Skit i att maila SHL dem är bergslärkor som inte tänker besvara oss. Maila till sponsorerna. om och om igen.Neeskens skrev:Vem mailar jag på SHL? Posta en adress så ska jag ligga på lite jag med.Pogue Mahone skrev:Är det fortfarande ingen som fått ett svar ifrån SHL? helt seriöst nu. ALLA skriver till sponsorerna KRÄVER att dem tar upp detta annars slutar du/vi använda/köpa deras produkter. Mitt hat emot SHL just nu är på en jobbig nivå... tappar fan all lust till hockey och dras in i mörka tankar.
SHL 2014-15
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: SHL 2014-15
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Mja, just angående tv-rättigheterna så har SIF bara avtal med varje enskild klubb rent enligt bestämmelserna, även om det i praktiken knappast pratas så. Så där har inte ju inte SIF mycket formell makt, att dra in medierättigheternahelt för alla klubbar vore ju alldeles för drastiskt.minalman skrev:Jag menade inte att SHL skulle kollapsa, utan avtalet mellan SIF och SHL. Bland annat för att SHL blivit styva i korken och orsakat mycket badwill senaste åren.
Beträffande "utvecklings"arbetet så är det ju formellt något som ankommer på och åligger förbundsstyrelsen i enlighet med TB 6:6, visst kan de sätta hårt mot där men då ska man betänka att SHL AB genom sina ägare sitter på 48 röster vid förbundsmötet och knappast har problem med att få över SDFer i ankdammen svensk hockey. Det är ju dessutom en kompetens- och resursfråga till viss mån, ingen lever ju så nära och införstådda med SHL-lagens vilkor som SHL-lagen själva.
-
vill bara säga att; sluta inte att skicka mail/brev göra er hörda till SHL's sponsorer.
Blir det ingen ändring i deras beslut tycker jag att INGA åker på några bortamatcher.
På Hovet ska det fan visas vad som tycks om detta.
Blir det ingen ändring i deras beslut tycker jag att INGA åker på några bortamatcher.
På Hovet ska det fan visas vad som tycks om detta.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Skulle inte KKV besluta under denna vecka om de tar upp fallet SHL?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jo. Hoppas vi får reda på vad som händer fort och att dom isåfall behandlar det fort.Neeskens skrev:Skulle inte KKV besluta under denna vecka om de tar upp fallet SHL?
Avskaffa tre mot tre.
TobbeONE skrev:Skickat till hakan.andersson@svenskaspel.se
God morgon Håkan.
Jag skriver till dig med anledning av den uppkomna situationen mellan SHL och Djurgården Hockey.
Jag är för närvarande medlem i 2st tippningsföreningar och lägger på detta 300:- per vecka.
Men då min kärlek för Djurgårdens IF trumfar det traditionsenliga ”gnälla på tipparen vid lunchen gnabbet” kommer jag tillsvidare välja att avstå tippning och istället föra över dessa pengar till den insamling som avser att täcka upp den 7 miljoners nota SHL kartellen valt att belägga Djurgården Hockey med.
För att fortsättningsvis kunna uppleva den där extra spänningen under stundande fotbolls allsvenska samt kommande hockey och fotbolls vm kommer jag att välja lämplig betting sajt framför den lokala kiosken.
Vill poängtera att jag inte hyser något som helst agg emot svenska spel, över huvud taget.
Det är bara det att jag inte kan förmå mig att på något som helst sett direkt eller indirekt vara med och bidra till att gynna den kartell som SHL visat sig vara.
Jag hoppas att svenska spel som storsponsor för SHL på ett eller annat sett försöker påvisa för SHL att ni förespråkar sportslig rättvisa framför enskilda klubbars vinstintresse.
Tack för ordet och trevlig helg.
Med vänlig hälsning
Tobbe
Fick svar alldeles nyss:
Hej Tobbe,
Tack för frågan och ursäkta sent svar.
Beslutet är fattat av SHL:s styrelse och är inte en fråga för Svenska Spel överhuvudtaget. Vi har fullt förtroende för att SHL:s styrelse fattat beslutet på väl avvägda grunder och att svensk ishockey inklusive klubbarna självständigt får hantera den här frågan framöver.
Mvh
Håkan Solberg
Sponsringschef Svenska Spel.
ad majorem DIF gloriam
- minalman
Det finns andra spelbolag. Använd dem i stället.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Då går DIF miste om ännu mera pengar. I alla fall ungdomen.minalman skrev:Det finns andra spelbolag. Använd dem i stället.
Född till sportchef.
- minalman
Re: Sv: SHL 2014-15
Life sucks.android skrev:Då går DIF miste om ännu mera pengar. I alla fall ungdomen.minalman skrev:Det finns andra spelbolag. Använd dem i stället.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Varför ska vi pressa alla andra när oavsett utgång så bestäms allt inifrån SHL? Jag tror verkligen inte att bolag som Svenskaspel och Cmore kan pressa fram en ändring i detta. En bojkott där leder verkligen inte åt rätt håll.
Snarare allt som har med svensk hockey ska man sätta press på. Hockeyförbundet, HockeyAllsvenskan, stora profiler etc som sedermera sätter press mot SHL. Det är ju nämligen inte pengarna in i verksamheten vi är ute efter, det är distributionen av dessa, eller?
Snarare allt som har med svensk hockey ska man sätta press på. Hockeyförbundet, HockeyAllsvenskan, stora profiler etc som sedermera sätter press mot SHL. Det är ju nämligen inte pengarna in i verksamheten vi är ute efter, det är distributionen av dessa, eller?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
SKIT INTE I ATT MAILA! Skriv helst hundra mail om dan, dom jävlarna ska inte tro att detta går över!!!Pogue Mahone skrev:Skit i att maila SHL dem är bergslärkor som inte tänker besvara oss. Maila till sponsorerna. om och om igen.Neeskens skrev:Vem mailar jag på SHL? Posta en adress så ska jag ligga på lite jag med.Pogue Mahone skrev:Är det fortfarande ingen som fått ett svar ifrån SHL? helt seriöst nu. ALLA skriver till sponsorerna KRÄVER att dem tar upp detta annars slutar du/vi använda/köpa deras produkter. Mitt hat emot SHL just nu är på en jobbig nivå... tappar fan all lust till hockey och dras in i mörka tankar.
Jag hejar på två lag, Djurgården och det lag aik spelar emot.
- -daniel-
Håller med till 100%.seppuko skrev:Varför ska vi pressa alla andra när oavsett utgång så bestäms allt inifrån SHL? Jag tror verkligen inte att bolag som Svenskaspel och Cmore kan pressa fram en ändring i detta. En bojkott där leder verkligen inte åt rätt håll.
Jag anser dock inte det är lönt att engagera sig; ett beslut är fattat och det kommer krävas väldigt (osannolikt) mycket för att SHL skall ändra sig i frågan.
Ja, även om det är Cmore (eller tv-bolaget som nu köper rättigheterna) som pumpar in pengar i SHL så är det nog svårt att få dom till att pressa SHL. Avtalen dom har med ligan är väl över flera år och dom har nog rätt bra konkurrens ifrån tex Viasat som nog gärna skulle sno åt sig högstaligan också.-daniel- skrev:Håller med till 100%.seppuko skrev:Varför ska vi pressa alla andra när oavsett utgång så bestäms allt inifrån SHL? Jag tror verkligen inte att bolag som Svenskaspel och Cmore kan pressa fram en ändring i detta. En bojkott där leder verkligen inte åt rätt håll.
Jag anser dock inte det är lönt att engagera sig; ett beslut är fattat och det kommer krävas väldigt (osannolikt) mycket för att SHL skall ändra sig i frågan.
Menar att skulle Cmore (..när avtalen skulle omförhandlas) försöka gå in och detaljstyra och ställa krav så är dom nog borta ur leken. Bara min tanke.
Det som går att hoppas på är väl att KKV-anmälningarna kan ge något resultat. Sen den där twitterlänken någon postade där någon hade pratat om problemet med en idrottsjurist som menade på att det stred mot "förhandlingsrätt" eller något liknande. Man kan ju bara hoppas att vår kära klubb undersöker det spåret och inte bara köper läget.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
Jag har anmält/påtalat för Skatteverket och KPMG samt Fredrik Westin på KPMG som är ansvarig revisor för Svenska Hockeyligan. Att bolaget bryter mot sin egen bolagsordning
när man inte fördelar intäkterna lika mellan delägarna.
Fredrik Westin har bekräftat att han mottagit anmälan.
Fortsätt ligg på allt och alla.
när man inte fördelar intäkterna lika mellan delägarna.
Fredrik Westin har bekräftat att han mottagit anmälan.
Fortsätt ligg på allt och alla.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Äh, folk är i detta som de är med att köpa ekologiskt eller att källsortera. Det är kul i början. Sedan, när "ursinnet" lag sig, går man vidare. "Man har ju gjort sig och sin röst hörd".
Det är ett övergrepp som sker i högstaligan och att de inte klarat av att förklara sig ännu är allt vi någonsin behöver för att fälla dem. Klart som fan att de skitit i det blå skåpet. De har medvetet kört en fuling eftersom ingen nånsin förr stått upp mot dem. Nu blåser andra vindar. Alla kan vara Sverker Olofsson/Janne J.
Fortsätt maila etc.
Det är ett övergrepp som sker i högstaligan och att de inte klarat av att förklara sig ännu är allt vi någonsin behöver för att fälla dem. Klart som fan att de skitit i det blå skåpet. De har medvetet kört en fuling eftersom ingen nånsin förr stått upp mot dem. Nu blåser andra vindar. Alla kan vara Sverker Olofsson/Janne J.
Fortsätt maila etc.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.