Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Debacle
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Från insidan, 2 backar ska in. Båda defensivt starka, två till forwards av hög kvalitet
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Hmm...22 miljoner i TV-pengar jämfört med 2 miljoner förra året. Var det Tellan som åt upp de där 20 miljonerna?
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Debacle skrev:Från insidan, 2 backar ska in. Båda defensivt starka, två till forwards av hög kvalitet
Två till trodde jag det var innan Slava. Blir lite lugnare isf. Två backar till alltså? Är det utifrån? För tar för givet att Englund och AOM får förlängt.
Staten

Inlägg av Staten »

Debacle skrev:Från insidan, 2 backar ska in. Båda defensivt starka, två till forwards av hög kvalitet
Två forwards av hög kvalitet? Vi behöver minst en femma med hög kvalitet för att hålla oss kvar. Då ska någon av våra nuvarande in i förstakedjan alltså?

God natt.

Herregud tänk när vi möter ett lag som Skellefteå nästa säsong...
Senast redigerad av Staten den 2014-05-16 17:16:34, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vad menar du med insidan? Är jag bara trög eller menar du att du hört det inifrån?
Berra

Inlägg av Berra »

Man undrar lite vad ryssen har som Jakobs saknar...Jag är sur, besviken, arg, förvånad och väldigt skeptisk till att man släpper Jakobs och tar in denna ryss. Må de sista 3-4 spelarna hålla extremt hög klass. Då pratar vi klass i stil med nivån på Ante, Andersén och Kronwall. Om inte så ligger vi riktigt risigt till.
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
fidyekcoh

Inlägg av fidyekcoh »

Låter okej om detta stämmer. Truchno förmodar jag ett billigt komplement till topp två kedjorna. Vet du om man är i förhandlingar med någon?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Nyss var det tre forwards av hög kvalitet. Jag tror det bara ska in spelare till förstakedjan. Sedan kan kvaliteten diskuteras.

"Trukhno är klar"... Klippet har väl aldrig varit mer aktuellt än nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Järlan

Inlägg av Järlan »

Berra skrev:Man undrar lite vad ryssen har som Jakobs saknar...Jag är sur, besviken, arg, förvånad och väldigt skeptisk till att man släpper Jakobs och tar in denna ryss. Må de sista 3-4 spelarna hålla extremt hög klass. Då pratar vi klass i stil med nivån på Ante, Andersén och Kronwall. Om inte så ligger vi riktigt risigt till.

Han är inte lika liten som Jakobs och han har gjort fler poäng än Jakobs i allsvenskan under samma säsong
mb81

Inlägg av mb81 »

Järlan skrev:
Berra skrev:Man undrar lite vad ryssen har som Jakobs saknar...Jag är sur, besviken, arg, förvånad och väldigt skeptisk till att man släpper Jakobs och tar in denna ryss. Må de sista 3-4 spelarna hålla extremt hög klass. Då pratar vi klass i stil med nivån på Ante, Andersén och Kronwall. Om inte så ligger vi riktigt risigt till.

Han är inte lika liten som Jakobs och han har gjort fler poäng än Jakobs i allsvenskan under samma säsong
Fel. Jakobs har gjort fler poäng under en säsong i ha. Även i shl.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Kollar man på truppen så känner ju jag lite spontant att 4 forwards skulle kunna vara aktuella för utlåning/eller att de lämnar:

- Krüger
- Sundberg
- Kalin
- Nyström

----------------
- Möjligtvis Heinerö?

Det ger följande: (har inte gjort några specifika kedjor, ställer bara upp de vi har)

NY-Truchno-NY
Sörensen-Jocke E-Guter
Saviano-Ljungh-Alvarez
Ahlén-Honken-Hank

EXTRA
Rundqvist

Nu när vi har Truchno på centerplats (förmodligen?) så ser jag väl hellre att Ljungh eller Jocke E byter plats med honom dock.
Nåt annat än detta ser inte jag faktiskt om vi ska ha så många spelare under kontrakt.

EDIT: Jag gissa lite. Nån som har ett annat alternativ?
Jag tror att det är Björklöven som kommer vara vår samarbetsklubb, om vi nu kommer ha nån!
Senast redigerad av ciirree den 2014-05-16 17:41:32, redigerad totalt 1 gånger.
Diddi

Inlägg av Diddi »

Då ska alltså fyra av våra nuvarande forwards gå in i topp sex i shl... shit.
Får vi in två riktigt riktigt bra forwards (typ Ante, Zackrisson, Bergfors eller motsvarande) plus att resten av laget kan erbjuda ett sjuhelvetes hårt jobb så kan det kanske gå att hålla det här laget kvar. Men säcken har gjort det förr! #försökervarapositiv
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Allt handlar i slutändan om kemin i laget och att alla drar åt samma håll. Då är namnet bak på tröjan inte viktigast av allt. Tror det finns en plan hur man vill ha det och det är inte bara Challe som formar den planen. Får Säcken, Nyman o Zabel ihop gruppen kan det bli bra till slut.
mb81

Inlägg av mb81 »

Ny-Ny-Sören
Guter-Jocke-Alvarez
Ljungh-Trukhno-Rundqvist
Saviano-Honken-Hank

Nyström och Heinerö kan också vara aktuella för tredje. Ser gärna Saviano i fjärde. Ahlén kan vara extra.

Sundberg, Krüger och Kalin tar jag för givet att de hittar nya klubbar.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Ska i alla fall köpa en påse en chips lagom till att läsa när de som försöker vara evigt positiva har kommit in med sina inlägg där de försöker vända det här till något bra. Fredagsunderhållning.
Alla förstår nog hur fruktansvärt det är (på förhand). Man skriver något positivt för att gardera sig mot att bryta ihop fullständigt.

Själv får jag en klump i halsen och blir gråtfärdig (på förhand). Inte ett enda nyförvärv utom #32 har presterat på SHL-nivå förut. Inte en enda! Och det är fyra ynka platser kvar.

Detta är en grå dag för DIF Hockey, då den här föreningen knappast skulle klara av en degradering till.

Förstå om vi åker ur igen. Challe skulle ju bli århundradets goof.
Säg den glädje som varar
Låst