jensa öhling skrev:Fast känns ju troligare att man lånar ut Heinerö än nyförvärv som Nyström och Rundqvist. Annars var ju det helt idiotiska värvningar.
Tja, kanske det. Men viktigast är att det spelas om det. De som är bättre ska stanna och de sämre lånas ut. Annat vore märkligt.
Dessutom är ju värvningarna av Nyström och Rundqvist knappast supervärvningar så här på förhand.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Nyström och Rundqvist kommer få chansen. Annars underkänner man sig själva. Sen är det klart att de i ett senare skede kan vissa sig få svårt att hålla, då är det ju en annan sak.
jensa öhling skrev:Fast känns ju troligare att man lånar ut Heinerö än nyförvärv som Nyström och Rundqvist. Annars var ju det helt idiotiska värvningar.
Varför skulle det vara idiotiskt att knyta till sig två unga talangfulla spelare? Även om de nu inte får plats i laget den här säsongen är det väl om inte annat än bra investering om man anser att de efter ett år i HA är redo att slåss om en plats på allvar? Inom fotbollen går det ju till så överallt, talanger knyts till klubben för att sen gå ut på lån för att "växa till sig". Jag hade köpt ditt resonemang om de varit mellan 25-30 dock men som sagt är det unga killar vi snackar om
Diddi// Och du tror Rundqvist och Nyström hade signat med oss under de förutsättningarna? Mycket är annorlunda i hockey jämfört med fotboll. Rundqvist hade nog hellre stannat kvar i Bofors, gjort en bra säsong där och sen kunnat välja väg till en kanske högre lön, än låsa upp sig för DIF och gå på lån till typ Björklöven.
Gällande Säckens uttalande kan man ju tolka det som man vill. Vi har ju t ex redan tagit in en hel femma i stort sett. Nu tror ju jag också att många nya spelare ska in, men omöjligt att säga att det är just 5. Säcken kanske tycker Alvarez är en spelare för förstafemman.
Jag gillar Jakobs som fan och för min del känns det tråkigt att inte ha honom i laget.
Dock så är jag medveten om hur verkligheten ser ut. Tyvärr är det för lagets bästa. Det måste in vassare spelare och en drös måste lånas ut. Ovanlig situation.
Känns bra att inte signa Jakobs såvida vi ersätter honom med en betydligt bättre spelare, men att värva någon med samma kvalifikationer istället för att behålla honom känns piss!
jensa öhling skrev:Diddi// Och du tror Rundqvist och Nyström hade signat med oss under de förutsättningarna? Mycket är annorlunda i hockey jämfört med fotboll. Rundqvist hade nog hellre stannat kvar i Bofors, gjort en bra säsong där och sen kunnat välja väg till en kanske högre lön, än låsa upp sig för DIF och gå på lån till typ Björklöven.
Gällande Säckens uttalande kan man ju tolka det som man vill. Vi har ju t ex redan tagit in en hel femma i stort sett. Nu tror ju jag också att många nya spelare ska in, men omöjligt att säga att det är just 5. Säcken kanske tycker Alvarez är en spelare för förstafemman.
Jag håller med om att det för tex Rundqvists del inte vore optimalt, men från DIFs sida ser jag inget konstigt i att när försäsongen drar igång ha exempelvis 4 unga killar som får slåss om 3 platser i truppen och den som imponerar minst blir utlånad.
Förstår inte logiken när folk skriver osammanhängande åsikter..
Det klagas när vi värvar in för tredje/fjärdekedjan från allsvenskan. Dessa ses som utvecklingsspelare.
Sen när vi inte signar Johner, Jakobs, Hagelin så klagas det också på att de får gå. Dessa anses inte duga för första/andrakedja och är inte tänkta för tredje/fjärde.
Om inte Jakobs kan fylla ut laget är det rätt uppenbart att bättre namn önskas.
Ps: Klagandet ses mest på Facebook.
Jimpen skrev:Förstår inte logiken när folk skriver osammanhängande åsikter..
Det klagas när vi värvar in för tredje/fjärdekedjan från allsvenskan. Dessa ses som utvecklingsspelare.
Sen när vi inte signar Johner, Jakobs, Hagelin så klagas det också på att de får gå. Dessa anses inte duga för första/andrakedja och är inte tänkta för tredje/fjärde.
Håller helt med! Tomtar på fejjan blir man bara förbannade på asså!
Jimpen skrev:Förstår inte logiken när folk skriver osammanhängande åsikter..
Håller helt med! Tomtar på fejjan blir man bara förbannade på asså!
Haha det är sant.
Inte för att vara elak men det känns som att vissa (läs: 95%) inte har koll alls.