »

Tror nog vi kommer låna ut X antal spelare. Tror Challe har insett att man måste ha en bred trupp, så man inte får manfall vid skador.
gaspo

Inlägg av gaspo »

minalman skrev:Någon som såg 3kr mot Frankrike igår? Vi är Frankrike.
Obehagliga att möta, då vi spelar irrationellt och ettrigt. Med bra mv längst ner.
Spot on!
Låst